Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Trzecioteścik 2012 testy kompetencji dla klasy 3

18-05-2014, 17:04
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 16.90 zł     
Użytkownik dyktanda-zbiory
numer aukcji: 4253037828
Miejscowość Tychy
Zostało sztuk: 50    Wyświetleń: 1   
Koniec: 17-06-2014, 16:49

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2012
Klasa: 3

info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha


Trzecioteścik

Trzecioteścik

Testy kompetencji dla 3 klasy szkoły podstawowej

autor: Janusz Mulawa

Publikacja pt. Trzecioteścik powstała z myślą o dzieciach, które – poprzez naukę i zabawę – chciałyby rozwinąć swoje kompetencje i umiejętności. Adresatem publikacji są również rodzice i nauczyciele, którzy chcą wspierać dzieci w tych działaniach. Zbiór pięciu testów, zawierających po kilkadziesiąt zadań, jest wygodnym i pożytecznym narzędziem w codziennej pracy dziecka.

Zadania, które znajdują się w testach niniejszej publikacji są zgodne z zapisami nowej „Podstawy programowej kształcenia ogólnego w poszczególnych typach kształcenia”[1], Zawierają jednak też takie, które poza tę „Podstawę …” wykraczają.

Zadania badają wiedzę i umiejętności z zakresu czterech edukacji:

  • polonistycznej, 
  • matematycznej, 
  • przyrodniczej,
  • technicznej.

W zakresie każdej z tych edukacji wybrane zostały te umiejętności, które wydają się istotne do dalszej nauki dziecka i mają wyraźnie praktyczny charakter. Mają one na celu sprawdzić czy:

w zakresie edukacji polonistycznej uczeń potrafi:

  • korzystać z informacji zawartych w różnych tekstach przeznaczonych dla dzieci, między innymi:

- historyjkach obrazkowych, rysunkach, ilustracjach – połączyć je z opisem, zinterpretować, uzupełnić, nadać tytuł, uporządkować, wyeliminować intruza,

- bajkach, opowiadaniach, czasopismach, albumach, encyklopediach – rozpoznawać je po zewnętrznych atrybutach, wskazywać autora i tytuł, wyszukiwać wyrazy i zdania w tekście,

- kalendarzach, instrukcjach obsługi, paragonach, planach lekcji, programach TV – rozróżniać je między sobą, wyszukać i uporządkować zawarte w nich informacje,

- słownikach i encyklopediach – objaśnić znaczenia słów, porządkować je według alfabetu, 

- formach użytkowych: życzenia, zaproszenie, zawiadomienie, list – rozpoznać je i rozróżnić między sobą,

  • analizować i interpretować teksty kultury, czyli:

- w tekście literackim zaznaczyć wybrane fragmenty, określić czas i miejsce akcji,  

- wskazać głównych bohaterów, zidentyfikować rozmówców, wyobrazić sobie słowa i myśli bohaterów, ustalić chronologię, wnioskować, interpretować,

  • tworzyć wypowiedzi, czyli:

- dostrzec różnicę między literą a głoską, podzielić wyrazy na sylaby, oddzielić wyrazy w zdaniach, zdania w tekście,

- pisać krótkie formy wypowiedzi – opowiadanie, opis, list prywatny, życzenia, zaproszenie,

- pisać czytelnie, dbać o poprawność gramatyczną i ortograficzną oraz interpunkcyjną,

w zakresie edukacji matematycznej uczeń potrafi:

  • liczyć, czyli:

- odliczyć w przód i w tył od danej liczby po 1, dziesiątkami w zakresie 100, setkami w zakresie 1000,

- zapisywać cyframi i odczytywać liczby w zakresie 1000,

- porównywać liczby w zakresie 1000,

  • wykonywać działania, czyli:

- dodawać i odejmować liczby w zakresie 100,

- mnożyć i dzielić liczby w zakresie 100,

- rozwiązywać łatwe zadania z niewiadomą w postaci okienka,

- rozwiązywać zadania tekstowe, wymagające jednego działania,

- wykonywać łatwe obliczenia pieniężne,

  • mierzyć, czyli:

- mierzyć i zapisywać wynik pomiaru długości, posługiwać się jednostkami: milimetr, centymetr, metr, kilometr,

- zważyć przedmioty, używając określeń: kilogram, pół kilograma, dekagram, gram,

- używać określeń: litr, pół litra, ćwierć litra; właściwie szacować i dobierać jednostki miary wagi, ciężaru i pojemności, 

  • rozpoznawać i porządkować, czyli:

- odczytywać liczby w systemie rzymskim od I do XII,

- porządkować chronologicznie daty, zapisywać daty, wymieniać dni tygodnia i miesiące,

- odczytywać wskazania zegarów wyświetlających cyfry i ze wskazówkami; posługiwać się pojęciami: godzina, pół godziny, kwadrans, minuta,

- rozpoznawać: koła, kwadraty, prostokąty i trójkąty; rysować odcinki, obliczać obwody,

- określać położenia obiektów,

- rozpoznawać symetrię, powiększać figury, kontynuować regularność w szlaczkach,

w zakresie edukacji przyrodniczej uczeń:

  • zna świat roślin i zwierząt, czyli:

- prowadzi proste doświadczenia przyrodnicze,

- opisuje życie w wybranych ekosystemach,

- wymienia zwierzęta i rośliny, w tym egzotyczne,

  •  zna zjawiska przyrodnicze, czyli:

- wyjaśnia zależność zjawisk od pór roku,

- wyjaśnia wpływ zjawisk na życie ludzi, zwierząt i roślin,

w zakresie edukacji technicznej uczeń:

  • zna środowisko techniczne, czyli:

- orientuje się w sposobach wytwarzania,

- rozpoznaje rodzaje maszyn i urządzeń,

  • przedstawia pomysły, planuje kolejne czynności, dobiera materiały i narzędzia.
Niniejsza publikacja odwołuje się do wieloletnich doświadczeń Instytutu Badań Kompetencji w diagnozowaniu osiągnięć uczniów.