>>> Wszystkie przedmioty sprzedającego
>>> Europa w przedmiotach sprzedającego
>>> Reggae, Ska w przedmiotach sprzedającego
>>> BIAŁORUŚ
JAK NOWA, ORYGINAL, UNIKATOWA EDYCJA
Ethno Trio Troitsa* – 7
Label: S/T
Format: CD, Album
Country: Russia
Released: 2004
Genre: Folk, World, & Ethno
Style: Folk
Tracklist
1 Iнтро 1 0:27
2 Па морачку... 5:42
3 Iнтро 2 0:22
4 Дубравушка 3:58
5 Iнтро 3 0:20
6 Сонюшка (Шэльма) 6:56
7 Iнтро 4 0:44
8 Раeк 5:22
9 Iнтро 5 0:26
10 Ні парой… 4:39
11 Iнтро 6 0:25
12 Юр`я 5:13
13 Iнтро 7 0:31
14 Сем Чарак 3:50
Credits
Design [Cover] – Y. Paulouski*
Drums, Percussion, Xylophone, Bells – Юрый Паўлоўскi*
Mixed By, Mastered By – A. Zhukov
Producer – Troitsa
Recorded By – E. Altschuler*, Y. Goriachko*
Vocals, Guitar [12-стр.], Wind – Iван Kiрчук*
Vocals, Guitar [6 & 12-стр.], Domra – Юрый Дзмiтрыеў*
Notes
© 2004 Troisa
BONUS:
1. 2 Avi videos: TROITSA at live concert in Molodechno, 2003.
2. 4 photos.
Recorded at Bel TV & Radio Company's Studio, Minsk.
Mixed and Mastered, Minsk.
Packaged in a Jewel case + 8-page booklet.
Nowoczesna muzyka ludowa. Płyta bardziej melancholijna i „wieczorna” od poprzednich, chociaż „Pa moraczku” i „Siem czarak” (początek i koniec krążka) postawią na nogi nawet chorego na grypę. Każdy z siedmiu utworów poprzedza intro oparte na szeptanym zamówieniu, więc chory może nie tylko podskoczy, ale i wyzdrowieje.
Na instrumentarium zespołu, które w porównaniu z poprzednimi płytami nie uległo większym zmianom, składają się gitary, domra, cha-rakterystyczny zestaw bębnów i ciekawych perkusjonaliów, wachlarz gwizdkowych i stroiko-wych dęciaków, drumle, cytra, gęśle, ksylofon i kalimba. Zróżnicowane barwy instrumentów są wyeksponowane dzięki selektywności brzmienia. Można się ba-wić słuchając każdej partii z osobna i porównując faktury dźwięków, a ponieważ muzyka Trojcy zaczyna się prakty-cznie od ciszy, więc zanim dojdzie do zenitu, wiele się w niej wydarza. Dzięki zdyscyplinowanym aranżacjom zespół wyciąga maksimum efektu z zastosowanych środków.
Iwan Kirczuk (jak zwykle w dobrej formie) wykorzy-stuje wszystkie walory i rejestry swojego głosu z mruczandem i okrzykami włącznie. Ciekawostką jest śpiew razem z drumlą w utworze „Juria” i skatowa solówka na dwa głosy – „Soniuszko (Szelma)” (Jurij Dmitrijew). Akompaniament jest częściowo oparty na riffach lub rytmicznych przebierkach, co w folku wciąż nie zdarza się często.
TROITSA od początku wykorzystywała nie tylko rodzime instrumenty ludowe, ale też te z innych stron świata, jednocześnie zachowując archaiczną białoruszczyznę w wykonywanych pieśniach. Krytycy określają ich styl jako "folk-fusion z domieszką muzyki świata". W 1998 zespół został dostrzeżony przez holenderską wytwórnię PAN RECORDS, która zaproponowała mu kontrakt na wydanie debiutanckiego albumu zatytułowanego po prostu TROITSA. Po wydaniu płyty i zagraniu kilku koncertów na Białorusi i w Holandii doszło do twórczego rozłamu. Zespół na jakiś czas zawiesił działalność, koncertował tylko jego lider i założyciel Iwan Kirczuk. W 1999 roku pojechał do zniszczonej wojną Bośni z własnym programem dla dzieci, występował też z białoruskim teatrem "Batlejka". W tym samym roku ukazał się koncertowy album TROITSY z nagraniami z festiwalu "Oerol" w Holandii.
W 2000 roku Iwan wydał solowa płytę pod tytułem "Heritage of the Lost Villages" ("Dziedzictwo Zagubionych Wiosek"). Jesienią tegoż roku odrodzone w nowym składzie "Ethno Trio Troitsa" dało w Mińsku pierwszy występ. Nowymi członkami zespołu zostali Jurij Dmitriew, gitarzysta i uczeń Iwana Kirczuka, oraz perkusista Jurij Pawłowski, wcześniej muzyk zespołu "Kniaź Myszkin". "Zurawy", pierwsza płyta odnowionej formacji, została wydana w Holandii w 2001 roku. W tym czasie zespół intensywnie koncertował, jednocześnie przygotowując materiał na nowy album. Rok 2002 przyniósł ważne dla grupy wydarzenia: "Ethno Trio Troitsa" odwiedziło "Rain Forest", znaczący festiwal muzyki etnicznej w Malezji, oraz, mimo swojej folkowej orientacji, uczestniczyło w nagraniu białoruskiego albumu - hołdu dla grupy Depeche Mode.
W 2003 roku grupa koncertowała na Białorusi, a także na festiwalach w Polsce, na Węgrzech, Litwie, w Bośni i Estonii. W 2004 roku kontynuowali występy tak w rodzinnym kraju jak i poza jego granicami, a latem ukazał się kolejny ich album, zatytułowany "Sem". Płyta została w całości nagrana na Białorusi, zespół tym razem miał do swojej dyspozycji jedno z najlepszych studiów nagraniowych w Mińsku. Koniec 2004 roku przyniósł jeszcze jedno wydawnictwo - soundtrack do filmu dla dzieci "Mali Uciekinierzy", w którym Iwan Iwanowicz zagrał nawet epizodyczną rólkę.
ethno, etno, wol\\\world-music, worldbiałoruś, białoruski, belarus, belarussian, belarusian, białoruski, białoruska, białorusini, Ukrainians, Todar, Kriwi, ukraińcy, ukraina, ukrainians, ukraińcy, ukraińskie, ukraińska, folk, folkowa, ethno, etno, etniczna, folkowe, haydamaky, kozak, kosacy, kozackie, folklor, autentyka, autentyczny