Triumph Dolomite 1850hl, zaprojektowany jako następca dla modelu 1500 jak i 6-cylindrowego Vitesse , został zaprezentowany na London Motor Show w październiku 1971 roku i wzbudzil ogólny zachwyt. Pełna produkcja ruszyła rok później - w październiku 1972. Pojazd został bardzo pozytywnie odebrany przez klientów na rynku angielskim i australijskim, dzięki rewelacyjnemu układowi napędowemu. Pierwotnie jako źródło napędu używano silnika R4 o pojemności 1854 cm³ OHC, generował on moc maksymalną 92 KM (68 kW ) co w połączeniu z napędem na tylna os niosło za sobą rewelacyjne osiągi. Ten sam silnik używany był przez Saaba w modelu 99 . Samochód w wersji z kierownica po lewej stronie jest ekstremalnie rzadki, co stanowi nie lada gratkę dla kolekcjonerów.
1972 Dolomite 1850
R4 1,85 l (1855 cm³), 2 zawory na cylinder, SOHC
Układ zasilania: dwa gaźniki
Średnica cylindra × skok tłoka: 87 x 78 mm
Stopień sprężania: 9:1
Moc maksymalna: 92 KM (68 kW) przy 5200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 143 N•m przy 3500 obr/min
Przyspieszenie 0-80 km/h: 8,4 s
Samochód w stanie do renowacji, jeżdżący. Silnik odpala, pracuję równo na wszystkich cylindrach, ładnie wkręca się na obroty i trzyma kompresje. Skrzynia biegów i dyferencjał sprawne, biegi wchodzą dobrze i nie wypadają. Wnętrze auta w bardzo dobrym oryginalnym stanie, renowacji wymaga tylko drewno na boczkach, wystarczy zeszlifować stara warstwę spękanego lakieru i polakierować na nowo. Stan blacharski wymaga największego nakładu pracy. Do wstawienia kilka łatek w podłodze ( wycena blacharza 500 pln ), na kilku elementach nadwozia małe ogniska korozji, aby samochód idealnie się prezentował należałoby polakierować całe nadwozie. Wszystkie chromowane dodatki w świetnym stanie, brakuje tylko jednej małej tylnej listewki. Wszystkie szyby oryginalne. Triumph zarejestrowany jako zabytek , bezterminowy przegląd i brak konieczności wykupu stałego OC.
Kontakt: 881 [zasłonięte] 318
Cena do negocjacji, możliwa zamiana.