Witam
Na aukcji ląduje kolejny model wyciągnięty z szafy.Kiedyś moje oczko w głowie Traxxas E-maxx 1 generacja 3906 z 2 biegową skrzynią. Kupiony w 2006 po dziś dzień z oryginału zostało może 10%. Do 2008 wymienione wszystko co się mogło połamać lub połamało na jedne z lepszych/ najlepszych zamienników RPM, MIP, Integy. Auto głównie wskakiwało do żwirowni po której szalało na jedynce a później dwójka i do domu.
- całe zawieszenie skid plate-y oraz wieżyczki to nylonowe RPM - całość teraz ok 80$ a kiedyś 2 razy tyle
- całe przeniesienie napędu to MIP CVD - ok 200 $
- Amortyzatory INTEGY Heavy duty MSR - teraz ponad 100$ kiedyś ok 150$
- Aluminiowe Bulkheady oraz Front Skid plate INTEGY - ok 60$
- Aluminiowe stabilizatory - RC WORKS USA były bardzo przydatne przy 2 x 7.2V nimh
- Aluminiowe zderzaki RC WORKS USA
- Aluminiowy cały układ kierowniczy z aluminiowymi osłonami
- Servo skrętu Cirrus cs-80 2BBMG - 2 łożyska metalowe tryby. Serwo ma za sobą ponad 100 pakietów i wciąż działa ( niestety na internecie jest tylko opis zwykłego cs80 - 10kg przy 4.8v te jest mocniejsze jeśli dobrze kojarzę ok 13 kg )
- pakiet LRP1100 6V do serva skrętu ( wciąż oddaje ok 800mah )
- wheelie bar traxxas w tej chwili auto na 2s lipo bez tego ciągle ląduje na "plecach"
- koła Proline Maxx Masher 3.2 cala specjalne do E-T maxxa
- ESC Mamba Max ( dokręcony na 2 śrubki łatwo można go zdemontować radiator od celerona dzięki czemu nawet na 14 celach nimh regulator pozostawał ledwo ciepły ) na 2s lipo ( wyjechane dopiero 5 pakietów ) jest zimny
- Silnik Feigao 10L 2458kv ( kv napisane ręcznie na pudełku ) z ogromnym radiatorem od HVmaxx. Silnik o dobrych parametrach a zarazem bardzo oszczędny jedynie 61A ( dla porównania bardzo popularny kiedyś 7XL pobierał 88A a parametry były bardzo zbliżone ) nawet na 14nimh max temperatura wynosiła ok 80 stopni
- Aparatura oryginał Traxxas TQ-3 3 kanałowa, trzeci kanał służy do przełączania biegów 1/2
- Karoseria oryginalna purpurowa stan dość dobry
- Karoseria El Camino widoczna na zdjęciach zostaje u mnie ( El Camino oddaje tylko przy zakupie Kup Teraz )
- części zapasowe widoczne na zdjęciu
Historia modelu
2[zasłonięte]006-20 wszystkie modyfikacje opisane wyżej
2[zasłonięte]008-20 wymienione jedynie zębatki obydwu dyferencjałów oraz skoro rozbierałem cały model to wymieniłem wszystkie zębatki skrzyni biegów. Tak naprawdę nie było takiej potrzeby na potwierdzenie oryginalne zębatki skrzyni biegów w stanie prawie idealnym dorzucam gratis.
2[zasłonięte]010-20 czerwiec - model z braku czasu wyciągnięty może 2 razy
Auto wyjeździło ok 150 pakietów praktycznie wszystko na 2x 7.2 v Nimh
Dopiero od zeszłego tygodnia auto jeździ na pojedynczym pakiecie 2S lipo 5000mah. ( Młody uczy się prowadzić )
Jedyne 2 mankamenty auta to:
- opony są już w średnim stanie i na 2S lipo nie ma z nimi najmniejszego problemu ale na 14.4 v nimh mocno balonują.
- w mocowaniu przedniego zderzaka ułamała się jedna śruba i aby nie połamać kolejnych podczas dzwonów jest on wzmocniony 2 trytytkami
Auto nie wymaga żadnego wkładu finansowego. W tej konfiguracji nie do zdarcia po zakupie ulepszeń było praktycznie bezawaryjne. Zakupiłem kilka zębatek atakujących i odbiorczych ale do dziś są założone te same. Utwardzana zębatka 5mm 18T ( prawie 30$ + wysyłka ) oraz odbiorcza 70T. Na zdjęciach nie widać na nich żadnego zużycia.
Link do instrukcji obsługi listy części oraz przełożeń skrzyni biegów.
http://traxxas.com/sites/default/files/3906-E-Maxx-manual-2000.pdf
Filmik nagrany kilka dni temu wyjaśniający czemu model jest cały w czerwonym kurzu :)
https://www.youtube.com/watch?v=7Gn4tqEE3kg&feature=youtu.be
Zapraszam na moje pozostałe aukcje
Model wystawiony na allegro po raz ostatni jeśli nikt się nie zdecyduje zostawiam go dla potomnych
509 [zasłonięte] 343
Jeszcze jeden krótki filmik z emaxxem po którym model przeszedł gruntowny przegląd.
https://www.youtube.com/watch?v=Tqmy7acVmtU&feature=youtu.be
"Diff case" w tylnym dyferencjale ma oznaki małego zużycia więc zamówiłem nowy (16pln) a w międzyczasie włożyłem podkładki likwidujące luz. W częściach zapasowych jest też tzw szpera czyli dyfer na sztywno praktycznie nowy ( 50pln zębatka +50pln szpera ).
Jeden z hexów jest już troszkę wyrobiony więc zamówiłem także 2 nowe stalowe hexy traxxas (14pln).
(kliknij, aby powiększyć)