Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

TRAKCYJNE SILNIKI Z ZAPŁONEM SAMOCZYNNYM Wajand

15-10-2014, 14:08
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 17.99 zł     
Użytkownik Profi-Libris
numer aukcji: 4671187053
Miejscowość Katowice
Wyświetleń: 3   
Koniec: 15-10-2014 12:45:59

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

kontakt komentarze nasza oferta strona o mnie

 

przedmiot aukcji:

TRAKCYJNE SILNIKI Z ZAPŁONEM SAMOCZYNNYM

(SILNIKI DIESLA)

 

Aleksander Wajand

Wydawnictwo: WNT, 1966
Oprawa: twarda płócienna z obwolutą
Stron: 608
Stan: bardzo dobry (-), nieaktualna pieczątka

Książka zawiera obszerny materiał z zakresu teorii, konstrukcji i eksploatacji dwu- i czterosuwowych silników trakcyjnych z zapłonem samoczynnym, chłodzonych wodą i powietrzem. Podano w niej podstawy projektowania takich silników i zasadnicze obliczenia konstrukcyjne oraz wiele przykładów rozwiązań konstrukcyjnych tego rodzaju silników produkowanych w kraju i za granicą.

 

Książka jest przeznaczona dla inżynierów i techników konstruktorów, eksploatatorów silników oraz dla studentów wyższych uczelni technicznych wydziałów mechanicznych o kierunku energetyczno-cieplnym.

SPIS TREŚCI

Wykaz ważniejszych oznaczeń.
Wstęp

Część pierwsza
TEORIA TRAKCYJNEGO SILNIKA Z ZAPŁONEM SAMOCZYNNYM

Rozdział I. Wiadomości ogólne
1. Ogólny opis budowy trakcyjnych silników z zapłonem samoczynnym.
a. Układ korbowy
b. Kadłub silnika
c. Rozrząd
d. Układ zasilający.
e. Układ chłodzenia.
f. Układ olejenia
g. Urządzenia rozruchowe.
h. Urządzenia dodatkowe.
2. Zasada działania silnika czterosuwowego i dwusuwowego
3. Układy silników
4. Zastosowania silników z zapłonem samoczynnym w trakcji
a. Silniki pojazdów samochodowych
b. Silniki ciągników rolniczych
c. Silniki kolejowe.

Rozdział II. Obiegi cieplne silników spalinowych (czterosuwowych i dwusuwowych)
1. Obiegi teoretyczne
a. Obieg z doprowadzeniem ciepła przy stałej objętości
b. Obieg z doprowadzeniem ciepła przy stałym ciśnieniu
c. Obieg z doprowadzeniem ciepła przy stałej objętości i przy stałym ciśnieniu
d. Średnie ciśnienie teoretyczne
e. Analiza sprawności obiegów teoretycznych
2. Obiegi rzeczywiste
a. Napełnianie
— Silniki czterosuwowe.
— Silniki dwusuwowe.
b. Sprężanie.
c. Spalanie
d. Rozprężanie
e. Wydech

Rozdział III. Wskaźniki pracy silnika
1. Prędkość obrotowa
2. Średnie ciśnienie indukowane.
3. Średnie ciśnienie użyteczne i średnie ciśnienie tarcia
4. Moc silnika
5. Moment obrotowy
6. Sprawności silnika
7. Godzinowe i jednostkowe zużycie paliwa.
8. Wskaźniki porównawcze silnika
9. Bilans cieplny silnika.

Rozdział IV. Charakterystyki silników z zapłonem samoczynnym.
1. Charakterystyki silników
2. Warunki współpracy silnika tłokowego z pojazdem

Rozdział V. Paliwa do silników z zapłonem samoczynnym
1. Własności paliw
2. Dobór paliw do trakcyjnych silników z zapłonem samoczynnym
3. Dodatki uszlachetniające do olejów napędowych.

Rozdział VI. Spalanie w silniku z zapłonem samoczynnym.
1. Przebieg spalania
2. Przebieg wywiązywania ciepła podczas spalania.
3. Wpływ własności paliwa oraz czynników konstrukcyjnych i eksploatacyjnych na
przebieg spalania w silniku z zapłonem samoczynnym
a. Własności paliwa.
b. Czynniki konstrukcyjne.
c. Czynniki eksploatacyjne.

Rozdział VII. Wtrysk paliwa i tworzenie mieszaniny palnej.
1. Ogólne warunki tworzenia mieszaniny palnej
2. Kształt i budowa strumienia.
3. Wpływ czynników konstrukcyjnych i eksploatacyjnych na dokładność i jednorodność rozpylenia paliwa

Rozdział VIII. Komory spalania silnika z zapłonem samoczynnym
1. Wiadomości ogólne
2. Komory z wtryskiem bezpośrednim
3. Komory wstępne
4. Komory wirowe
5. Komory z zasobnikiem powietrza.
6. Porównanie własności komór spalania w zastosowaniu do trakcyjnych silników z zapłonem samoczynnym.

Rozdział IX. Doładowanie trakcyjnych silników z zapłonem samoczynnym
1. Uwagi wstępne.
2. Wpływ doładowania na pracę silnika z zapłonem samoczynnym
3. Sposoby doładowania.
a. Doładowanie mechaniczne.
b. Doładowanie zespołem turbosprężarkowym
4. Dobór urządzenia doładowującego.

Rozdział X. Mechanika układu korbowego
1. Kinematyka układu korbowego
2. Dynamika układu korbowego

Część druga
KONSTRUKCJA I OBLICZANIE TRAKCYJNEGO SILNIKA Z ZAPŁONEM SAMOCZYNNYM

Rozdział I. Projektowanie silnika i obliczanie jego głównych wymiarów
1. Uwagi ogólne o projektowaniu
2. Obliczanie głównych wymiarów silnika

Rozdział II. Tłok.
1. Budowa i obliczanie tłoka.
a. Zadania i warunki pracy tłoka.
b. Materiały do wytwarzania tłoków
c. Konstrukcja tłoka.
d. Obliczanie tłoka.
2. Pierścienie tłokowe.
a. Konstrukcja pierścieni
b. Materiały na pierścienie.
c. Obliczanie pierścieni
3. Sworzeń tłokowy-
a. Konstrukcja sworznia tłokowego.
b. Obliczanie sworznia.

Rozdział III. Korbowód.
1. Materiały i sposoby wytwarzania
2. Konstrukcja korbowodu.
3. Śruby korbowodowe
4. Obliczanie korbowodu

Rozdział IV. Wał korbowy.
1. Materiały i sposoby wytwarzania
2. Konstrukcja walu korbowego.
a. Czopy korbowe
b. Czopy główne.
c. Ramię wykorbienia.
d. Otwory olejowe w wykorbieniu
e. Zakończenia wału korbowego
3. Obliczanie walu korbowego

Rozdział V. Łożyska główne i korbowe
1. Stopy łożyskowe.
2. Konstrukcja panewek
3. Obliczanie łożysk.

Rozdział VI. Wyrównoważenie silnika
1. Konstrukcja przeciwciężarów
2. Obliczanie przeciwciężaru.
3. Obliczanie śrub mocujących przeciwciężar

Rozdział VII. Koło zamachowe.

Rozdział VIII. Kadłub silnika
1. Kadłub silnika trakcyjnego
a. Materiały i sposoby wytwarzania kadłuba
b. Konstrukcja kadłubów
2. Cylinder
3. Śruby mocujące głowicę.
4. Uszczelki pod głowicę.
5. Zamocowanie silnika w ramie pojazdu

Rozdział IX. Rozrząd silnika
1. Wiadomości wstępne
2. Kanały w głowicy.
3. Krzywki rozrządu.
4. Kinematyka rozrządu
5. Dynamika rozrządu
6. Konstrukcja części rozrządu
a. Wal rozrządu.
b. Popychacz
c. Laska popychacza
d. Dźwignia zaworowa.
e. Zawory.
f. Sprężyny zaworowe.
7. Napęd rozrządu.
8. Rozrząd silników dwusuwowych.

Rozdział X. Głowica i układ ssąco-wydechowy
1. Głowica
2. Przewody ssące i filtry powietrza
3. Przewody wydechowe i tłumiki.

Rozdział XI. Instalacja paliwowa.
1. Uwagi wstępne
2. Pompy wtryskowe.
3. Wtryskiwacze
4. Regulatory.
5. Urządzenia pomocnicze instalacji paliwowej
a. Pompa zasilająca
b. Przestawiasz kąta wyprzedzenia wtrysku
c. Filtry paliwowe
d. Przewody paliwowe
e. Napęd pompy wtryskowej.
6. Dobór wielkości pompy wtryskowej i rozpylacza.

Rozdział XII. Układ olejenia
1. Wiadomości ogólne.
2. Oleje silnikowe.
3. Schematy i projektowanie układów olejenia
a. Miska olejowa
b. Pompa olejowa
c. Zawory przelewowe
d. Filtry olejowe
e. Chłodnice oleju.

Rozdział XIII. Układ chłodzenia
1. Cel i zasady chłodzenia
2. Chłodzenie wodne i powietrzne
3. Części instalacji chłodzących
a. Chłodzenie wodne silników samochodowych.
b. Układy chłodzenia wodnego silników pojazdów szynowych.
c. Chłodzenie powietrzne.

Rozdział XIV. Rozruch silnika
1. Uwagi ogólne.
2. Rozruch elektryczny.
3. Rozruch sprężonym powietrzem
4. Rozruch bezwładnościowy.
5. Rozruch silnikiem spalinowym
6. Pomocnicze urządzenia rozruchowe.

Rozdział XV. Wyposażenie uzupełniające silnika.
1. Uwagi ogólne.
2. Urządzenia kontrolujące pracę silnika
3. Urządzenia zabezpieczające silnik przed uszkodzeniem.
4. Urządzenia sterujące silnik.
5. Napędy pomocnicze.
6. Układy ogrzewające.

Rozdział XVI. Przykłady konstrukcji trakcyjnych silników z zapłonem samoczynnym oraz kierunki rozwoju.
1. Silniki samochodowe.
2. Silniki kolejowe

 

 

TRAKCYJNE SILNIKI Z ZAPŁONEM SAMOCZYNNYM Wajand

strona o mnie | nasza oferta | komentarze | kontakt

Copyright © 2011 Profi-Libris Marcin Badocha
created by krzysztofschmidt