Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Trwałość obiektów mostowych.

19-02-2014, 21:05
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 48.60 zł     
Użytkownik polskaksiegarnia
numer aukcji: 3961959774
Miejscowość Bytom
Wyświetleń: 2   
Koniec: 19-02-2014 20:08:51

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: twarda
Kondycja: bez śladów używania
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Informacje


UWAGA!
Odpowiadamy w dni robocze w godzinach
8:00 - 16:00

Telefon:
32[zasłonięte]750-02

napisz do nas

67 1090 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0110001 [zasłonięte] 036112


Trwałość obiektów mostowych. DWE Wrocławskie Dni Mostowe.
Trwałość obiektów mostowych. DWE Wrocławskie Dni Mostowe.
Praca zbiorowa
wydawnictwo: Dolnośląskie Wyd.Edukacyjne s.c.W.Puła, E.Wacławek-Grząślewicz
ISBN: 978[zasłonięte][zasłonięte]12522
data wydania: 2012
stron: 512
format: B5, oprawa twarda
48.60
*cena z VAT

Tytuł ten podsumowuje konferencję, która odbyła się we Wrocławiu w dniach 22-23 listopada 2012, organizowaną przez Zakład Mostów Instytutu Inżynierii Lądowej Politechniki Wrocławskiej, Dolnośląską Izbę Inżynierów Budownictwa oraz Związek Mostowców Rzeczypospolitej Polskiej.
fragment wstępu:
W Polsce w sieć dróg publicznych i sieć linii kolejowych wbudowanych jest prawie 50 tysięcy obiektów mostowych.
Oczekiwana długość okresu eksploatacji tych obiektów szacowana jest na 100-150 lat. Aby osiągnąć taką trwałość, nowe obiekty muszą być budowane przy wykorzystaniu aktualnego stanu nauki i technologii, a istniejące - utrzymywane przy zastosowaniu nowoczesnych systemów diagnostycznych i naprawczych.
W naszym kraju występuje wiele zaniedbań w obszarze zarządzania infrastrukturą komunikacyjną. Nowe obiekty budowane są w oparciu o przestarzałe przepisy techniczne, jak np. "Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 30 maja 2000 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie". Środowisko inżynierów mostowych od lat zwraca uwagę na ewidentne wady tego dokumentu, ale kadra zarządzająca drogownictwem nie dostrzega tego problemu.
Podobna sytuacja występuje w obszarze normalizacji. Istnieje tu pilna potrzeba uporządkowania tej sfery, gdy za kilka lat będziemy wydawać wielkie pieniądze na ekspertyzy w celu określenia nośności wybudowanych właśnie mostów.
W latach 90-tych ubiegłego wieku zaprojektowane zostały w Polsce nowoczesne systemy wspomagające utrzymanie mostów drogowych (SGM) i kolejowych (SMOK). Dwadzieścia lat temu były to jedne z najnowocześniejszych systemów na świecie. Dziś, gdy Świat poszedł do przodu, my zostaliśmy z niedokończonymi projektami sprzed 20 lat.
Jest więc wiele do zrobienia w sferze przepisów technicznych dotyczących budowy i utrzymania obiektów mostowych.
Temat tegorocznych Wrocławskich Dni Mostowych "Trwałość obiektów mostowych" wybrano biorąc pod uwagę propozycję GDDKiA, co świadczy, że w tej ważnej instytucji dostrzegana jest waga wymienionych wyżej problemów.
Celem seminarium jest przedstawienie różnych obszarów naukowych i technicznych związanych z zapewnieniem trwałości mostów. Seminarium w zamierzeniu organizatorów powinno stanowić formę wymiany poglądów dotyczących zagadnień technicznych, organizacyjnych i prawnych związanych z budową i utrzymaniem infrastruktury drogowej w Polsce.(...)