Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

TRWAŁOŚĆ ZESPOŁU TŁOK-PIERŚCIENIE-CYLINDER nowa !

19-01-2012, 21:35
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 13 zł     
Użytkownik Profi-Libris
numer aukcji: 1997002671
Miejscowość Katowice
Wyświetleń: 13   
Koniec: 13-01-2012 01:10:55
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

» przesyłka polecona: 6 zł
» priorytet: + 2 zł

» paczka < 31,5 kg: 19 zł

Na koszt przesyłki składa się opłata pocztowa, opakowanie ochronne oraz podatek VAT. Koszt przesyłki zostanie uwzględniony w cenie towarów.

Zakupy na kwotę powyżej 120 zł
= przesyłka GRATIS !

BRE bank S.A.
61 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 406226

Profi-Libris
Marcin Badocha
Ul. Podhalańska 10/21
40-215 Katowice
W tytule wpłaty proszę podać nazwę użytkownika i numery aukcji

PRZY ZAMÓWIENIU NA KWOTĘ POWYŻEJ 120 zł PRZESYŁKA
GRATIS !!!



DO KAŻDEGO ZAMÓWIENIA ZAKŁADKA DO KSIĄŻKI
GRATIS !!!


TRWAŁOŚĆ ZESPOŁU TŁOK-PIERŚCIENIE TŁOKOWE - CYLINDER SILNIKA SPALINOWEGO

Andrzej Niewczas

» Wydawnictwo: WNT, 1998
» Oprawa: miękka
» Stron: 112
» Stan: NOWA

PEŁNY SPIS TREŚCI DOSTĘPNY PONIŻEJ ZDJĘCIA KSIĄŻKI
TRWAŁOŚĆ ZESPOŁU TŁOK-PIERŚCIENIE-CYLINDER nowa !
Książka dotyczy zagadnień teorii zużycia objętościowego zespołu tłok-pierścienie tłokowe- -cylinder silnika spalinowego oraz oceny jego trwałości i niezawodności. Przedstawiono w niej nie tylko metody badawcze i obliczeniowe stosowane do prognozowania niezawodności i trwałoś­ci silnika, lecz także fizyczne podstawy procesu narastania zużycia elementów oraz podano mode­le matematyczne tych procesów.

Książka jest przeznaczona dla pracowników naukowych i dydaktycznych politechnik oraz inżynie­rów zatrudnionych w przemyśle samochodowym. Będzie też przydatna dla studentów wydziałów mechanicznych.


SPIS TREŚCI:

Wykaz ważniejszych oznaczeń i skrótów - 7
Wstęp - 9

1. Tribologiczne aspekty współpracy elementów zespołu tłok-pierścienie-cyłinder (TPC) - 11
11. Zadania zespołu TPC - 11
12. Mechanika zespołu TPC - 13
1.21. Kinematyka układu korbowo-tłokowego - 13
1.22. Siły działające w układzie korbowo-tłokowym - 15
1.23. Układy sił działających na tłok oraz na pierścień tłokowy - 16
13. Temperatury pracy tłoka i tulei cylindrowej - 19
14. Tarcie i smarowanie par kinematycznych - 24
1.41. Smarowanie hydrodynamiczne - 24
1.42. Rozkład ciśnienia hydrodynamicznego w filmie olejowym - 28
1.43. Straty tarcia - 30

2. Zużycie cylindra i pierścieni tłokowych - 33
21. Tribologiczne przyczyny zużycia zespołu TPC - 33
22. Mechanizm zużywania - 34
23. Obieg zanieczyszczeń krzemopochodnych i metalicznych w silniku - 36
24. Eksploatacyjny przebieg zużycia - 40
2.41. Krzywa Lorenca - 40
2.42. Ocena kinetyki zużycia w warunkach badań długotrwałych - 41
2.5. Przebieg zużycia w warunkach nieustalonych - 45
2.5.1. Docieranie eksploatacyjne i rozruchowe - 45
2.5.2. Ocena kinetyki zużycia w warunkach badań krótkotrwałych - 48
2.6. Miary zużycia cylindra i pierścieni tłokowych - 53

3. Stochastyczne modele eksploatacyjnego przebiegu zużycia - 56
31. Przegląd modeli - 56
3.11. Przebieg zużycia jako proces losowy o realizacjach funkcyjnych - 56
3.12. Przebieg zużycia jako proces losowy o jednorodnych i niezależnych przyrostach- 58
3.13. Złożone stochastyczne modele zużycia - 62
3.14. Trójczłonowy model zużycia - 64
32. Empiryczna ocena modelu zużycia - 67
3.21. Metodyka oceny statystycznego rozkładu zużycia - 67
3.22. Rozkład statystyczny intensywności zużycia linearyzowanego w warunkach badań długotrwałych - 68
3.23. Statystyczny rozkład przyrostów zużycia w warunkach badań krótkotrwałych - 71

4. Trwałość silnika i dopuszczalne zużycie elementów zespołu TPC - 74
4.1. Definicja i wskaźniki trwałości obiektu technicznego - 74
4.2. Statystyczny rozkład trwałości - 77
4.3. Kryteria stanu granicznego silnika - 79
4.3.1. Klasyfikacja kryteriów stanu granicznego -79
4.3.2. Kryterium ekonomicznej efektywności eksploatacji samochodu ciężarowego - 81
4.3.3. Przykład obliczeń wymaganej trwałości silnika przy użyciu kryterium ekonomicznej efektywności eksploatacji - 83
4.4. Dopuszczalne i graniczne wartości zużycia elementów zespołu TPC - 85
4.4.1. Definicje dopuszczalnej i granicznej wartości zużycia - 85
4.4.2. Kryteria ustalania dopuszczalnej wartości zużycia elementów zespołu TPC - 87
4.4.3. Przykład obliczeń dopuszczalnej wartości zużycia tulei cylindrowych - 89

5. Badania trwałości silnika - 93
5.1. Charakterystyka ogólna - 93
5.2. Klasyfikacja metod badań trwałości - 95
5.2.1. Podział metod ze względu na warunki badań - 95
5.2.2. Podział metod ze względu na czas badań - 97
5.3. Skrócone badania trwałości - 98
5.3.1. Metoda prób warstwowych - 98
5.3.2. Metody powiększonej czułości pomiarów - 99
5.4. Przyspieszone badania trwałości - 100
5.4.1. Metoda zwiększonych obciążeń - 101
5.4.2. Metoda ekstrapolacyjna-102
5.4.3. Metoda zagęszczonych obciążeń - 103
5.4.4. Metoda intensyfikacji oddziaływań środowiska - 103
Literatura - 104
Skorowidz - 110


O KSIĄŻCE
Zespół tłok-pierścienie tłokowe-cylinder (TPC) jest jednym z najważniejszych zespołów silnika spalinowego, współpraca elementów tego zespołu ma istotny wpływ na straty mechaniczne w silniku oraz na jego trwałość. Poznanie zjawisk smarowania i zużycia, występujących podczas współpracy elementów zespołu TPC, umożliwia doskonalenie i rozwój konstrukcji silnika oraz prognozowanie i modelowanie jego niezawodności i trwałości. Właśnie tym zagadnieniom jest poświęcona niniejsza książka, zawarto w niej wyniki ponad dwudziestoletnich badań autora dotyczących silników spalinowych, a w szczególności doskonalenia trwałości silnika w samochodach Star. Problematykę trwałości silnika ujęto w sposób logiczny, począwszy od opisu zjawisk zużywania objętościowego, przez modele matematyczne tych zjawisk i procesów, a skończywszy na podaniu zasad oceny trwałości silnika spalinowego. Całość bogato zilustrowano rysunkami.
Książka z pewnością zainteresuje zarówno pracowników naukowo-dydaktycznych i studentów kierunków mechanicznych, jak i inżynierów zajmujących się konstrukcją i eksploatacją silników.

O AUTORZE
Dr hab. inż. Andrzej Niewczas jest profesorem Politechniki Lubelskiej i kierownikiem Katedry Silników spalinowych tej uczelni, w latach 1[zasłonięte]970-19 pracował w przemyśle samochodowym, zajmując się badaniami silników. Jest autorem ponad siedemdziesięciu publikacji naukowych oraz przeszło pięćdziesięciu opracowań badawczo-rozwojowych z zakresu zużycia, trwałości i niezawodności elementów silników spalinowych. Profesor Niewczas jest członkiem zarządu Polskiego Towarzystwa Naukowego Motoryzacji oraz Zarządu Polskiego Naukowo-Technicznego Towarzystwa Eksploatacyjnego, a także członkiem Komisji Naukowo-Problemowej Motoryzacji pan - Oddział w Krakowie.