Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Traktat o moralności - Malebranche Nowa B-stok

11-03-2012, 13:18
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 44 zł     
Użytkownik Na-Rocha
numer aukcji: 2112849612
Miejscowość Białystok
Wyświetleń: 6   
Koniec: 11-03-2012 15:03:26

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: twarda z obwolutą
Rok wydania (xxxx): 2006
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha


Witamy serdecznie w księgarni! Zapraszamy do zapoznania się z ofertą naszej firmy.


Bądź ambitny... Wstąp do skarbnicy wiedzy...

KSIĘGARNIA NA ROCHA

ul.Św.Rocha 13/15 lok.117
15-879 Białystok

tel. 512 [zasłonięte] 831

e-mail: [zasłonięte]@na-rocha.pl


LITERATURA FACHOWA

biznes, ekonomia, psychologia biznesu, prawo, historia, militaria, filozofia,

teologia, religia, literatura dla tłumaczy, tajemnice świata

KSIĘGARNIA NA ROCHA
...to księgarnia z pasją...



Nr konta bankowego: 96 1090 [zasłonięte] 2[zasłonięte]5870001 [zasłonięte] 099725 ( Bank Zachodni WBK - 2 Oddział w Białymstoku)



UWAGA!
Koszt przesyłki podany na aukcji dotyczy zakupu jednej książki. W przypadku zakupu dwóch i więcej książek prosimy o sprawdzenie cennika dostawy podanego przy aukcji lub kontakt poprzez e-mail w celu ustalenia kosztów przesyłki.






Tytuł: Traktat o moralności.

Autor: Malebranche

Wydawnictwo: ANTYK Marek Derewiecki

Oprawa: Twarda z obwolutą

Format: 17.3x23.2cm

Ilość stron: 231

Wydanie: 1

Rok wydania: 2006

ISBN: 83[zasłonięte]89637-2




Niniejszy traktat jest podzielony na dwie części. W pierwszej części autor dowodzi, iż cnota polega właśnie na habitualnym i dominującym umiłowaniu niezmiennego Porządku. Wyjaśnia następnie dwie główne właściwości, które są niezbędne do zdobycia i zachowania cnoty, czyli siłę oraz wolność umysłu. Ukazuje z kolei, jakie są przyczyny okazjonalne światła i uczuć, to znaczy pomocy aktualnych, bez których nie można zdobyć umiłowania Porządku. Wskazuje w końcu przyczyny okazjonalne niektórych odczuć, które opierają się skuteczności łaski, ażebyśmy wyjątkowo starannie ich unikali. Tak iż autor nie zapomina nic z tego, co należy wiedzieć w ogólności, ażeby w pełni stać się dobrym człowiekiem. W drugiej części autor objaśnia powinności, zgodnie ze zwyczajnym podziałem, ale w sposób niepospolity. Chcąc być dokładnie zrozumianym, unikał nazw cnót i przywar, które według niego w umyśle budzą często tylko niewyraźne odczucia, a skądinąd sprzyjają bardzo niebezpiecznym błędom, a to dlatego, że zepsucie naszej epoki oraz różnorakie przesądy przywiązały fałszywe i najzupełniej pogańskie idee do owych wspaniałych nazw, którymi się zazwyczaj posługujemy, nie zadając sobie trudu, aby je wyjaśnić.
(fragment Przestrogi Autora)