1.Szpon srebrnego jastrzębia
Wśród ludzi z plemienia Orosinich każdy chłopiec musi przejść rytuał wejścia w dorosłe życie, dzięki któremu będzie mógł pojąć swe miejsce we wszechświecie i odkryje swe dorosłe imię. Kielianapuna musi przeżyć kilka dni na szczycie Shatana Higo, aż bogowie ześlą na niego wizję. Ale Kieli czekał już od czterech dni i nocy, a teraz był zmarznięty, zrezygnowany i bardzo, bardzo zmęczony...
Kiedy się budzi, czując na swojej skórze zaciskające się ostre szpony i widzi, że na jego ramieniu siedzi srebrny sokół, ptak bardzo rzadki w jego górach, jest tak zdezorientowany, że nie wie, czy to się naprawdę dzieje, czy to tylko wizja zesłana przez bogów.
Powróciwszy do domu, bezimienny i ciągle jeszcze dziecko, Kieli staje się świadkiem zagłady jego wioski. Osada płonie, jego rodacy są bez litości zabijani. Chociaż to oznacza pewną śmierć, Kieli rzuca się w wir bitwy...
Wbrew wszelkim przewidywaniom, chłopiec przeżywa bitwę jako jedyny z ludu Orosinich. Jego pobratymcy zostali wybici co do nogi: mężczyźni, kobiety i dzieci.
Kieli słyszy w myślach daleki głos: Wstań i bądź szponem swojego ludu...
Obraz ptaka na szczycie Shatana Higo był w rzeczywistości jego wizją nadania imienia. Już nie jest chłopcem o imieniu Kielianapuna. Teraz nazywa się Szpon Srebrnego Jastrzębia i musi pomścić śmierć swoich rodaków, nawet jeżeli zapłaci za to najwyższą cenę
2.Król lisów
Szpon, ostatni z plemienia Orosinich, przy pomocy Konklawe Cieni zmienił się z ufnego chłopca w przebojowego młodego arystokratę Talwina Hawkinsa, pierwszego szermierza w królestwie Roldem i nie tylko. Tytuł zdobyty przed obliczem króla w Akademii Mistrzów, doprowadził go o krok bliżej do tego, czego pożąda najbardziej na świecie. Pragnie pomścić śmierć swoich rodaków. Własnoręcznie pozbawił życia już dwóch uczestników masakry. Porucznik Campaneal padł pod ostrzem jego miecza podczas pojedynku na turnieju Akademii Mistrzów, a Raven, kapitan najemników, zginął w trakcie nieudanego ataku na wioskę Orodonów, których miał zniszczyć podobnie jak współplemieńców Tala.
Ale pragnienie zemsty Szpona nie zostanie zaspokojone, dopóki nie odkryje powodów rzezi i nie ukarze prawdziwego sprawcy. Konklawe domaga się wypełnienia zobowiązań. Zadaniem Talwina jest zdobycie informacji o Leso Varenie - jednym z najniebezpieczniejszych ludzi na świecie - magu dysponującym potworną mocą i niesamowitymi umiejętnościami. Aby to zrobić, musi zaciągnąć się na służbę do władcy Leso Varena, czyli księcia Kaspara z Olasko. Tym samym musi złożyć przysięgę lojalności człowiekowi, który nakazał unicestwienie wszystkiego, co Tal kiedykolwiek kochał
3.Powrót wygnańca
Kaspar, niegdyś władca absolutny swego narodu, został skazany na banicję. Porzucony w dziczy, pozbawiony wszystkiego prócz determinacji i zdrowego rozsądku, musi nieustannie walczyć, aby przeżyć kolejne dni. Były książę Olasko, uzbrojony w przebiegłość, żelazną wolę i żądzę przetrwania, rozpoczyna nową podróż. Przyświeca mu jeden cel: wrócić do domu i zemścić się na człowieku, który pozbawił go wszystkiego - na Talwinie Hawkinsie. Lecz los ma inne plany względem Kaspara. Kiedy książę zmaga się z przeciwnościami, napotyka niebezpieczeństwa i zagrożenia znacznie większe, niż sobie wyobrażał, co zmusza go do zawiązania nieoczekiwanego sojuszu. Kaspar nie został jednak wtajemniczony we wszystko. Jest tylko pionkiem w śmiertelnej grze, gdyż przeciwko Konklawe Cieni wystąpili agenci Imperium Mroku. Śmiertelne niebezpieczeństwo zagraża nie tylko ojczyźnie Kaspara, Olasko, ale także całej Midkemii. Imperium Mroku chce pogrążyć świat w konflikcie, w porównaniu z którym Wojna Światów i zmagania z wężowym ludem zdają się trywialne. ?Powrót Wygnańca? to kolejna cześć, po "Szponie Srebrnego Jastrzębia" i "Królu Lisów", pełnej rozmachu epickiej sagi fantasy Raymonda E. Feista, autora światowych bestsellerów tego gatunku. Fascynujący bohaterowie, niesamowite wydarzenia i krainy sprawiają, że seria Konklawe Cieni weszła do kanonu lektur fantasy, znanych i cenionych na całym świecie