Transformatory posiadają bezpiecznik termiczny wielokrotnego zadziałania, zabezpieczający przed ich przegrzaniem. W przypadku wzrostu temperatury transformatora w wyniku przegrzania, przerywa on pracę na około 30 minut (do ostygnięcia). Po ostygnięciu włącza się automatycznie. Transformatory mają zalewane środki i są wyposażone w otwór ułatwiający montaż.
Parametry główne:
- Uzwojenie pierwotne (brązowy, niebieski) U1 = 230V / 50 Hz (+10/-10%)
- Uzwojenie wtórne (wyprowadzenia białe) U2 = 28V; 8,6A
- Bezpiecznik uzwojenia pierwotnego topikowy zwłoczny 3,15A
- Napięcie stałe do zasilania sterowników: ok. 40VDC
- Prąd stały do zasilania sterowników: max. 8,6A
Wymiary:
- Średnica: ok. 118 mm
- Wysokość: ok. 44 mm
- Waga: 2,2kg
Sterowniki silników korkowych są zasilane napięciem stałym , dlatego też do transformatora potrzeba modułu zasilającego, który zamieni nam zmienne napięcie z uzwojenia wtórnego transformatora na napięcie stałe na wyjściu modułu.
By dobrać właściwy transformator należy znać napięcie zasilania sterowników silników i prąd jaki pobierają silniki.
W razie chęci uzyskania dodatkowych informacji poza przedstawionymi na tej aukcji prosimy o kontakt telefoniczny bądź mailowy
Dobór prawidłowego napięcia
Prawidłowe napięcie dobieramy według wzoru:
Napięcie zasilania sterownika = napięcie uzwojenia wtórnego x 1,41
Należy pamiętać by napięcie które obliczymy nie było większe niż maksymalne napięcie zasilania sterowników silników.
Aby obliczyć prąd transformatora należy:
Zsumować prądy jakie pobierają silniki.
Sumę tych prądów, dokładniej ich wartości skutecznych, pomnożyć przez 0,7 (prąd ten w praktyce osiąga 70% wartości maksymalnej pobieranej przez silniki.)
Na przykład:
Mamy 3 sterowniki 4A na fazę (np. S542M), które współpracują z silnikami o prądzie 2,8A na fazę (np. FL57STH76-2804A) - należy pamiętać by na sterownikach ustawić prąd nie większy niż 2,8A na fazę.
Do obliczeń wykorzystujemy wartość skuteczną prądu jaki płynie w uzwojeniach silnika, czyli sumaryczny prąd jaki pobiorą silniki jest około 1,41 razy mniejszy niż ich prąd znamionowy.
Sumaryczny maksymalny prąd jaki pobiorą silniki to:
Maksymalny prąd pobierany przez silniki = (2,8A*2)*3 = 16,8A
Wartość skuteczna tego prądu: 16,8A /1,41 = 11,9A
Obliczoną wartość prądu skutecznego mnożymy razy 0.7 (70% prądu ) = 11,9A*0,7 = 8,3A
Warto dodać 0,5A dla bezpieczeństwa, by nie przeciążać transformatora.
Napięcie jakim możemy zasilić sterowniki to 50VDC, więc napięcie uzwojenia wtórnego transformatora nie powinno być większe niż 35VAC (35=50/1,41), w praktyce lepiej by napięcie było mniejsze o kilka voltów, (uchroni to elektronikę od skoków napięcia w instalacji elektrycznej).
Reasumując: Prąd transformatora wynosi ok. 8,6A a napięcie uzwojenia wtórnego wynosi ok. 30VAC. Do powyższych obliczeń pasuje transformator o symbolu: TSTZ240/28/CL (napięcie uzwojenia wtórnego 28VAC, prąd 8,6A).