Turbina kominkowa jest urządzeniem elektrycznym, wykorzystywanym w systemach Dystrybucji Gorącego Powietrza. Jej zadaniem jest przetłoczenie powietrza pobranego z czopucha kominka do pomieszczeń, które chcemy ogrzać. Dzięki wykorzystaniu turbiny mamy możliwość ogrzewania obiektów, które ze względu na swą wielkość lub ilość pomieszczeń nie są możliwe do ogrzania tradycyjną - grawitacyjną metodą. Turbina z bypassem wyposażona jest dodatkowo w zawór bezpieczeństwa (tzw. bypass). Urządzenie to jest szczególnie polecane dla gospodarstw domowych, w których często występuje problem z brakiem prądu. W momencie braku zasilania całe gorące powietrze przypływa przez zawór chroniąc tym samym turbinę przed przegrzaniem.
Zalety stosowania turbiny:
- w obudowie wykonane zostały specjalne otwory perforacyjne, przez które ciepłe powietrze odprowadzane jest z newralgicznych miejsc wentylatora;
- w obudowie silnika znajdują się otwory odprowadzające ciepło z komory, w której umieszczony jest silnik;
- silnik posiada zabezpieczenie termiczne;
- na osi silnika zamontowane jest śmigło aluminiowe o specjalnej konstrukcji, które odprowadza ciepło z osi silnika, co zapobiega powstaniu wysokiej temperatury w okolicach zespołu łożyskowego i uzwojenia;
- komora pracy jest odizolowana od komory, w której znajduje się silnik;
- silnik posiada własny radiator odprowadzający ciepło z wirnika.
UWAGA: Przy montowaniu wentylatora nie należy zapominać o filtrze powietrza. Jego stosowanie jest szczególnie korzystne dla zapewnienia komfortu użytkownikowi (czystsze powietrze) oraz dla przedłużenia żywotności turbiny.
Dane techniczne:
- wydatek powietrza: 510 m3/h
- wydatek powietrza: 0,14 m3/s
- ciśnienie statyczne: 218 Pa
- ciśnienie statyczne: 22,22 mmHg
- ciśnienie akustyczne: 53 dB(A)/m
- napięcie zasilania: 230 V/50 Hz
- obroty silnika: 965 obr./min
- moc: 76 W
- pobór prądu: 0,34 A
- zakres temperatury pracy: -20 - +150oC
- zakres regulacji termostatu: 25-90oC
- waga: 8,30 kg
- stopień ochrony: 20 IP
- klasa izolacji: I
- typ łożyska: kulowe
- materiał: stal oc.