Trzecioteścik
testy kompetencji
dla uczniów 3 klasy szkoły podstawowej
Publikacja pt. Trzecioteścik powstała z myślą o dzieciach, które - poprzez naukę i zabawę - chciałyby rozwinąć swoje kompetencje i umiejętności. Adresatem publikacji są również rodzice i nauczyciele, którzy chcą wspierać dzieci w tych działaniach. Zbiór pięciu testów, zawierających po kilkadziesiąt zadań, jest wygodnym i pożytecznym narzędziem w codziennej pracy dziecka. Zadania, które znajdują się w testach niniejszej publikacji są zgodne z zapisami nowej "Podstawy programowej kształcenia ogólnego w poszczególnych typach kształcenia"[1], Zawierają jednak też takie, które poza tę "Podstawę ." wykraczają. Zadania badają wiedzę i umiejętności z zakresu czterech edukacji: polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej, technicznej. W zakresie każdej z tych edukacji wybrane zostały te umiejętności, które wydają się istotne do dalszej nauki dziecka i mają wyraźnie praktyczny charakter. Mają one na celu sprawdzić czy: w zakresie edukacji polonistycznej uczeń potrafi: korzystać z informacji zawartych w różnych tekstach przeznaczonych dla dzieci, między innymi: - historyjkach obrazkowych, rysunkach, ilustracjach - połączyć je z opisem, zinterpretować, uzupełnić, nadać tytuł, uporządkować, wyeliminować intruza, - bajkach, opowiadaniach, czasopismach, albumach, encyklopediach - rozpoznawać je po zewnętrznych atrybutach, wskazywać autora i tytuł, wyszukiwać wyrazy i zdania w tekście, - kalendarzach, instrukcjach obsługi, paragonach, planach lekcji, programach TV - rozróżniać je między sobą, wyszukać i uporządkować zawarte w nich informacje, - słownikach i encyklopediach - objaśnić znaczenia słów, porządkować je według alfabetu, - formach użytkowych: życzenia, zaproszenie, zawiadomienie, list - rozpoznać je i rozróżnić między sobą, analizować i interpretować teksty kultury, czyli: - w tekście literackim zaznaczyć wybrane fragmenty, określić czas i miejsce akcji, - wskazać głównych bohaterów, zidentyfikować rozmówców, wyobrazić sobie słowa i myśli bohaterów, ustalić chronologię, wnioskować, interpretować, tworzyć wypowiedzi, czyli: - dostrzec różnicę między literą a głoską, podzielić wyrazy na sylaby, oddzielić wyrazy w zdaniach, zdania w tekście, - pisać krótkie formy wypowiedzi - opowiadanie, opis, list prywatny, życzenia, zaproszenie, - pisać czytelnie, dbać o poprawność gramatyczną i ortograficzną oraz interpunkcyjną, w zakresie edukacji matematycznej uczeń potrafi: liczyć, czyli: - odliczyć w przód i w tył od danej liczby po 1, dziesiątkami w zakresie 100, setkami w zakresie 1000, - zapisywać cyframi i odczytywać liczby w zakresie 1000, - porównywać liczby w zakresie 1000, wykonywać działania, czyli: - dodawać i odejmować liczby w zakresie 100, - mnożyć i dzielić liczby w zakresie 100, - rozwiązywać łatwe zadania z niewiadomą w postaci okienka, - rozwiązywać zadania tekstowe, wymagające jednego działania, - wykonywać łatwe obliczenia pieniężne, mierzyć, czyli: - mierzyć i zapisywać wynik pomiaru długości, posługiwać się jednostkami: milimetr, centymetr, metr, kilometr, - zważyć przedmioty, używając określeń: kilogram, pół kilograma, dekagram, gram, - używać określeń: litr, pół litra, ćwierć litra; właściwie szacować i dobierać jednostki miary wagi, ciężaru i pojemności, rozpoznawać i porządkować, czyli: - odczytywać liczby w systemie rzymskim od I do XII, - porządkować chronologicznie daty, zapisywać daty, wymieniać dni tygodnia i miesiące, - odczytywać wskazania zegarów wyświetlających cyfry i ze wskazówkami; posługiwać się pojęciami: godzina, pół godziny, kwadrans, minuta, - rozpoznawać: koła, kwadraty, prostokąty i trójkąty; rysować odcinki, obliczać obwody, - określać położenia obiektów, - rozpoznawać symetrię, powiększać figury, kontynuować regularność w szlaczkach, w zakresie edukacji przyrodniczej uczeń: zna świat roślin i zwierząt, czyli: - prowadzi proste doświadczenia przyrodnicze, - opisuje życie w wybranych ekosystemach, - wymienia zwierzęta i rośliny, w tym egzotyczne, zna zjawiska przyrodnicze, czyli: - wyjaśnia zależność zjawisk od pór roku, - wyjaśnia wpływ zjawisk na życie ludzi, zwierząt i roślin, w zakresie edukacji technicznej uczeń: zna środowisko techniczne, czyli: - orientuje się w sposobach wytwarzania, - rozpoznaje rodzaje maszyn i urządzeń, przedstawia pomysły, planuje kolejne czynności, dobiera materiały i narzędzia. Niniejsza publikacja odwołuje się do wieloletnich doświadczeń Instytutu Badań Kompetencji w diagnozowaniu osiągnięć uczniów.
Strony: 104, Format: 19x28 cm BIMART
wysyłka :
1 aukcja lub 1 przedmiot - poczta polska
kilka aukcji lub sztuk wysyłka kurierem
REGULAMIN SKLEPU NA STRONIE O MNIE
kupujesz wypełnij - formularz płacę niezależnie od formy płatności
DANE DO PRZELEWU:
P.P.H.U Najbar Mirosław
ul.Batorego 24
43-100 Tychy
ING BANK ŚLĄSKI 92 1050 [zasłonięte] 1[zasłonięte]3990023 [zasłonięte] 247368