Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Tu-154 - Tupolev - Monografia - Smoleńsk 2010

09-07-2012, 2:44
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 120 zł     
Użytkownik taniejniema
numer aukcji: 2359491693
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 32   
Koniec: 02-07-2012 14:00:00
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

e-mail [zasłonięte]@o2.pl
telefon komórkowy 501-[zasłonięte]-780

polecony ekonomiczny 8,50 zł
polecony priorytet 10 zł
pobranie ekonomiczne 16,50 zł
pobranie priorytet 20 zł
odbiór osobisty  

Towar wysyłam nie później niż 24 h od momentu wybrania opcji zapłaty za pobraniem lub dnia następnego po tym w którym pieniądze znajdą się na moim koncie bankowym

Pamiętaj użytkowniku PzA takowym nie jest

Polecam przesyłkę priorytetową. Kosztuje ona niewiele drożej ale można być pewnym iż dotrze ona do Państwa bardzo szybko

SUPER OKAZJA

Bestseller

 

Tupolev Tu-154

The USSR's Medium-Range Jet Airliner

 

w Języku Angielskim

 

Dmitriy Komissarov

Layout

Sue Bushell

 

Wydawnictwo Midland Publishing & Aerofax

2007

192 strony

format 28 x 21,5 cm

Oprawa miękka lakierowana

Bogato ilustrowana

Papier kredowy

Stan bdb- *

*(Patrz opis poniżej)

 

Nowa !!!

 

Przedmiotem aukcji jest Rewelacyjna Nowa książka pt. "Tupolev Tu-154" wydana w angielskiej wersji językowej. Praca ta to monografia poświęcona pasażerskiemu samolotowi średniego zasięgu, produkcji radzieckiej - Tu-154. Były i nadal są one używane przez linie lotnicze wielu krajów, głównie dawnego bloku wschodniego, Afryki i Azji. PLL LOT nabył w 1986 roku 14 maszyn tej serii. Po 1989 roku, po zmianie polityki flotowej na prozachodnią, rozpoczęto wycofywanie tej serii. W 1993 roku odbył się ostatni lot rejsowy a ostatni lot czarterowy w barwach narodowego przewoźnika miał miejsce w 1996 roku. Dwa statki powietrzne typu Tu-154M Lux pozostały jednak na wyposażeniu 36 Specjalnego Pułku Lotnictwa Transportowego jako samoloty do przewozu władz państwowych. Maszyna z numerem 101 została wcielona w 1990 roku. Cztery lata później został wcielony samolot z numerem bocznym 102. 10 kwietnia 2010 roku podchodzący do lądowania Tu-154M nr 101 z wysokimi rangą przedstawicielami polskich władz, na czele z prezydentem Lechem Kaczyńskim, uległ katastrofie w pobliżu lotniska wojskowego w Smoleńsku. Książka przedstawia historię samolotu oraz opis wszystkich znanych jego wersji i wariantów, w tym kilka niezrealizowanych projektów, które oparte były na konstrukcji tej maszyny. Ponadto praca zawiera przedstawiony w formie kraj po kraju, wykaz operatorów korzystających z tego typu statków powietrznych, zilustrowany tabelami zawierającymi dane dotyczące wersji, oznaczeń i losów danej maszyny (komu została sprzedana, kiedy wyszła z użycia itp.). Wykaz ten uzupełniony jest szczegółową relacją przedstawiającą historię Tu-154 w danej flocie. Całość wieńczy skrupulatnie opisany i zilustrowany rozdział poświęcony poszczególnym częściom i systemom samolotu. Dodatkowy atut publikacji stanowi bogaty kolorowy i czarno-biały materiał fotograficzny, często nigdzie nie publikowany (w liczbie ok. 350) oraz szereg drobiazgowo opisanych wykresów, przekroi, rzutów i ilustracji przedstawiających samą maszynę, jej poszczególne części oraz inne związane z nią detale

Uwaga :

Stan książki podałem jako bdb- , gdyż na jej okładce mogą znajdować się niewielkie ryski lub/i obicia. Produkt sprowadzany jest w limitowanych ilościach w sposób ciągły, a więc jego stan za każdym razem jest inny. Oczywiście oferowane są tylko te egzemplarze które są bliskie ideału

Fragment Wstępu :

No book about an aircraft would ever be written unless there was something special about that aircraft. So, what's special about the aircraft that is the subject of this book ? Of all Soviet and Russian medium-haul airliners the Tupolev Tu-154 was built in the greatest numbers by far : 928 copies, although this total includes the two static/fatigue test airframes and about ten aircraft remain uncompleted as of this writing. True enough, the Tu-154 does not rank first among Soviet airliners as far as production is concerned, being surpassed by the Yakovlev Yak-40 (1,104 built) and the Antonov An-24 (1,028 produced in Kiev and another 180 in Ulan-Ude, which makes a total of 1,208 passenger-configured An-24s - not counting the 164 An-24T and An-24RT transports manufactured in Irkutsk). However, both of these types are in a different league, being regional airliners. The Tu-154 is the only Soviet airliner to remain in mass production after the break-up of the Soviet Union. After all, the llyushin IL-76, which can boast a similar achievement, is a transport, not an airliner; the lL-86 wide-body airliner was produced on a very small scale after 1991, and the lL-96-300 and the Tu-204, which were first flown in 1988 and 1989 respectively, entered production in earnest in post-Soviet days. Moreover, the Tu-154 has been in production for 37 years now - longer than any other Soviet/Russian commercial aircraft type. The Tu-154 is one of the bestsellers among Soviet/Russian commercial types and, as in the case of its smaller stablemate, the Tu-134, it has paved the way into some markets where the Soviet Union had not maintained a presence before. It was the first Tupolev aircraft to have such design features as leading-edge devices, thrust reversers or an auxiliary power unit. It was the first Soviet airliner to be certificated under Soviet airworthiness standards, which had not existed until 1967. Last but not least, the Tu-154 introduced new standards of comfort on medium-haul routes, and it has a well-earned reputation as a true airline workhorse...

Spis Treści :

Introduction
- Acknowledgements
1. Genesis
- Camel with Three Humps
- Enter the Tu-154
- And the Oscar Goes to...
* Final Projects Specifications of the Tu-154
2. The Only Way is Up Now
3. Versions
- Tu-154 Medium-haul Airliner
- Tu-154A Medium-haul Airliner
- Tu-154K VIP Aircraft
- Tu-154B Medium-haul Airliner (second use of designation)
- Tu-154 CCCP-85032 Development Aircraft
- Tu-154B-1 Medium-haul Airliner
- Tu-154B-2 Medium-haul Airliner
- Tu-154B 'Salon', - Tu-154B-1 'Salon' and - Tu-154B-2 'Salon' VIP Aircraft
- Tu-154S Freighter (Tu-154T, Tu-164, Tu-154C)
- Tu-154M Medium-haul Airliner (Tu-154-160, Tu-160A, Tu-164)
- Tu-154M 'Salon' VIP Aircraft
- Tu-154M Lux
- Tu-154-100 (Tu-154M-100) Medium-haul Airliner
- Tu-154M-LK1 Cosmonaut Trainer
- Tu-154M-ON Monitoring Aircraft (German version, Tu-154M-OS)
- Tu-154M-ON Monitoring Aircraft (Russian version)
- Tu-154M/D ELINT Aircraft
- Tu-154M - Chinese ECM Version
Test and Research Aircraft
- Tu-154LL Avionics Testbed/CCV
- Tu-154 Visibility Simulation System Testbed
- Tu-154 Laminar Flow Testbeds
- Tu-154M-LL (FACT) CCV
- Tu-155 Cryogenic Fuel Technology Demonstrator
4. The Projects
- Tu-154B Medium-haul Airliner (first use of designation)
- Tu-154D Long-haul Airliner (first use of designation)
- Tu-154V Medium-haul Airliner
- Tu-154D Medium-haul Airliner (second use of designation)
- Tu-154E Medium-haul Airliner
- Tu-154M Medium-haul Airliner (first use of designation)
- Tu-154T In-flight Reftuelling Tanker
- Tu-154 AWACS Derivative
- Tu-154MD Long-haul Airliner
- Tu-154M-LK2 (Tu-154LK-2) Cosmonaut Trainer
- Tu-154MS Freighter
- Tu-154M2 Medium-haul Airliner
- Tu-154M3 Medium-haul Airliner
- Tu-156 Cryogenic-fuel Airliner Family (second use of designation)
- Tu-156 (Tu-156S)Freighter
- Tu-156M Medium-haul Airliner
- Tu-156M2 Medium-haul Airliner
- Tu-156M3 Medium-haul Airliner
5. The Tu-154 in Service
- Mission Variety
- A Day at the Movies
- Wrecks and Relics
- What Next ?
- Tupolev on the Tabletop
6. Playing on Home Ground Tu-154 Operators in the CIS
- Russia
- Armenia
- Azerbaijan
- Belarus' (Belorussia)
- Georgia
- Kazakhstan (Kazakstan)
- Kyrghyzstan
- Moldova (Moldavia)
- Tajikistan
- Turkmenistan
- The Ukraine
- Uzbekistan
7. The Foreign Scene Non-CIS Operators
- Afghanistan
- Albania
- Bulgaria
- Central African Republic
- China (People's Republic of China)
- Cuba
- Cyprus
- Czechoslovakia - Czech Republic
- Djibouti
- Egypt
- Estonia
- Ethiopia
- Germany (East Germany & Post-Reunification Germany)
- Guyana
- Hungary
- India
- Iran
- Laos
- Latvia
- Liechtenstein
- Libya
- Lithuania
- Macedonia
- Mali
- Mongolia
- Nicaragua
- North Korea
- Pakistan
- Poland
- Romania
- Rwanda
- Slovakia
- Somalia
- Swaziland
- Syria
- Turkey
- United Kingdom
- South Yemen (People's Democratic Republic of Yemen)
- Operators from Unknown Nations
8. In Detail
- Type
- Fuselage
- Wings
- Tail Unit
- Landing Gear
- Powerplant
- Control System
- Fuel System
- Oil System
- Hydraulics
- Electrics
- De-icing System
- Fire Suppression System
- Air Conditioning & Pressurisation System
- Oxygen System
- Avionics and Equipment
- Accommodation
Appendix
- Production List
- Accident Attrition
End Notes
Tu-154 Family Drawings

GCS-AP1-R