Opis książki: Opracowanie ma na celu dostarczenie czytelnikowi podstawowej wiedzy dotyczącej istoty turystyki biznesowej i jej znaczenia na rynku turystycznym. Publikacja składa się z sześciu rozdziałów. Pierwszy rozdział książki poświęcono teoretycznym podstawom turystyki biznesowej, zaś w drugiej części pracy skupiono się na formach turystyki biznesowej, czyli turystyce konferencyjnej i kongresowej, turystyce motywacyjnej i korporacyjnej oraz przemyśle wystawienniczym. Rozdział trzeci dotyczy rynku turystyki biznesowej. W rozdziale czwartym poruszono zagadnienie produktu turystyki biznesowej, a w rozdziale piątym skupiono się na determinantach kształtowania i rozwoju produktu turystyki biznesowej. Ostatnią część opracowania stanowi studium przypadku dotyczące turystyki biznesowej na obszarze województwa zachodniopomorskiego. W treści tego rozdziału zostały wykorzystane wyniki badań ankietowych przeprowadzone w obiektach zakwaterowania zbiorowego zlokalizowanych na terenie województwa zachodniopomorskiego i sklasyfikowanych jako hotele, wśród przewoźników promowych posiadających ofertę dla klientów biznesowych oraz wśród organizatorów biznesowych imprez zbiorowych kreujących i realizujących imprezy zbiorowe dla klienta biznesowego. Na uwagę zasługuje fakt, iż w polskiej literaturze brak jest zwartej publikacji książkowej dotyczącej powyższych zagadnień. Opracowanie niniejsze jest więc w Polsce pierwszą próbą przedstawienia problematyki turystyki biznesowej w takim kształcie. Z recenzji prof. dr hab. Jadwigi Berbeki: Niniejsza publikacja jest studium teoretyczno-empirycznym, przede wszystkim o dużych walorach aplikacyjnych. Z pewnością będzie ważnym materiałem źródłowym zarówno dla środowisk naukowych, jak i branżowych. Sfera terminologiczna turystyki biznesowej jest dość skomplikowana i w wielu wypadkach niespójna. Autorka opracowania bardzo dobrze poradziła sobie z jej uporządkowaniem i przedstawieniem określonych kategorii w logiczny i przemyślany sposób. Należy podkreślić, że jest to element nowości prowadzący do rozwoju nauki. Z recenzji prof. dr hab. Beaty Meyer: Niniejsze opracowanie jest pierwszą w Polsce próbą przedstawienia problematyki turystyki biznesowej w formie zwartej. Jego celem jest dostarczenie podstawowej wiedzy na temat istoty turystyki biznesowej, jej form, rynku oraz determinant, które warunkują jej rozwój. Autorka ponadto przedstawia studium przypadku, dotyczące turystyki biznesowej w województwie zachodniopomorskim.
Wstęp Rozdział 1. Teoretyczne podstawy turystyki biznesowej 1.1. Miejsce podróży służbowych w turystyce 1.2. Pojęcie i zakres turystyki biznesowej 1.3. Cechy turystyki biznesowej Rozdział 2. Formy turystyki biznesowej 2.1. Turystyka konferencyjno-kongresowa 2.2. Turystyka motywacyjna i korporacyjna 2.3. Przemysł wystawienniczy 2.4. Zestawienie form turystyki biznesowej Rozdział 3. Rynek turystyki biznesowej 3.1. Pojęcie i struktura rynku turystyki biznesowej 3.2. Makro- i mikrootoczenie turystyki biznesowej 3.3. Popyt na turystykę biznesową 3.4. Organizatorzy turystyki biznesowej 3.5. Rynek turystyki biznesowej w Polsce Rozdział 4. Produkt turystyki biznesowej 4.1. Istota i struktura produktu turystycznego 4.2. Struktura produktu turystyki biznesowej 4.2.1. Usługi noclegowe 4.2.2. Usługi gastronomiczne 4.2.3. Usługi dodatkowe 4.3. Promocja produktu turystyki biznesowej Rozdział 5. Determinanty kreacji i rozwoju produktu turystyki biznesowej 5.1. Uwarunkowania kreacji i rozwoju produktu turystyki biznesowej 5.1.1. Uwarunkowania instytucjonalne 5.1.2. Uwarunkowania kadrowe 5.1.3. Uwarunkowania logistyczno-transportowe 5.1.4. Uwarunkowania finansowe 5.1.5. Uwarunkowania cenowo-walutowe 5.1.6. Uwarunkowania inwestycyjne 5.1.7. Uwarunkowania w zakresie innowacji Rozdział 6. Studium przypadku - turystyka biznesowa w województwie zachodniopomorskim 6.1. Wybrane elementy atrakcyjności turystycznej województwa zachodniopomorskiego 6.2. Możliwości wykorzystania oferty turystycznej województwa zachodniopomorskiego dla turystyki biznesowej 6.3. Turystyka biznesowa w hotelach i na promach 6.4. Turystyka biznesowa a organizatorzy biznesowych imprez zbiorowych 6.5. Analiza SWOT uwarunkowań województwa zachodniopomorskiego w kontekście kreacji produktu turystyki biznesowej 6.6. Produkt turystyki biznesowej w województwie zachodniopomorskim Zakończenie Spis rysunków Spis tabel Bibliografia
|