Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Trwałość obiektów mostowych

14-07-2014, 16:25
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 48.60 zł     
Użytkownik bookpl_pl
numer aukcji: 4393781335
Miejscowość Bytom
Wyświetleń: 3   
Koniec: 14-07-2014 15:24:28

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: twarda
Kondycja: bez śladów używania
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha


Trwałość obiektów mostowych. DWE Wrocławskie Dni Mostowe.
Trwałość obiektów mostowych. DWE Wrocławskie Dni Mostowe.
Praca zbiorowa
wydawnictwo: Dolnośląskie Wyd.Edukacyjne s.c.W.Puła, E.Wacławek-Grząślewicz
ISBN: 978[zasłonięte][zasłonięte]12522
data wydania: 2012
stron: 512
format: B5, oprawa twarda
48,60
*cena z VAT

Tytuł ten podsumowuje konferencję, która odbyła się we Wrocławiu w dniach 22-23 listopada 2012, organizowaną przez Zakład Mostów Instytutu Inżynierii Lądowej Politechniki Wrocławskiej, Dolnośląską Izbę Inżynierów Budownictwa oraz Związek Mostowców Rzeczypospolitej Polskiej.
fragment wstępu:
W Polsce w sieć dróg publicznych i sieć linii kolejowych wbudowanych jest prawie 50 tysięcy obiektów mostowych.
Oczekiwana długość okresu eksploatacji tych obiektów szacowana jest na 100-150 lat. Aby osiągnąć taką trwałość, nowe obiekty muszą być budowane przy wykorzystaniu aktualnego stanu nauki i technologii, a istniejące - utrzymywane przy zastosowaniu nowoczesnych systemów diagnostycznych i naprawczych.
W naszym kraju występuje wiele zaniedbań w obszarze zarządzania infrastrukturą komunikacyjną. Nowe obiekty budowane są w oparciu o przestarzałe przepisy techniczne, jak np. "Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 30 maja 2000 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie". Środowisko inżynierów mostowych od lat zwraca uwagę na ewidentne wady tego dokumentu, ale kadra zarządzająca drogownictwem nie dostrzega tego problemu.
Podobna sytuacja występuje w obszarze normalizacji. Istnieje tu pilna potrzeba uporządkowania tej sfery, gdy za kilka lat będziemy wydawać wielkie pieniądze na ekspertyzy w celu określenia nośności wybudowanych właśnie mostów.
W latach 90-tych ubiegłego wieku zaprojektowane zostały w Polsce nowoczesne systemy wspomagające utrzymanie mostów drogowych (SGM) i kolejowych (SMOK). Dwadzieścia lat temu były to jedne z najnowocześniejszych systemów na świecie. Dziś, gdy Świat poszedł do przodu, my zostaliśmy z niedokończonymi projektami sprzed 20 lat.
Jest więc wiele do zrobienia w sferze przepisów technicznych dotyczących budowy i utrzymania obiektów mostowych.
Temat tegorocznych Wrocławskich Dni Mostowych "Trwałość obiektów mostowych" wybrano biorąc pod uwagę propozycję GDDKiA, co świadczy, że w tej ważnej instytucji dostrzegana jest waga wymienionych wyżej problemów.
Celem seminarium jest przedstawienie różnych obszarów naukowych i technicznych związanych z zapewnieniem trwałości mostów. Seminarium w zamierzeniu organizatorów powinno stanowić formę wymiany poglądów dotyczących zagadnień technicznych, organizacyjnych i prawnych związanych z budową i utrzymaniem infrastruktury drogowej w Polsce.(...)

Lista wygenerowanych aukcji w nadzorca mirvanos