Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Turystyka PWE Władysław W. Gaworecki

16-07-2015, 13:27
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 56 zł     
Użytkownik mirom
numer aukcji: 5456811649
Miejscowość Wrocław
Wyświetleń: 1   
Koniec: 16-07-2015 12:30:06

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2010
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Witamy na aukcji kolejnej pozycji
z naszej księgarni

 

O Nas

Sprzedażą przez internet zajmujemy się od roku 2000. Stawiamy na rzetelną, błyskawiczną i perfekcyjną realizację zamówień, a o wysokiej jakości obsługi Klienta, świadczą nasze komentarze oraz posiadany status:

SuperSprzedawca

Jest to gwarancja Bezpiecznych, Łatwych i Przyjemnych Zakupów.

Wysyłka
  1. Zamówiony towar wysyłamy Pocztą Polską jako list polecony lub paczka w terminie od 1 do 3 dni (dni robocze), czas ten liczony jest od momentu:
    • dokonania zakupu i wyboru formy zapłaty (Płatność przy odbiorze/pobranie)
    • zaksięgowania na naszym koncie wpłaty za zakupiony towar (Płatność z góry/przelew)
    Koszty wysyłki podawane są w opisie każdej aukcji i dotyczą danej książki (zależnie od wagi).
  2. Opakowanie stanowi koperta bezpieczna lub karton i opieczętowane jest nalepką "sportowo-medyczna". Uszkodzenie lub brak takiej świadczy o naruszeniu przesyłki.
  3. Jeśli po 7 dniach roboczych nie dotarła do Państwa przesyłka prosimy o informację o tym. Podamy nr listu wysyłkowego, z którym należy sprawdzić na swojej poczcie czy przesyłka nie "zalega"w urzędzie. W przeciwnym razie po 14 dniach roboczych od wysyłki złożymy reklamację na poczcie.

Nie czekamy do zakończenia aukcji - wysyłamy natychmiast!!

      Tytuł
      Turystyka

      Turystyka PWE Władysław W. Gaworecki

       

      Autor
      Władysław W. Gaworecki

      Opis

      Wydawnictwo Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne
      ISBN 978-83-[zasłonięte]-1871-0

      Warszawa 2010, wyd. 6, format 160 x235, objętość 424 str., oprawa miękka

      Przedmiotem rozważań zawartych w książce jest turystyka, jej rodzaje, uwarunkowania cywilizacyjne, tendencje rozwoju i konsekwencje społeczno-ekonomiczne dla różnych dziedzin współczesnego życia. Turystyka bowiem stymuluje rozwój gospodarek krajów, dostarczając rozlicznych korzyści. Przynosi jednak także negatywne skutki społeczne i kulturowe.

      W pracy omówiono głównie turystykę międzynarodową, a w miarę dostępności źródeł — turystykę krajową. Na tle ogólnych ocen dokonano klasyfikacji rodzajowej współczesnej turystyki, podkreślając skutki jej rozwoju, rozumiane jako funkcje i dysfunkcje. Dokonując uogólnień wniosków narzucających się z cząstkowych rozważań o różnych aspektach rozwoju turystyki na świecie, odnoszono je do warunków krajowych, kształtowanych przez wprowadzaną reformę gospodarki oraz państwa.

      Charakterystyka turystyki jako zjawiska wielopłaszczyznowego obejmuje rozmaite jednostki geograficzno-administracyjne. W tym sensie zakres przestrzenny prezentowanych uogólnień turystyki obejmuje skale: światową, regionalną i krajową.

      W wydaniu szóstym podręcznika autor zaprezentował problemy turystyki sportowej i kosmicznej, poszerzył zakres pojęciowy turystyki zdrowotnej, podkreślił rolę potencjalnych źródeł zagrożeń dla rozwoju współczesnej turystyki, takich jak np.: terroryzm, klęski żywiołowe, katastrofy ekologiczne. Zaakcentował znaczenie czynników politycznych i ogólnorynkowych w stymulacji turystyki. Zwrócił również uwagę na rolę organizacji turystyki w Polsce w procesie jej wzrostu oraz etyczne aspekty rozwoju współczesnej turystyki. Przedstawił zwięźle problematykę rozwoju polskiej turystyki do 2015 r. i nakreślił szerzej obraz turystyki w Unii Europejskiej.

      Niniejsza książka o zmodyfikowanej treści powinna pomóc Czytelnikowi zrozumieć turystykę, fascynującą oraz stale zmieniającą się dziedzinę życia i gospodarki, poprawiającą jakość życia współczesnego człowieka. Autor oczekuje także, że praca ta da odpowiedź na pytanie o naturę światowej i krajowej gospodarki turystycznej oraz wskaże problemy, przed którymi gospodarka ta stoi u progu XXI w. Dzięki temu będzie przydatna dla studiujących turystykę oraz osób kształtujących polską politykę turystyczną w różnej skali. Może też być użyteczna dla praktyków prowadzących własną działalność w dziedzinie turystyki.

      Spis Treści

      Wstęp

      Rozdział 1 Turystyka i jej podział
      1.1. Pojęcia podstawowe
      1.2. Kryteria podziału turystyki
      1.3. Wybrane rodzaje turystyki
      1.3.1. Turystyka krajoznawcza
      1.3.2. Turystyka kwalifikowana
      1.3.3. Turystyka zdrowotna
      1.3.4. Turystyka motywacyjna
      1.3.5. Turystyka biznesowa
      1.3.6. Turystyka kongresowa
      1.3.7. Turystyka morska
      1.3.8. Turystyka etniczna
      1.3.9. Turystyka polonijna
      1.3.10. Turystyka socjalna
      1.3.11. Turystyka alternatywna
      1.3.12. Turystyka religijno-pielgrzymkowa
      1.3.13. Turystyka kulturowa
      1.3.14. Turystyka lokalna
      1.3.15. Turystyka wiejska
      1.3.15.1. Charakterystyka turystyki wiejskiej
      1.3.15.2. Agroturystyka
      1.3.16. Turystyka weekendowa
      1.3.17. Turystyka miejska
      1.3.18. Turystyka zrównoważona
      1.3.19. Turystyka sportowa
      1.3.19.1. Związek turystyki ze sportem
      1.3.19.2. Wybrane problemy turystyki sportowej
      1.3.20. Turystyka kosmiczna

      Rozdział 2 Czynniki rozwoju współczesnej turystyki
      2.1. Ogólna charakterystyka czynników rozwoju turystyki
      2.2. Megaczynniki rozwoju turystyki
      2.2.1. Czynniki ekonomiczne
      2.2.2. Czynniki społeczne
      2.2.3. Czynniki polityczne
      2.2.4. Czynniki techniczne
      2.2.5. Czynniki ekologiczne
      2.3. Czynniki popytowo-podażowe i uniwersalne
      2.3.1. Czas wolny od pracy
      2.3.2. Siła nabywcza ludności
      2.3.3. Urbanizacja
      2.3.4. Środowisko przyrodnicze
      2.3.5. Społeczne konsekwencje rozwoju cywilizacji
      2.3.6. Dobra turystyczne
      2.3.6.1. Charakterystyka dóbr turystycznych
      2.3.6.2. Podstawowe dobra turystyczne (walory turystyczne)
      2.3.6.3. Komplementarne dobra turystyczne (infrastruktura turystyczna)
      2.3.7. Polityka państwa w dziedzinie turystyki
      2.3.7.1. Pojęcie i cele polityki turystycznej
      2.3.7.2. Podmioty polityki turystycznej
      2.3.8. Motywacje podróży turystycznych
      2.3.9. Ochrona prawna konsumentów produktów turystycznych
      2.3.10. Czynniki zwiększające i zmniejszające rozmiary ruchu turystycznego
      2.3.10.1. Czynniki polityczne
      2.3.10.2. Terroryzm
      2.3.10.3. Bezpieczeństwo osobiste
      2.3.10.4. Klęski żywiołowe i katastrofy ekologiczne
      2.3.10.5. Czynniki ogólnorynkowe
      2.3.11. Organizacja turystyki
      2.3.11.1. Centralna administracja rządowa
      2.3.11.2. Administracja samorządowa
      2.3.11.3. Organizacje turystyczne
      2.3.11.4. Samorząd gospodarczy i organizacje zawodowe w sferze turystyki
      2.3.11.5. Społeczne organizacje turystyczne
      2.3.12. Etyczne aspekty rozwoju współczesnej turystyki

      Rozdział 3 Krajowy i międzynarodowy ruch turystyczny
      3.1. Krajowy ruch turystyczny
      3.1.1. Charakterystyka bazy noclegowej turystyki
      3.1.2. Turystyka krajowa
      3.1.3. Charakterystyka przestrzenna turystyki wewnątrzkrajowej
      3.1.4. Rozkład czasowy turystyki wewnątrzkrajowej
      3.1.5. Podstawowe zagadnienia rozwoju turystyki w Polsce do 2015 r.
      3.2. Turystyka międzynarodowa
      3.2.1. Rozmiary turystyki międzynarodowej na świecie
      3.2.2. Regiony turystyczne świata
      3.2.3. Struktura regionalna turystyki światowej
      3.2.4. Turystyka międzynarodowa w Polsce
      3.2.4.1. Turystyka przyjazdowa do Polski
      3.2.4.2. Zagraniczne wyjazdy mieszkańców Polski
      3.2.5. Nowe tendencje w turystyce światowej
      3.2.5.1. Kierunki rozwoju turystyki światowej do 2020 r.
      3.2.5.2. Czynniki rozwoju turystyki światowej do 2020 r.
      3.2.5.3. Strategia działania w sektorze turystyki
      3.2.6. Globalizacja a turystyka
      3.2.7. Międzynarodowe organizacje turystyczne

      Rozdział 4 Turystyka a gospodarka narodowa
      4.1. Gospodarka turystyczna
      4.1.1. Pojęcie i zakres gospodarki turystycznej
      4.1.2. Rynek turystyczny
      4.1.2.1. Pojęcie rynku turystycznego
      4.1.2.2. Popyt turystyczny
      4.1.2.3. Podaż turystyczna
      4.1.3. Gospodarcze konsekwencje rozwoju turystyki (ujęcie kierunkowe)
      4.1.4. Marketing w turystyce
      4.2. Turystyka a transport
      4.3. Turystyka a przemysł
      4.4. Turystyka a rolnictwo
      4.5. Turystyka a sport
      4.6. Turystyka a kultura
      4.7. Turystyka a gospodarka morska
      4.8. Turystyka w gospodarce miejscowości turystycznej
      4.8.1. Pojęcie i typologia miejscowości turystycznych
      4.8.2. Gospodarcze znaczenie turystyki dla miejscowości turystycznych
      4.8.3. Miejsce turystyki w strategii oraz w polityce rozwoju regionalnej i lokalnej wspólnoty samorządowej
      4.8.4. Założenia koncepcji turystyki regionalnej i lokalnej
      4.9. Turystyka na światowym rynku pracy
      4.10. Turystyka a międzynarodowy obrót gospodarczy

      Rozdział 5 Turystyka w Unii Europejskiej
      5.1. Główne cele Unii Europejskiej
      5.2. Instytucje Wspólnot Europejskich
      5.3. Fundusze strukturalne i Fundusz Spójności Unii Europejskiej
      5.4. Państwa członkowskie i kandydujące do Unii Europejskiej
      5.5. Ruch turystyczny w Unii Europejskiej
      5.6. Przyszłe trendy w turystyce europejskiej

      Rozdział 6 Usługi turystyczne
      6.1. Definicja usług turystycznych (cechy i zakres)
      6.2. Usługi transportowe
      6.3. Usługi hotelarskie
      6.4. Usługi informacyjne
      6.4.1. Wprowadzenie
      6.4.2. Kierunki rozwoju techniki informacyjnej w turystyce
      6.5. Usługi gastronomiczne
      6.6. Usługi bankowe
      6.7. Usługi pośrednictwa i organizacji
      6.8. Usługi przewodnickie i pilotaż wycieczek
      6.9. Usługi wypoczynkowe i usługi w zakresie kultury fizycznej
      6.10. Usługi w zakresie infrastruktury lokalnej
      6.11. Usługi handlowe
      6.12. Usługi rzemieślnicze
      6.13. Usługi ubezpieczeniowe
      6.14. Problemy marketingu usług turystycznych

      Rozdział 7 Funkcje i dysfunkcje współczesnej turystyki
      7.1. Pojęcie funkcji turystyki
      7.2. Funkcje współczesnej turystyki
      7.2.1. Funkcja wypoczynkowa
      7.2.2. Funkcja zdrowotna
      7.2.3. Funkcja wychowawcza
      7.2.4. Funkcja kształceniowa
      7.2.5. Funkcja miastotwórcza
      7.2.6. Funkcja edukacji kulturowej
      7.2.7. Funkcja ekonomiczna
      7.2.8. Funkcja etniczna
      7.2.9. Funkcja kształtowania świadomości ekologicznej
      7.2.10. Funkcja polityczna
      7.2.11. Funkcja promocji wartości religijnych i kształtowania sprawiedliwości społecznej
      7.3. Dysfunkcje współczesnej turystyki
      7.4. Bilans gospodarczo-społecznych korzyści i kosztów rozwoju współczesnej turystyki

      Bibliografia

      Uwagi

      Kupując na kilku naszych aukcjach za wysyłkę płacisz tylko raz - jej koszt zależny jest od wagi książek, o kalkulację kosztów prosimy pytać w mailu. Kupujący otrzyma paragon lub fakturę.

      NAJBARDZIEJ POSZUKIWANE KSIĄŻKI
      ZAWSZE W ATRAKCYJNEJ CENIE!
      Na Skróty
      dodaj do ulubionych sprzedawców nasz sklep allegro nasze pozostałe aukcje
      Płatności

      Płatności można dokonywać na nasze konto ING Bank Śląski:

      logo ING Bank Śląski

      81 1050 [zasłonięte] 1[zasłonięte]5750092 [zasłonięte] 067334

      Koszty Wysyłki
      koszty przesyłki
      Odbiór Osobisty

      Po zakupione towary zapraszamy do naszej siedziby:

      Stadion Olimpijski we Wrocławiu
      Księgarnia w HALI WIELOFUNKCYJNEJ AWF
      Al. J.I. Paderewskiego 35
      51-612 Wrocław

      Przy odbiorze osobistym można zapłacić na miejscu gotówką lub kartą kredytową.

      Kontakt z Nami

      allegro[na]sportowo-medyczna.pl
      Telefon: 071 [zasłonięte] 54
      Gadu-Gadu:

      • Mirek, status:
      • Robert, status:  
      [DANE_EU]5mBtnRT6cfyWsmz926REAFAmj92mH6cQVZJFjAETmEINfTF581xRCHNzUVK/6scGWMFc/1FhcGp9il2w4rhBDpJZhWzTQA/0QlYADZnuTslSgmi+QU8xYEBn0bnaQjSkadSXZ800l91OSN0LtoZsnw==[/DANE_EU]