|
Turbosprężarka wygląda i działa jak nowa.
Naprawiamy także "nienaprawialne" VNT.
|
|
TURBOSPRĘŻARKA JAK NOWA
|
|
Sekretem dobrej regeneracji jest diagnostyka. Dlatego wykonujemy szereg testów, które mają wykluczyć ewentualne usterki po naprawie. Na naszym urządzeniu sprawdzamy przecieki od strony zimnej, przecieki od strony gorącej, a także wyważenie statyczne i dynamiczne.
|
|
TURBINA PO REGENERACJI
|
|
Wyważarka do wirników.
|
|
WYWAŻANIE TURBOSPRĘŻARKI
|
|
Wyważarka i doważarka do 60.000 obrotów na minutę.
Na tym urządzeniu dokonujemy wstępnego wyważenia oraz sprawdzamy szczelność turbosprężarki po naprawie.
|
|
DOWAŻANIE TURBOSPRĘŻAKI
|
|
Koras przygotowany do sprawdzenia pod kątem wycieków.
|
|
TEST SZCZELNOŚCI
|
Doważarka do 250.000 obrotów na minutę.
Kolejny proces:
Doważanie turbosprężrki w warnukach zbliożonych do warunków panujących w silniku spalinowym.
|
|
DOWAŻANIE WYSOKOOBROTOWE do 250,000 rpm
|
|
Do naprawy turbosprężarek w naszej firmie używamy głównie części brytyjskiej firmy Melett. Jako, że Garrett przestał sprzedawać zestawy naprawcze, jest to najlepsza alternatywa.
|
|
ORYGINALNE KOMPLETY NAPRAWCZE
TURBINA ALFA ROMEO 145 TURBO
|
|
Częśći zalecane przez producenta.
ODRZUTNIK
|
|
NAJWYŻSZEJ JAKOŚCI
CZĘŚCI ZAMIENNE
TURBINA ALFA ROMEO 145 TURBO
|
Częśći zalecane przez producenta:
ŁOŻYSKO RURKOWE
|
|
ŁOŻYSKO RURKOWE
|
|
Częśći zalecane przez producenta:
TULEJKA
|
|
TULEJKA
|
|
Zmienna geometria, często to od niej zaczynają się problemy. Nagar, który dostaje się pod łopatki, często sprawia, że silnik przechodzi w tryb awaryjny tzw. "check engine".
|
|
ZMIENNA GEOMETRIA
|
Łożysko aksjalne.
|
|
ŁOŻYSKO AKSJALNE
|
|
Niestety w skrajnych przypadkach regeneracja turbosprężarki jest niemożliwa, nieopłacalna lub czasami niebezpieczna. Takich napraw nasza firma się nie podejmuje.
Klienci dostarczają czasami turbosprężarki z pękniętymi obudowami lub z urwanymi mocowaniami. Bywa i tak, że wałek lub koło kompresji jest uszkodzone przez atak ciała obcego lub wirnik zatarty na skutek braku smarowania.
|
|
STRONA GORĄCA TURBOSPRĘŻARKI
TURBINA ALFA ROMEO 145 TURBO
|
|
Wystawiamy gwarancje na zregenerowane turbosprężarki. Gwarancja w standardzie, wystawiana na okres 12 miesięcy z możliwością rozszerzenia odpłatnie do
24 miesięcy dla klientów, którzy jeżdżą zawodowo powyżej 100,000 km rocznie.
Niepisana zasada mówi, że dobrze zrobiona turbosprężarka wystarcza na drugie tyle ile auto przejechało do tej pory.
Czasami naprawiamy błędy powstałe już w fazie produkcji turbosprężarki (np. usuwając fabryczne sitko z przewodu smarującego turbosprężarkę.)
Wówczas tak zregenerowana turbosprężarka starcza na dłużej niż nowa.
|
PROCES SZKIEŁKOWANIA
|
|
Myjka parowo-koszowa.
|
MYJKA KOSZOWO - NATRYSKOWA
|
|
Myjnia parowo-koszowa to niemal najważniejsze urządzenie w naszej firmie. Detergenty w połączeniu z wysoką temperaturą, usuwają wszelkie naloty olejowe i inne zanieczyszczenia dostające się do środka turbosprężarki. Medium myjące jest wzbogacone o inhibitory korozji, które po myciu mają chronić przed wilgotnym powietrzem atmosferycznym, które może tworzyć mikro korozję. Warto zaznaczyć, iż jest to mycie zgrubne. Proces mycia wstępnego trwa od 30 do 120 minut. Wstępnie umyte elementy wirujące, są ponownie myte w myjce ultradźwiękowej.
|
|
MYCIE NATRYSKOWE (ZGRUBNE)
|
|
|
|
Myjka ultradźwiękowa czyści osady olejowe, naloty korozyjne i inne zanieczyszczenia z trudno dostępnych miejsc, których myjka parowa, nie jest w stanie usunąć. Kawitacja jest bardzo skuteczna, wszędzie tam gdzie metoda natryskowa nie wystarcza. Zastosowane w myjce generatory ultradźwiękowe emitują fale które uderzają w cząsteczki płynu wprawiając je w ruch. Specjalnie dobrane medium jest podgrzewane do 90 stopni C i ma zastosowane regeneracji turbosprężarek. Połączenie tych dwóch myjek, daje pewność, że wszystko jest na pewno dobrze wyczyszczone.
|
MYJKA ULTRADŹWIĘKOWA
|
|
Gwarancja 12 lub 24 miesiące.
|
|
ZAPRASZAMY
|
|
Montaż turbosprężarki w naszych zakładach, to coś więcej niż tylko wyjęcie i włożenie turbosprężarki. To pewność, że cała procedura została wykonana fachowo. Trzeba pamiętać, że to czy turbosprężarka będzie działać długo i bezawaryjnie w dużej mierze zależy od właściwego montażu.
Brak odpowiednich kompetencji przy montażu, może sprawić, że auto nie zjedzie nawet z kanału.
Nie ma tu znaczenia czy turbina jest nowa czy regenerowana. Obroty rzędu 150,000 i niedostateczne smarowanie załatwią swoje.
|
|
ZAPRASZAMY
|
Przykładowy montaż.
|
|
OZNACZENIA I NUMERY
|
|
Najprościej turbosprężarkę rozpoznać po wygrawerowanym numerze. Trzecia linia od góry.
(zaznaczone na czerwono)
Zapraszamy
Regeneracja
+
Fachowy montaż
=
Sprawny układ doładowania
na długo.
|
|
GARRETT,KKK, IHI
|
|