|
|
Transport wodny śródlądowy Funkcjonowanie i rozwój
Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
Autor: Krysytyna Wojewódzka-Król, Ryszard Rolbiecki
cena: 39,50 zł
W książce wykazano, że rozwój transportu wodnego śródlądowego jest społecznie uzasadniony, racjonalny ekologicznie i ekonomicznie opłacalny, a więc zgodny z zasadami zrównoważonego rozwoju. Publikację przygotowano dla studentów o specjalnościach transportowych i logistycznych wyższych uczelni ekonomicznych. Intencją Autorów było stworzenie nowoczesnego podręcznika akademickiego, który porządkowałby współczesne problemy rozwoju transportu wodnego śródlądowego, ułatwiałby przyswajanie wiedzy, prowokowałby studentów do samodzielnych analiz przedstawionych zagadnień.
Spis Treści:
Wstêp . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 7 Rozdzia³ I. MIEJSCE TRANSPORTU WODNEGO OERÓDL¥DOWEGO WSYSTEMIETRANSPORTOWYM . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9 1. W³aoeciwooeci transportu wodnego oeródl¹dowego . . . . . . . . . . . . . 9 2. Degradacyjny wp³yw transportu wodnego oeródl¹dowego na oerodowisko . 18 3. Atrakcyjnooeæ ekonomiczna transportu wodnego oeródl¹dowego . . . . . . 28 4. Udzia³wobs³udze potrzeb przewozowych . . . . . . . . . . . . . . . . 37 Rozdzia³ II. OERÓDL¥DOWEDROGIWODNE . . . . . . . . . . . . . . . . . 48 1. Rola dróg wodnychwrozwoju ¿eglugi oeródl¹dowej . . . . . . . . . . . 48 2. Infrastruktura oeródl¹dowych dróg wodnych . . . . . . . . . . . . . . . 54 3. Standardy europejskie oeródl¹dowych dróg wodnych . . . . . . . . . . . 65 4. OEródl¹dowe drogi wodnewPolsce. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 79 Rozdzia³ III. PORTY ¯EGLUGIOERÓDL¥DOWEJ . . . . . . . . . . . . . . . . 102 1. Funkcje i rodzaje portów rzecznych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 102 2. Infrastruktura i suprastruktura portów rzecznych . . . . . . . . . . . . 106 3. Znaczenie portów ¿eglugi oeródl¹dowej . . . . . . . . . . . . . . . . . 112 Rozdzia³ IV. FLOTA ¯EGLUGIOERÓDL¥DOWEJ . . . . . . . . . . . . . . . . 123 1. W³aoeciwooeci techniczno-eksploatacyjne statków . . . . . . . . . . . . . 123 2. Rodzaje statków i systemy eksploatacji floty . . . . . . . . . . . . . . . 133 3. Wielkooeæ i struktura floty rzecznej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 140 4. Kierunki rozwoju taboru ¿eglugi oeródl¹dowej . . . . . . . . . . . . . . 151 Rozdzia³ V. KIERUNKIROZWOJUTECHNOLOGIIPRZEWOZU£ADUNKÓW . 164 1. Przyczyny i kierunki zmian technologii przewozu . . . . . . . . . . . . 164 2. Specjalizacjaw¿egludze oeródl¹dowej . . . . . . . . . . . . . . . . . . 171 3. Przewozy ³adunków zjednostkowanych . . . . . . . . . . . . . . . . . 177 4. Przewozy kombinowanew¿egludze oeródl¹dowej . . . . . . . . . . . . 190 Rozdzia³ VI.PRZEWOZYPASA¯ERSKIEW¯EGLUDZEOERÓDL¥DOWEJ . . . 201 1. Rodzaje przewozów pasa¿erskichw¿egludze oeródl¹dowej . . . . . . . . 201 2. Wielkooeæ i struktura przewozów pasa¿erskichwkrajach UE . . . . . . . . 206 3. Rozwój przewozów pasa¿erskichwPolsce . . . . . . . . . . . . . . . . 214 Rozdzia³ VII. FUNKCJONOWANIE PRZEDSIÊBIORSTW ¯EGLUGIOERÓDL¥DOWEJ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 223 1. Zasady i warunki funkcjonowania przedsiêbiorstw na rynku ¿eglugi oeródl¹dowej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 223 2. Struktura przedsiêbiorstw ¿eglugi oeródl¹dowej. . . . . . . . . . . . . . 232 3. Problemy ekonomiczne przedsiêbiorstw ¿eglugi oeródl¹dowej . . . . . . . 240 Rozdzia³ VIII. TRANSPORT WODNY OERÓDL¥DOWY W POLITYCE ZRÓWNOWA¯ONEGOROZWOJUTRANSPORTU . . . . . . . . . . . . 251 1. Polityka zrównowa¿onego rozwoju transportu. . . . . . . . . . . . . . 251 2. Transport wodny oeródl¹dowy wobec wspó³czesnych wyzwañ spo³eczno-gospodarczych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 258 3. Inteligentne systemy transportowe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 267 4. Tendencje rozwoju transportu wodnego oeródl¹dowegowPolsce . . . . . 275 LITERATURA . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 292
ISBN:[zasłonięte]978-8365-229-8 Rok wydania: 2014 Liczba stron: 304 Format: B5
Na każdą książkę wystawiamy paragon fiskalny lub fakturę VAT.
Książkę można odebrać osobiście w Gdańsku - Ujeścisko
Koszt dostawy jest stały bez względu na ilość zamawianych egzemplarzy
|
|
|
|
|