Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Tradycje myśli pedagogicznej w nauczaniu muzyki

07-08-2014, 18:22
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 45 zł     
Użytkownik MonikaaZ
numer aukcji: 4465160690
Miejscowość gdańsk
Wyświetleń: 3   
Koniec: 07-08-2014 17:49:09

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Waga (z opakowaniem): 1.00 [kg]
Okładka: twarda
Rok wydania (xxxx): 2013
Kondycja: bez śladów używania
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 

 

 

 

 

 

Monografia jest rezultatem dyskusji grona profesorów i pedagogów wszystkich stopni nauczania muzyki podczas II Konwencji Pedagogiki Muzyki, która odbyła się w Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku. Treścią publikacji stały się poruszane tam przełomowe dla pedagogiki muzyki problemy związane z tradycjami edukacji muzyki, z jej teoretycznymi podstawami oraz aksjologicznymi i psychologicznymi implikacjami, a także dydaktyką i ustrojem szkolnictwa muzycznego.


Tradycje myśli pedagogicznej w nauczaniu muzyki jest drugim tomem serii wydawniczej zatytułowanej Pedagogika muzyki. Cechy. Aksjologia. Systematyka.

 

Parametry książki: format B5, okładka twarda, matowa, blok szyty, stron 322.


ISBN (seria) 978-83-[zasłonięte]131-7-8, ISBN (tom II)[zasłonięte]978-83786-7-8

 

 

 

 

 

 


 

Słowo wstępne / 7

 

 

 

Część I

 

TRADYCJE PEDAGOGIKI MUZYKI

 

 

ks. Jacek Bramorski, Wartości etyczno-wychowawcze muzyki sakralnej na przestrzeni wieków / 11

Andrzej Michalski, Ewolucja ideałów i celów wychowania w historii rozwoju myśli pedagogicznej muzyki / 43

Violetta Przerembska, Pedagogiczne i filozoficzne podstawy nauczania muzyki w II Rzeczypospolitej /  61

Grażyna Darłak, Wychowanie ku wartościom a edukacja muzyczna w szkole / 79

Jadwiga Uchyła-Zroski, Założenia estetyczne wychowania muzycznego w świetle polityki oświatowo-

-kulturalnej lat 70. XX wieku / 101

Elżbieta Szubertowska, Wybrane problemy kultury muzycznej młodzieży na przełomie

XX i XXI wieku. Tendencje i dynamika przemian / 115

Magdalena Florek, Zarys dziejów nauczania muzyki w Polsce do 1939 roku / 129

Ewa Stachurska, Profesjonalne kształcenie muzyczne w Polsce do roku 1945. Rys historyczny / 151

Beata Kamińska, Edukacja muzyczna w koncepcji polskiej myśli pedagogicznej

(przeszłość, teraźniejszość, współczesność) / 161

 

 

Część II KSZTAŁCENIE MUZYCZNE W OBSZARZE BADAŃ PEDAGOGIKI PORÓWNAWCZEJ

Jarosław Chaciński, Leo Kestenberg i jego reforma kształcenia muzycznego w Niemczech w latach 20. XX wieku / 175

 

Gabriela Karin Konkol, Musikpädagogik w Niemczech i w Austrii – zarys problematyki / 197


Agnieszka Weiner, Edukacja muzyczna w Korei Południowej. Tradycja i współczesność / 207

 

Część III

INTERDYSCYPLINARNE I PSYCHOLOGICZNE BADANIA PEDAGOGIKI MUZYKI

 

 

Zofia Konaszkiewicz, Pedagogika muzyki a wybrane nurty psychologii / 225

Alicja Kozłowska-Lewna, Rozwój słuchu muzycznego u dzieci w świetle współczesnych badań / 235

Michał Kierzkowski, Z badań własnych nad rolą wczesnej edukacji muzycznej

w rozwoju integracji percepcyjno-motorycznej / 259

Rafał Lawendowski, Ekologia dźwiękowa w ujęciu społecznej psychologii muzyki / 273

Joanna Jemielnik, Możliwości wykorzystania badań narracyjnych w pedagogice muzyki / 291

Anna Kalarus, Specyficzny sposób wykorzystania muzycznych działań percepcyjno-

-zabawowo-twórczych jako formy aktywności o charakterze prewencyjnym

wobec stresu szkolnego. Metodologia badań / 305

Amelia Golema, Wczesna edukacja muzyczna jako działanie profilaktyczne – kontekst

emocjonalny, poznawczy i społeczny / 315

 

 

 

 Informacje o autorach  / 323