Uwaga: Statek posiada Wspólnotowe Świadectwo Zdolności Żeglugowej !
Świadectwo Zdolności Żeglugowej jest obowiązkowym dokumentem dla każdego statku pasażerskiego uprawniającym do komercyjnego przewozu osób w Polsce, zaś Wspólnotowe Ś.Z.Ż otwiera dostęp do pływania także w całej Unii Europejskiej. Uwaga - Na rynku pojawiło się wiele jednostek sygnowanych nazwami "tramwaj wodny", jednakże rejestrowanych (także w PRS) jako łodzie turystyczne. Reklamują się badaniami CE, PIPem, Sanepidem itd - ale badania takie można zdobyć na każdą łódkę turystyczną i o niczym nie świadczą - ponieważ jedynie Świadectwo stwierdza iż statek jest bezpieczny dla pasażerów i może wozić ludzi!
ZAWSZE PYTAJ CZY STATEK POSIADA ŚWIADECTWO ZDOLNOŚCI ŻEGLUGOWEJ użytkując komercyjnie statek bez ŚZŻ ryzykujesz potężne odszkodowania i kary.
|
Tramwaj Wodny model: TW15M: KINGA, DOMINIKA
Tramwaje Wodne TW15M ochrzczone jako KINGA i DOMINIKA to statki pasażerskie służące do przewozu do 56 osób po wodach śródlądowych w rejonach żeglugi 2, 3, 4. Może więc pływać po WSZYSTKICH WODACH ŚRÓDLĄDOWYCH oraz Zatoce Puckiej, Szczecińskiej oraz Zalewie Wiślanym.
Jako jeden z nielicznych tego typu nowych statków pasażerskich posiada takie uprawnienia i został zbudowany pod obowiązującą Dyrektywą Unijną i otrzymał Wspólnotowe Świadectwo Żeglugowe.
Posiada konstrukcję dwukadłubową, spawaną wykonaną ze stopów aluminium odpornych na korozję morską. Boczne kadłuby są połączone platformą usztywnionego pokładu. Kadłuby podzielone są na 5 przedziałów wodoszczelnych, każdy. Kabina pasażerska, całkowicie zakryta ustawiona jest centralnie na pokładzie.
Kabina posiada duże okna, umożliwiające pasażerom obserwację na zewnątrz statku. W kabinie umieszczono 54 wygodne fotele w rzędach po sześć.
W części rufowej znajduje się w pełnowymiarowa toaleta dla pasażerów z ciepłą wodą Stanowisko sternika znajduje się na z przodu kabiny pasażerskiej i zapewnia mu dobrą obserwację przestrzeni dookoła statku.
Wymiary kabiny dopasowane są tak, że po bokach kabiny jest półpokład, umożliwiający załodze szybką komunikację. Na dziobie i rufię znajduję się nie zabudowana powierzchnia pokładu, umożliwiająca przemieszczanie się pasażerów w czasie wejścia i zejścia na ląd oraz pracę załogi w czasie manewrów.
SPECYFIKACJA
|
|
|
Wymiary: |
|
długość całkowita:
|
14 950 [mm] |
szerokość:
|
4 800 [mm] |
wysokość boczna:
|
1 290 [mm] |
zanurzenie do KLW:
|
650 [mm] |
Napęd:
|
|
silnik |
2 silniki stacjonarne |
paliwo: |
olej napędowy |
moc : |
2 x 20 [kW] |
prędkość : |
do 18km/h |
opcja: |
napęd hybrydowy |
Wykonanie: |
konstrukcja: |
aluminium |
pokrycie: |
AL. 5083 H111 |
barierki/relingi |
stal nierdzewna |
izolacja |
styropian, polistyren XPS |
Instalacje: |
|
|
elektryczna: |
AC - 230V |
- zewnętrzne, dołączane w przystani |
|
DC - 12V |
- źródła: 2 akumulatory po 200Ah, |
|
|
- akumulatory startowe: 2 x 55Ah |
|
oświetlenie: |
LED: 2 pasy zewnętrzne RGB, 2 pasy wewnętrzne RGB, 2 pasy BIAŁE |
antenowa: |
VHF, UHV (DVBT) |
- antena dookólna, szerokopasmowa, wzmacniacz 14dB |
audio/video |
TV, RADIO, DVD, |
- TV 27", DVD video, radio, MP3, interkom, 12 głośników |
radar |
SIMRAD 3G |
Radar Broadband z nawigacją GPS, nadzorem wideo CCTV i echosondą |
kontrola |
system Intelle |
pomiar poziomów płynów i ładowania każdego akumulatora |
|
|
3 tablice z systemami automatycznych bezpieczników |
|
|
pomiar temperatury każdej maszynowni ze zdalnym odczytem |
CCTV / alarmowa: |
|
- system alarmowy i monitoringu zdalnej kontroli trasy GPS |
hydrauliczna / zbiorniki: |
woda |
- 150 l |
|
paliwo |
- 2 x 150 l |
|
ścieki |
- 300 l |
|