Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

TURBINY ŁOPATY SILNIKÓW LOTNICZYCH - TRWAŁOŚĆ opis

22-01-2012, 11:42
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 29 zł     
Użytkownik azymut-book
numer aukcji: 2029189235
Miejscowość Czeladź
Wyświetleń: 22   
Koniec: 30-01-2012 09:51:06

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

TRWAŁOŚĆ NADSTOPU NIKLU ŻS6U Z
ALUMINIOWĄ WARSTWĄ OCHRONNĄ W
WARUNKACH OBCIĄŻEŃ CIEPLNYCH I
MECHANICZNYCH


MAREK CIEŚLA

INFORMACJE:




Wydawnictwo - WPŚ
Rok - 2009
Stron - 148
Oprawa - MIĘKKA LAKIEROWANA
Format - B5

STAN - NOWA





Zasadniczy wpływ na trwałość najbardziej wytężonych elementów lotniczych silników turbinowych wywierają zmiany zachodzące w składzie chemicznym, strukturze i własnościach warstwy wierzchniej materiału podczas eksploatacji. Zmiany te wynikają z oddziaływania na ich powierzchnię roboczą produktów spalania paliw i zawartych w nich agresywnych związków (siarczany, chlorki), jak również obciążeń cieplno-mechanicznych. Efektem tych oddziaływań jest silny atak korozyjny przez stopione sole, zwany „hot corrosion", a także procesy prowadzące do powstania mikropęknięć warstwy wierzchniej w określonych cyklach pracy turbiny, na skutek pełzania i zmęczenia o różnym charakterze.
Dla zwiększenia odporności na korozję wysokotemperaturową najbardziej obciążone elementy turbiny, między innymi łopatki, pokrywa się warstwami ochronnymi. Zdecydowaną większość w tym zakresie stanowią dyfuzyjne warstwy ochronne na bazie aluminium, w których zasadniczą rolę odgrywa związek międzymetaliczny NiAl. Dotychczas przemysłowe zastosowanie znalazło wiele typów warstw, między innymi otrzymywanych metodami: kontaktowo-gazową czy też PVD. Warstwy te w zasadniczy sposób podnoszą własności żaroodporne wierzchniej warstwy łopatki.
[...]

ZASADY:

Dane do przelewu:



* wszelkie pytania proszę kierować PRZED podjęciem decyzji o kupnie

* NIE WYSYŁAMY ZA POBRANIEM

* wysyłka odbywa się w ciągu 2 dni roboczych od momentu zaksięgowania wpłaty na koncie

* wszystkie książki wysyłamy w kopertach ochronnych - LISTEM POLECONYM LUB PACZKĄ (istnieje możliwość odbioru osobistego po wcześniejszym umówieniu się


Więcej informacji na stronieO MNIE

REAL FOTO- wszystkie fotografie przedstawiają rzeczywisty stan książek

WYSTAWIAMY
NA ŻYCZENIE FAKTURY VAT


Opis:
WYKAZ WAŻNIEJSZYCH OZNACZEŃ 7

1. WPROWADZENIE 11
2. ANALIZA WARUNKÓW PRACY ŁOPATEK LOTNICZYCH SILNIKÓW TURBTNOWYCH 15

3. TRWAŁOŚĆ NADSTOPÓW NA OSNOWIE NIKLU Z WARSTWĄ OCHRONNĄ W WARUNKACH OBCIĄŻEŃ CIEPLNYCH
I MECHANICZNYCH 24

3.1. Trwałość nadstopów niklu z warstwą ochronną w warunkach pełzania 24
3.2. Trwałość nadstopów niklu z warstwą ochronną w warunkach zmęczenia wysokocyklowego 30
3.3. Trwałość nadstopów niklu z warstwą ochronną w warunkach zmęczenia niskocyklowego 31
3.4. Trwałość nadstopów niklu z warstwą ochronną w warunkach zmęczenia cieplno-mechanicznego 33
3.5. Podsumowanie zagadnienia trwałości nadstopów niklu z warstwą ochronną w warunkach obciążeń cieplnych i mechanicznych 38

4. CEL I TEZA PRACY 40

5. PROGRAM BADAŃ 42

6. MATERIAŁ DO BADAŃ 46


7. TRWAŁOŚĆ NADSTOPU NIKLU ŻS6U Z WARSTWĄ ALUMINIDKOWĄ W WARUNKACH PRZYSPIESZONEGO PEŁZANIA 55

7.1. Próby przyspieszonego pełzania 55
7.2. Mikrostmkturalne uwarunkowania procesów pękania i trwałości stopu ŻS6U z warstwą aluminidkową 59
7.3. Analiza wyników prób krótkotrwałego pełzania 73

8. TRWAŁOŚĆ NADSTOPU NIKLU ŻS6U Z WARSTWĄ ALUMINIDKOWĄ W WARUNKACH ZMĘCZENIA WYSOKOCYKLOWEGO 74

8.1. Zmęczenie wysokocyklowe stopu ŻS6U z warstwą aluminidkową 74
8.2. Badania mikrostruktury stopu ŻS6U z warstwą aluminidkową po próbach zmęczeniowych 76
8.3. Inicjacja procesu pękania warstwy aluminidkowej na stopie ŻS6U w warunkach zmiennych obciążeń mechanicznych 79
8.4. Propagacja pęknięć w stopie ŻS6U w warunkach zmiennych obciążeń mechanicznych 80
8.5. Analiza procesu pękania stopu ŻS6U z warstwą aluminidkową w warunkach zmęczenia wysokocyklowego 82
8.6. Analiza wyników prób zmęczenia wysokocyklowego stopu ŻS6U z warstwą aluminidkową 86

9. TRWAŁOŚĆ NADSTOPU NIKLU ZS6U Z WARSTWĄ ALUMINIDKOWĄ W WARUNKACH ZMĘCZENIA NISKOCYKLOWEGO 87

9.1. Zmęczenie niskocyklowe stopu ŻS6U z warstwą aluminidkową 87
9.2. Mikro strukturalne badania wzrostu pęknięć w stopie ŻS6U z warstwą aluminidkową 93
9.3. Analiza wyników badań zmęczenia niskocyklowego 104

10. TRWAŁOŚĆ WARSTWY ALUMINIDKOWEJ WYTWORZONEJ NA NADSTOPIE ŻS6U W WARUNKACH ZMĘCZENIA CIEPLNO-MECHANICZNEGO 108

10.1. Badania trwałości warstw aluminidkowych w warunkach zmęczenia cieplno-mechanicznego 108
10.2. Mikrostruktura warstw aluminidkowych po próbach zmęczenia cieplno-mechanicznego 110
10.3. Analiza wyników badań zmęczenia cieplno-mechanicznego 116

11. MODELOWANIE PROCESÓW ZMĘCZENIA I OCENA WYTRZYMAŁOŚCI WARSTWY ALUMINIDKOWEJ WYTWORZONEJ NA NADSTOPIE ŻS6U W WARUNKACH OBCIĄŻEŃ CIEPLNO-MECHANICZNYCH 118

11.1. Charakterystyki procesu zmęczenia cieplno-mechanicznego warstwy aluminidkowej wytworzonej na stopie ŻS6U 118
11.2. Ocena wytrzymałości warstwy aluminidkowej wytworzonej na stopie ŻS6U w warunkach obciążeń cieplno-mechanicznych 125

12. PODSUMOWANIE 128

BIBLIOGRAFIA 137
STRESZCZENIE 145
TURBINY ŁOPATY SILNIKÓW LOTNICZYCH - TRWAŁOŚĆ opis




PRZED PODJĘCIEM DECYZJI PROSZĘ O ZAPOZNANIE SIĘ ZE STRONĄ ,,O MNIE"


ZAPRASZAM NA INNE MOJE AUKCJE

POZDRAWIAM