Transport lotniczy.
Ekonomika i organizacja
Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
Autor: Danuta Rucińska, Andrzej Ruciński, Dariusz Tłoczyński
cena: 49,90 zł
Rekomendujemy tę książkę szerokiemu kręgowi odbiorców zainteresowanych funkcjonowaniem i rozwojem współczesnego transportu lotniczego. W pierwszej kolejności, jako kompendium wiedzy podstawowej, studentom zgłębiającym szeroko rozumianą tematykę transportu, nie tylko lotniczego, na różnych kierunkach studiów i różnym poziomie edukacji.
Po drugie, polecamy go teoretykom i praktykom zainteresowanym zagadnieniami lotniczymi.
I po trzecie, oferujemy opracowanie innym odbiorcom, którzy pragną poznać oraz zrozumieć przesłanki i czynniki dynamicznego rozwoju tej gałęzi transportu. Wyrażamy przy tym nadzieję, że opracowanie spełni oczekiwania wszystkich czytelników, a jego treści będą inspirowały do obserwacji rynku usług lotniczych, zrozumienia zasad jego funkcjonowania i celowości przeobrażeń.
Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4
Spis Treści:
Wstęp
- Transport lotniczy jako sfera funkcjonalna
1.1. Podstawowe pojęcia i ogólne warunki funkcjonowania gałęzi
1.2. Zarys rozwoju
1.3. Wybrane problemy funkcjonowania współczesnego transportu lotniczego
- Środki pracy transportu lotniczego
2.1. Samoloty komunikacyjne
2.2. Infrastruktura transportu lotniczego
- Rynek usług lotniczych
3.1. Ogólna charakterystyka i funkcjonowanie
3.2. Popyt i podaż
3.3. Koszty i ceny
- Przedsiębiorstwa transportu lotniczego
4.1. Przedsiębiorstwa lotnicze jako podmioty gospodarcze
4.2. Przewoźnicy tradycyjni i niskokosztowi
4.3. Porty lotnicze
4.4. Agent handlingowy
4.5. Zarządzanie ruchem powietrznym
- Konkurencja i współpraca w transporcie lotniczym
5.1. Istota i formy konkurencji
5.2. Zasady i warunki konkurowania
5.3. Konkurencja wewnątrzgałęziowa
5.4. Konkurencja międzygałęziowa
5.5. Integracja transportu lotniczego z wybranymi gałęziami transportu
5.5.1. Transport kolejowy w obsłudze wybranych portów lotniczych
5.5.2. Autobusowy transport publiczny w obsłudze polskich portów lotniczych
5.5.3. Współpraca żeglugi morskiej i transportu lotniczego
5.6. Współpraca na rynku – konsolidacje handlowe, alianse, przejęcia i fuzje
- Badania rynku usług lotniczych
6.1. Badania rynkowe i marketingowe – cele, rodzaje, zakres
6.2. Segmentacja rynku
6.3. Informacje rynkowe a podejmowanie decyzji w przedsiębiorstwach transportu lotniczego
- Instrumenty marketingu – mix na rynku usług lotniczych
7.1. Usługa lotnicza
7.2. Cena i dystrybucja usług lotniczych
7.2.1. Strategia cenowa przewoźnika niskokosztowego z uwzględnieniem marketingu
7.3. Promocja usług lotniczych
7.4. Personel
- Polityka transportowa a transport lotniczy
8.1. Polityka „otwartego nieba”
8.2. Polityka kształtowania infrastruktury lotniczej w Polsce
8.3. Wybrane problemy zarządzania europejską przestrzenią powietrzną
8.4. Perspektywy rozwoju gałęzi i rynku
Zakończenie
Bibliografia
Słowniczek pojęć, skrótów i oznaczeń
Wykaz tabel
Wykaz rysunków
ISBN:[zasłonięte]978-8365-018-8
Rok wydania: 2012
Liczba stron: 303
Format: B5
Na każdą książkę wystawiamy paragon fiskalny lub fakturę VAT.
Książkę można odebrać osobiście w Gdańsku - Ujeścisko
Koszt dostawy każdej dodatkowej sztuki to dodatkowo 1,50 zł przy opcji wysyłki paczką i za pobraniem pocztowym.
|