| | | | | » przesyłka polecona: 6 zł » priorytet: + 2 zł
| | » paczka < 31,5 kg: 19 zł | | | Na koszt przesyłki składa się opłata pocztowa, opakowanie ochronne oraz podatek VAT. Koszt przesyłki zostanie uwzględniony w cenie towarów. | Zakupy na kwotę powyżej 120 zł = przesyłka GRATIS ! | | | | | | | | | | BRE bank S.A. 61 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 406226
Profi-Libris Marcin Badocha Ul. Podhalańska 10/21 40-215 Katowice | | W tytule wpłaty proszę podać nazwę użytkownika i numery aukcji | | | | | | | | |
PRZY ZAMÓWIENIU NA KWOTĘ POWYŻEJ 120 zł PRZESYŁKA GRATIS !!!
DO KAŻDEGO ZAMÓWIENIA ZAKŁADKA DO KSIĄŻKI GRATIS !!!
| | | | | | | | | | | TRWAŁOŚĆ ZESPOŁU TŁOK-PIERŚCIENIE TŁOKOWE - CYLINDER SILNIKA SPALINOWEGO Andrzej Niewczas | | » Wydawnictwo: WNT, 1998 » Oprawa: miękka » Stron: 112 » Stan: NOWA
PEŁNY SPIS TREŚCI DOSTĘPNY PONIŻEJ ZDJĘCIA KSIĄŻKI
| |
| | | Książka dotyczy zagadnień teorii zużycia objętościowego zespołu tłok-pierścienie tłokowe- -cylinder silnika spalinowego oraz oceny jego trwałości i niezawodności. Przedstawiono w niej nie tylko metody badawcze i obliczeniowe stosowane do prognozowania niezawodności i trwałości silnika, lecz także fizyczne podstawy procesu narastania zużycia elementów oraz podano modele matematyczne tych procesów. Książka jest przeznaczona dla pracowników naukowych i dydaktycznych politechnik oraz inżynierów zatrudnionych w przemyśle samochodowym. Będzie też przydatna dla studentów wydziałów mechanicznych. SPIS TREŚCI: Wykaz ważniejszych oznaczeń i skrótów - 7 Wstęp - 9 1. Tribologiczne aspekty współpracy elementów zespołu tłok-pierścienie-cyłinder (TPC) - 11 11. Zadania zespołu TPC - 11 12. Mechanika zespołu TPC - 13 1.21. Kinematyka układu korbowo-tłokowego - 13 1.22. Siły działające w układzie korbowo-tłokowym - 15 1.23. Układy sił działających na tłok oraz na pierścień tłokowy - 16 13. Temperatury pracy tłoka i tulei cylindrowej - 19 14. Tarcie i smarowanie par kinematycznych - 24 1.41. Smarowanie hydrodynamiczne - 24 1.42. Rozkład ciśnienia hydrodynamicznego w filmie olejowym - 28 1.43. Straty tarcia - 30 2. Zużycie cylindra i pierścieni tłokowych - 33 21. Tribologiczne przyczyny zużycia zespołu TPC - 33 22. Mechanizm zużywania - 34 23. Obieg zanieczyszczeń krzemopochodnych i metalicznych w silniku - 36 24. Eksploatacyjny przebieg zużycia - 40 2.41. Krzywa Lorenca - 40 2.42. Ocena kinetyki zużycia w warunkach badań długotrwałych - 41 2.5. Przebieg zużycia w warunkach nieustalonych - 45 2.5.1. Docieranie eksploatacyjne i rozruchowe - 45 2.5.2. Ocena kinetyki zużycia w warunkach badań krótkotrwałych - 48 2.6. Miary zużycia cylindra i pierścieni tłokowych - 53 3. Stochastyczne modele eksploatacyjnego przebiegu zużycia - 56 31. Przegląd modeli - 56 3.11. Przebieg zużycia jako proces losowy o realizacjach funkcyjnych - 56 3.12. Przebieg zużycia jako proces losowy o jednorodnych i niezależnych przyrostach- 58 3.13. Złożone stochastyczne modele zużycia - 62 3.14. Trójczłonowy model zużycia - 64 32. Empiryczna ocena modelu zużycia - 67 3.21. Metodyka oceny statystycznego rozkładu zużycia - 67 3.22. Rozkład statystyczny intensywności zużycia linearyzowanego w warunkach badań długotrwałych - 68 3.23. Statystyczny rozkład przyrostów zużycia w warunkach badań krótkotrwałych - 71 4. Trwałość silnika i dopuszczalne zużycie elementów zespołu TPC - 74 4.1. Definicja i wskaźniki trwałości obiektu technicznego - 74 4.2. Statystyczny rozkład trwałości - 77 4.3. Kryteria stanu granicznego silnika - 79 4.3.1. Klasyfikacja kryteriów stanu granicznego -79 4.3.2. Kryterium ekonomicznej efektywności eksploatacji samochodu ciężarowego - 81 4.3.3. Przykład obliczeń wymaganej trwałości silnika przy użyciu kryterium ekonomicznej efektywności eksploatacji - 83 4.4. Dopuszczalne i graniczne wartości zużycia elementów zespołu TPC - 85 4.4.1. Definicje dopuszczalnej i granicznej wartości zużycia - 85 4.4.2. Kryteria ustalania dopuszczalnej wartości zużycia elementów zespołu TPC - 87 4.4.3. Przykład obliczeń dopuszczalnej wartości zużycia tulei cylindrowych - 89 5. Badania trwałości silnika - 93 5.1. Charakterystyka ogólna - 93 5.2. Klasyfikacja metod badań trwałości - 95 5.2.1. Podział metod ze względu na warunki badań - 95 5.2.2. Podział metod ze względu na czas badań - 97 5.3. Skrócone badania trwałości - 98 5.3.1. Metoda prób warstwowych - 98 5.3.2. Metody powiększonej czułości pomiarów - 99 5.4. Przyspieszone badania trwałości - 100 5.4.1. Metoda zwiększonych obciążeń - 101 5.4.2. Metoda ekstrapolacyjna-102 5.4.3. Metoda zagęszczonych obciążeń - 103 5.4.4. Metoda intensyfikacji oddziaływań środowiska - 103 Literatura - 104 Skorowidz - 110 O KSIĄŻCE Zespół tłok-pierścienie tłokowe-cylinder (TPC) jest jednym z najważniejszych zespołów silnika spalinowego, współpraca elementów tego zespołu ma istotny wpływ na straty mechaniczne w silniku oraz na jego trwałość. Poznanie zjawisk smarowania i zużycia, występujących podczas współpracy elementów zespołu TPC, umożliwia doskonalenie i rozwój konstrukcji silnika oraz prognozowanie i modelowanie jego niezawodności i trwałości. Właśnie tym zagadnieniom jest poświęcona niniejsza książka, zawarto w niej wyniki ponad dwudziestoletnich badań autora dotyczących silników spalinowych, a w szczególności doskonalenia trwałości silnika w samochodach Star. Problematykę trwałości silnika ujęto w sposób logiczny, począwszy od opisu zjawisk zużywania objętościowego, przez modele matematyczne tych zjawisk i procesów, a skończywszy na podaniu zasad oceny trwałości silnika spalinowego. Całość bogato zilustrowano rysunkami. Książka z pewnością zainteresuje zarówno pracowników naukowo-dydaktycznych i studentów kierunków mechanicznych, jak i inżynierów zajmujących się konstrukcją i eksploatacją silników. O AUTORZE Dr hab. inż. Andrzej Niewczas jest profesorem Politechniki Lubelskiej i kierownikiem Katedry Silników spalinowych tej uczelni, w latach 1[zasłonięte]970-19 pracował w przemyśle samochodowym, zajmując się badaniami silników. Jest autorem ponad siedemdziesięciu publikacji naukowych oraz przeszło pięćdziesięciu opracowań badawczo-rozwojowych z zakresu zużycia, trwałości i niezawodności elementów silników spalinowych. Profesor Niewczas jest członkiem zarządu Polskiego Towarzystwa Naukowego Motoryzacji oraz Zarządu Polskiego Naukowo-Technicznego Towarzystwa Eksploatacyjnego, a także członkiem Komisji Naukowo-Problemowej Motoryzacji pan - Oddział w Krakowie. | | | | | | |