Nyczaj - Drąg M. (red.) Poznawanie i pomoc dziecku z trudnościami edukacyjnym,rok wydania: Zielona Góra 2004 ilość stron: 141
WSTĘP
CZĘŚĆ I. W stronę trafnej i rzetelnej diagnozy
1. Ofertowy styl pracy nauczyciela z dziećmi w przedszkolu okazją do poznawania ich rozwoju - Anetta Soroka-Fedorczuk
2. Możliwości gromadzenia informacji o dziecku na podstawie obserwacji jego zabaw-Agnieszka Olczak
3. Techniki projekcyjne w poznawaniu dziecka - Mirosława Nyczaj-Drąg
4. Znaczenie wczesnej diagnozy "ryzyka dysleksji" u dzieci przedszkolnych Katarzyna Pydyniak
5. O najważniejszych objawach syndromu dysleksji - Aleksandra Woronowicz
6. Wspieranie dziecka w osiąganiu gotowości szkolnej - Grażyna Żarkowska
7. Metody diagnozy logopedycznej - Teresa Dzikowska
CZĘŚĆ II. Każde dziecko ma prawo do sukcesu. W poszukiwaniu skutecznej terapii
l. Metoda projektu jako terapeutyczna strategia kształcenia w pracy z dziećmi z zaburzeniami parcjalnymi - Wisława Glińska
2. Relaks i wizualizacja w postępowaniu terapeutycznym Agnieszka Nowak-Lojewska
3. Kinezjologia edukacyjna jako metoda wspierająca rozwój dziecka Elżbieta Suder
4. Metoda Dobrego Startu - pedagogiczna ocena efektów stosowania metody Wanda Turewicz
5. Terapeutyczna funkcja baśni i bajek - Liliana Kniaziuk
6. Program logopedycznych badań przesiewowych jako element profilaktyki zaburzeń mowy u dzieci - Teresa Dzikowska
7. Zalety terapii pedagogicznej wspieranej techniką komputerową Ewa Nowicka
CZĘŚĆ III. Specjaliści i rodzice w trosce o dobro dziecka
l. Moje doświadczenia z prowadzenia klasy autorskiej o profilu terapeutycznym - Wiesława Martyniuk, Mirosława Rządzka
2. Podnoszenie kultury pedagogicznej rodziców warunkiem pomocy dziecku z trudnościami edukacyjnymi - Aneta Centner-Pachołek, Anna Dobrowolska
3. Oczekiwania nauczycieli wobec uczniów z trudnościami edukacyjnymi i ich konsekwencje dla rozwoju dziecka - Klaudia Błaszczyk