Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Tuning Gilera Aprilia Piaggio Derbi

29-02-2012, 5:29
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 999 zł     
Użytkownik 4motoracing_pl
numer aukcji: 2032015349
Miejscowość Pruszków
Wyświetleń: 48   
Koniec: 31-01-2012 21:23:45

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

adres mailowy: [zasłonięte]@4motoracing.pl

Numer naszego rachunku bankowego:

93 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0170002 [zasłonięte] 117853

http://4motoracing.pl/aukcje/multibank.png

Wylicytowane przedmioty wysyłamy tylko kurierem. Współpracujemy z:

http://4motoracing.pl/aukcje/k-ex.png http://4motoracing.pl/aukcje/ups.png http://4motoracing.pl/aukcje/dhl.gif

Osoby bez komentarzy muszą potwierdzić zakup mailem. Do wylicytowanej kwoty należy ewentualnie doliczyć koszty wysyłki. W tytule przelewu proszę podawać nazwę użytkownika i numer aukcji. Zamówienia realizowane są zawsze na drugi lub trzeci dzień od momentu zaksięgowania wpłaty na naszym koncie o ile dany produkt posiadamy w magazynie.Termin reklamacji do 14 dni roboczych od momentu zgłoszenia usterki towaru do producenta.

Masz pytania? Pisz - zawsze chętnie pomożemy. Jeżeli nie akceptujesz naszych warunków prosimy nie licytować.

NA KAŻDY ZAKUPIONY U NAS PRODUKT WYSTAWIAMY PARAGON FISKALNY LUB NA ŻYCZENIE KLIENTA FAKTURĘ VAT.


Witaj na aukcji 4motoracing_pl

Zajmujemy się profesjonalnym i bezpiecznym tuningiem elektronicznym silników

Wiecej na nasz temat możesz przeczytać na stronie O MNIE

Na tej aukcji oferujemy moduł

przeznaczony do elektronicznego, mikroprocesorowego

tuningu silników w

APRILIA


Atlantic 300 10->11
Scarabeo 300 S 09->10
Sportcity Cube 300 ie 09->ll

DERBI

Rambla 300i 10->11

GILERA

Fuoco 500 07->10
Nexus 300 09->11
Nexus 500 07->10

PIAGGIO


Beverly 500 Cruiser 07->09
Beverly Tourer 300 ie 08->09
Carnaby Cruiser 300 ie 09->10
MP3 300 ie 10->11
MP3 400 07->09
Vespa GTS 300 S.S. 10->11
X 7 Evo 300 08->11
X9 Evolution 500 07->09

Oznaczenie modułu: KRBEA-032

Moduły Rapid Bike Easy do innych motocykli i skuterów znajdziesz na naszych innych aukcjach.

OPIS MODUŁU

Moduł Rapid Bike Easy to mikroprocesorowy modulator sondy lambda.

JAK DZIAŁA RAPID BIKE EASY?

Moduł w trybie ciągłym pobiera dane z fabrycznej sondy lambda oraz mierzy temperaturę powietrza. Na podstawie tych danych koryguje sygnały trafiające z sondy lambda do komputera silnika (ECU). Moduł może wzbogacić lub zubożyc mieszankę paliwowo-powietrzną w zależności od ustawień.

W JAKIM CELU STOSUJE SIĘ MODUŁ RAPID BIKE EASY?

Normy czystości spalin nakazują producentom silników ograniczenie emisji substancji szkodliwych do atmosfery. W dużym uproszczeniu można powiedzieć, że emisję substancji szkodliwych mierzy się w 15% dla mocy maksymalnej i w 85% dla niskich i średnich obrotów silnika. Aby spełnić normy producenci silników ograniczają dawkę paliwa w tym szerszym zakresie obrotów (niskie i średnie) co powoduje, że silnik nie pracuje z pełną mocą w tym zakresie. Najlepsze parametry czystości spalin silniki uzyskują jeśli parametr AFR (air-fuel ratio = stosunek powietrza do paliwa) wynosi około 14,7. W nowoczesnych silnikach za utrzymanie tego parametru na właściwym poziomie odpowiada wtrysk paliwa i sonda lambda kontrolująca skład mieszanki paliwowo-powietrznej. Jeśli miesznka jest za bogata sonda wysyła do ECU odpowiedni sygnał wskutek czego dawka paliwa zostaje zmniejszona a silnik nie może osiągnąć pełnej mocy. Tym czasem wraz ze wzrostem obrotów i obciążenia silnika skład mieszanki powinien mieć AFR zbliżający się do 13,0. To przy tej wartości silniki osiągają najlepsze parametry.

Celem działania modułu Rapid Bike Easy jest właśnie zmiana AFR poprzez zmianę sygnału sondy lambda, który dociera do ECU wskutek czego poprawie ulega przebieg krzywej momentu obrotowego i mocy silnika.

Poniższy wykres ilustruje działanie modułu Rapid Bike Easy.

Niebieska linia to AFR seryjny a czerwona to AFR zmodyfikowany przez moduł.


Jak widać, wraz ze wzrostem obrotów (i obciążenia silnika) mieszanka zostaje wzbogacona co powoduje przede wszystkim wzrost mocy silnika ale też lepszą reakcję na gaz, lepsze przyspieszenia a przy spokojnej jeździe także obniżenie zużycia paliwa.

Poniżej prezentujemy wykres z hamowni ilustrujący wpływ modułu Rapid Bike Easy na moment obrotowy i moc silnika.

Pomiar przy przepustnicy otwartej w 20%

Pomiar przy przepustnicy otwartej w 40%

Pomiar przy przepustnicy otwartej w 100%

DLA KOGO PRZEZNACZONY JEST MODUŁ RAIPD BIKE EASY

Z modułu Rapid Bike Easy najbardziej zadowoleni będą posiadacze motocykli o spokojniejszym charakterze silnika i skuterów - gwarantowana jest poprawa reakcji na gaz i zdecydowane polepszenie przyszpieszenia. W przypadku skuterów zastosowanie modułu umożliwia zastosowanie (w niektórych przypadkach) cięższych rolek wariatora dzięki czemu obniżone zostanie zużycie paliwa. Właściciele motocykli stricte sportowych, którzy na codzień uzywają ich do jazdy miejskiej i turystycznej również będa zadowoleni - Rapid Bike Easy ma wiele zalet w stosunku do modułów umożliwiających bezpośrednią modyfikację map wtrysku (takich jak Rapid Bike EVO, Bazzaz czy Power Commander). Moduł Rapid Bike Easy jest niemal konieczny w motocyklach i skuterach o zmodyfikowanym układzie wydechowym i/lub dolotowym. Bez modyfikacji dawki paliwa silniki takich pojazdów pracują na zbyt ubogiej mieszance co powoduje pogorszenie parametrów silnika oraz może być dla niego szkodliwe.

INSTALACJA

Instalacja modułu Rapid Bike Easy składa się z 2 etapów i najcześciej zajmuje nie więcej niż 15 minut - po prostu Plug&Play.

Po pierwsze należy zlokalizować konektor sondy lambda i w jego miejsce wpiąć wiązkę modułu.

Uwaga: wiązka jest przystosowana do danego typu motocykla lub skutera dzięki czemu nie ma konieczności jakiegokolwiek lutowania przewodów!

Drugi etap instalacji to ustawienie parametrów pracy modułu. Służą do tego 2 trymery - pierwszym ustawiamy tryb pracy modułu dostosowany do danego modelu silnika (ustawienie opisane w instrukcji instalacji) a drugim ustawiamy zakres modyfikacji dawki paliwa (zalecana wartość parametru podana jest w instrukcji).

Gotowe.

Nastepnym etapem jest włączenie stacyjki aby sprawdzić czy dioda modułu pali się (zasilanie). Po kilku minutach po uruchomieniu silnika sonda lambda powinna osiągnąc prawidłowe parametry pracy dzięki czemu moduł Rapid Bike Easy może rozpocząć modyfikację składu mieszanki co sygnalizowane jest mryganiem diody LED.

WYMIENNOŚĆ

Możliwość zastosowania tego samego modułu w różnych motocyklach i skuterach jest jego wielką zaletą. Docenią ją wszyscy ci, którzy lubią często zmieniać jednoślady. W przypadku sprzedaży dotychczasowego pojazdu wystarczy zdemontować moduł z wiązką, dokupić (ewentualnie) inną wiązkę i można zastosować moduł w nowym jednośladzie. Dzięki temu inwestycja w moduł jest bezpieczna.

WODOSZCZELNOŚĆ

Moduły Rapid Bike Easy są w 100% odporne na wilgoć i brud. Przeznaczone są do stosowania m.in. w motocyklach typu hard enduro co tylko potwierdza ich trwałość.

DOSTAWA

Większość wiązek posiadamy w magazynie więc dostawa może odbyć się z dnia na dzień. Nie mniej jednak, w przypadku wielu zamówień może zdarzyć się dłuższy czas oczekiwania.

Dostawa kurierem odbywa się na nasz koszt!

GWARANCJA

Gwarancja na wszystkie moduły Rapid Bike wynosi 24 miesiące.

POZOSTAŁE INFORMACJE

Jeśli obawiasz się, że nie poradzisz sobie z instalacją modulu poproś o pomoc swój serwis!

Masz jakiekolwiek pytania?

Napisz do nas!

Chętnie udzielimy wszelkich informacji!