|
2004 TOYOTA 4RUNNER LIMITED V8 4WD
SILNIK 2UZ-FE, 4.7L V8, SKRZYNIA AISIN A750F ECT, czyli to co najlepsze z Land Cruiser 120 i Land Cruiser LC100
TOYOTA TRUCKS - gotowe na wszystko
Niezależny importer nowych i używanych samochodów terenowych 4x4 marki Toyota / Lexus. Oferujemy serwis, części standardowe i profesjonalne modyfikacje z użyciem części z pierwszej ligi sportu wyczynowego. Wypożyczalnia samochodów terenowych TOYOTA 4x4. Czym dokładnie się zajmujemy ?
Kod pojazdu: 4-2, OBNIŻONA cena 52 900 Pln, - 10% za płatność w
Pojazd nie zarejestrowany, opłacone cło i VAT, do opłacenia akcyza, odbiór natychmiastowy.
Co kupujesz ?
Oto TOYOTA 4Runner - prawdziwa, super wytrzymała terenówka na ramie - ale z bazą do pokazania tuningowcom w Golfach czy BMW gdzie ich miejsce. Pojazd będący idealnym kompromisem pomiędzy szybkim, luksusowym autem osobowym, i małą ciężarówką o najwyższych możliwościach terenowych. Wóz o niebo mocniejszy, wytrzymalszy, szybszy i wygodniejszy od większości samochodów terenowych, w dodatku o znakomitym stosunku masy do mocy i z bardzo mocnym, benzynowym motorem V8, 4.7L, kod jednostki 2UZ-FE.
Cośmy w nim zrobili?
Ano sporo, zaczynając od kompletnej obsługi eksploatacyjnej i serwisowej, zawierającej wszystkie oleje, płyny i filtry w silniku, skrzyni i napędach, przez wymianę tuleji i sworzni wahaczy, drążków i końcówek kierowniczych (wszystko Sankei 555), wymianę akumulatora, wymianę klocków hamulcowych (EBC), naprawę kilku drobiazgów, wymianę fragmentu fotela kierowcy i lakierowaniu 2 obtarć parkingowych. Następnie wzięliśmy się za modyfikacje zawieszenia które urosło o 2'5" cale przez lift budy na ramie za pomocą elementów dedykowanych DayStar ComfortRide, co umożliwia np. założenie opon o większych rozmiarach, W rozwiązaniu tego typu podnieśliśmy karoserię wyżej, dodając dodatkową wysokość pojazdubez wpływu ma trwałość układu kierowniczego i przeniesienia napędu. Rozwiązanie to jest świetnym wyborem jeśli chcesz aby Twój wóz trochę urósł, ale jego standardowa, naprawdę wysoka dzielność terenowa Ci wystarcza, i nie planujesz zdobywać nim Mont Everestu. Jednak gdybyś miał zamiar zmienić zdanie, służymy w zakresie rozwiązań klasy Performance, jak Total Chaos Fabrication, ToyTec, AllPro, Rancho, ect
Nie znasz pojazdu o nazwie TOYOTA 4Runner ?
Nic dziwnego, w Europie ich nie sprzedają już od ok. 20 lat i 3 generacji. Owszem, 4Runner był oferowany w Europie, ale w I i II generacji, czyli do roku '96, i auta te dalej jeżdżą, trzymają się świetnie, i bardzooo trzymają cenę ... Przedstawiany tu egzemplarz jest przedstawicielem 4 generacji, która była produkowana od '03 do '09, i jest bratem technicznym Land Cruisera serii J120, FJ Cruisera, Lexusa GX470, Tacomy 2 gen, Hiluxa po '05 i Fortunera., ale z układem napędowym z Land Cruisera J100 w najlepszej wersji. Następnie w roku 2010 przyszedł 4Runner 5 generacji, Land Cruiser 150 oraz Lexus GX460, a reszta wariantów platformy jeszcze nie została zaprezentowana. 4Runnera sprzedają w obydwu Amerykach, Azji, gdzieniegdzie w Afryce i niektórych krajach Arabskich. Czyli tam gdzie paliwa tanie, drogi nie koniecznie dobre albo ich brak a klient bywa zamożny. W rejonach świata gdzie sprzedają 4R, jak chcesz zaszaleć i na drodze i w terenie, to kupujesz właśnie 4Runnera... Jeśli chcesz wiedzieć więcej, kliknij naMODELE TOYOTY 4x4, wybierz 4Runner i sprawdź sam.
Ten 4Runner to model '04 V8 Limited 4WD, silnik V8 4.7L 2UZ-FE, skrzynia AISIN A750F, świeżo odświeżony mechanicznie i wizualnie oraz lekko zmodernizowany pod względem komfortu. To połączenie benzynowego V8 2UZ-FE znanego z Land Cruiser'a 100/200/Tundry/Sequoi i Lexus'a GX470/LX470 oraz ramy, skrzyni, napędów i zawieszenia Land Cruiser'a 120. To najwygodniejsza wersja tego modelu, wyposażona pod tym względem na poziomie lepszych wariantów LC. Wóz trafił do nas na koniec listopada 2013 z innymi 10 Toyotami (foto z rozładunku), i od tego czasu został podany gruntownemu przeglądowi i kompletnemu serwisowi eksploatacyjnemu, plus delikatnym modyfikacjom.
Wóz miał 2 właścicieli, jego obecny przebieg potwierdzony wyciągiem z bazy CarFax to 189,886 mil. To bezkolizyjny i serwisowany w Toyocie egzemplarz, legitymujący się oceną 89 punktów w AutoCheck - gdzie zakres punktacji dla tego modelu i rocznika to 68-80 punktów. Ten wóz przekracza o 9 punktów maksymalną punktację co oznacza że jest wyjątkowo dobrym przedstawicielem swojego gatunku.
Skoro tu trafiłeś, pewnie szukasz TOYOTY 4x4
A najprawdopodobniej LC100 czy LC120, prawda ? To bardzo dobrze, bo ten wóz w wersji V8 WD to połączenie obu tych modeli i najlepsze co można wycisnąć z obu serii na raz. Mimo że masa 4R jest niższa od typowej 120'ki o 200-300 kg (120'ka ma mnóstwo wygłoszeń do uciszania diesla) to mamy tu tą samą platformę integrującą całą cześć mechaniczną, czyli ramę, rodzinę silników, skrzynię, zawieszenie, hamulce, most i dyfer, reduktor oraz jej wymiary zewnętrzne (no prawie, 4R jest ciut dłuższy). Jednak w tym 4R na pokładzie znajdziesz napęd V8 z najlepszej wersji J100. Jak pewnie wiesz, J100 z tym silnikiem jeździ "nieźle", z tym że waży minimalnie 2600 kg, a wóz który tu oglądasz, zaledwie 1980 kg, czyli prawie 30% mniej...:)
Wiesz co to oznacza i co to może ?
A no to że już seryjny 4R V8 jest dwutonowym pociskiem ziemia-ziemia, zbudowanym na rynek obu Ameryk, rodzimej Japonii i niektórych krajów afrykańskich przez grupę inżynierów TOYOTY którzy wzięli pancerność platformy J120 i okrasili ją rewelacyjnymi osiągami już w serii (0-100 km/h w 7.6 sek).
Lata się tym tak, że nie chce się wysiadać. Tak, do 100km/h mamy caaałłeee 7.6 sek, ale za to dzięki momentowi wynikającemu z pojemności i szybkości reakcji V8'ki oraz zestopniowaniu skrzyni, do ok. 60km/h mamy może z 3sek, a i elastyczność w innych zakresach też jest po prostu fantastyczna. A wiesz co to oznacza ? Mało co może Ci zagrozić na ulicy, (o terenie nie wspominając) i to jedynie naprawdę jedynie mocne auta. Reszta patrzy z niedowierzaniem i ma wyraz twarzy który mówi "co to do cholery jest???" ...:) I nie chodzi jedynie o sprint spod świateł, ale na szybkie i dynamiczne przemieszczanie się po KAŻDEJ nierównej nawierzchni, gdzie zawieszenie w połączeniu z mocą, hamulcami i prześwitem powoduje że mało co jest w stanie Cię dorwać. Suma jedwabistej kultury pracy silnika V8 i wynikającej z tego mocy i momentu, przekładająca się za pośrednictwem bajecznej jak na ciężarówkę skrzyni biegów, przy stosunkowo (jak na rozmiary) niskiej masie, i wobec bardzo cichego ale hultajskiego gang wydechu powoduje że chcesz jechać cały czas... Fajnie, co ?
Stan i setup
Obecny setup określa tą maszynę jako szybki, luksusowy środek transportu do przemieszczania się w każdym terenie i w każdych warunkach włącznie z wyprawami długodystansowymi, z wyłączeniem ekstremalnego przeprawowego offroadu... chyba że nabywca zażyczy sobie zmianę przeznaczenia i za dopłatą wymianę zawieszenia na aftermarketowe, montaż zderzaka stalowego, wyciągarki, osłon silnika i skrzyni oraz progów stalowych. Maszyna jest po kompletnym serwisie płynów i elementów eksploatacyjnych, wymianie elementów układu kierowniczego, układu zawieszenia i hamulców oraz lifcie 2,5 cala na elementach dedykowanych.
Koszty eksploatacji, zużycie paliwa
Benzyna, zużycie w litrach na 100 km
Wszystko co się wleje, ale już na na gazie LPG ( o ile zdecydujesz się zamówić taki montaż ) koszty są na poziomie Corolli na dieslu ( poważnie - mam kilka Corolli diesli i Runner na gazie to ok. 10-15 % więcej na paliwo przy tych samych przebiegach - a mam ciężką stopę ).
LPG, zużycie w litrach na 100 km - pod warunkim że zamówisz instalację LPG w tym pojeździe
miasto, od 13L do 24L LPG, czyli cena jak za mniej niż 7L-12L benzyny lub ropy, tzn. 45-68 Pln
|
trasa 110-150 km/h, 11L-21L gazu LPG, czyli cena jak za mniej niż 6L-11L benzyny albo ropy, tzn. 35-63 Pln
|
teren - od 14L do 26L gazu LPG, czyli cena mniejsza niż za 7L-14L benzyny albo ropy, tzn. 45-80 Pln
|
Dlaczego 4Runner ?
Bo to znakomity wóz, nadający się właściwie do wszystkiego, od 3'ciej, przez 4'tą, aż do aktualnej 5'ej generacji bliźniak techniczny Land Cruisera w odpowiadających mu rocznikach, ale fajniej skonfigurowany i pomyślany jako pojazd do outdoor'owego stylu życia, uprawiania sportu i rekreacji. Wspólna z Land Cruiserami platforma techniczna, obejmująca wszystko od ramy, przez silniki, skrzynie, zawieszenia, hamulce, ect - ale w ciut niższym, lżejszym nadwoziu, która w odróżnieniu od Landów a podobnie jak pick'upy od których się wywodzi, ma standardowo napędzaną tylną oś a napęd na 4 koła dołączany jest mechanicznie, daje niespotykaną frajdę i satysfakcję z użytkowania tego sprzętu - bez względu na okoliczności. Z równie dobrym skutkiem jest to pojazd turystyczny, sportowy, rodzinny, transportowy czy biznesowy. Wizualnie bardziej muskularny, wysportowany, a fizycznie szybszy, lżejszy i bardziej skory do zabawy od odpowiadających mu technicznie, oferowanych na naszym kontynencie kolejnych generacji Land Cruiserów (90, 120, 150), 4Runner stał się jednym z najlepszych samochodów uniwersalnych, czyli tego co dziś nazywamy SUV. Mowa oczywiście o tym czym była w założeniach ta klasa, czyli pojazdów do szybkiej jazdy w każdych warunkach, w każdym terenie i z możliwością przewożenia znacznej ilości gratów, oraz - a jakże - z miejscem do noclegu dla 2 osób. Oczywiście, dzisiejsza klasa SUV, po tym jak trafiła do "dobrych" dzielnic, gdzie samonośne nadwozia na porażających blaskiem chromowanych felgach i nisko profilowych oponach lśnią dumnie na podjazdach przed garażami, nie ma nic wspólnego z tym, czym był i jest 4Runner. To jak powiedział niedawno dyrektor Toyoty USA: "to ostatni autentyczny SUV, reszta trafiła na przedmieścia". To pojazd którym wybierzesz się na wyprawę w lody i w dżunglę, ale na światłach odstawisz 95% pojazdów, potem przez otwieraną tylną szybę wypuścisz psa, po czym wsadzisz długą drabinę i wrzucisz bagaże. Zawsze da radę, zawsze wytrzyma, zawsze możesz na nim polegać. To po prostu Toyota 4Runner.
4Runner to model prawie nie znany w młodszych rocznikach w Europie, tu nie oferowany. Owszem, 4Runner był oferowany w Europie, ale w II generacji, czyli w latach od '90 do '96, i auta te dalej jeżdżą, trzymają się świetnie, i bardzooo trzymają cenę ... Przedstawiany tu egzemplarze są przedstawicielami 3 generacji, która była produkowana od '96 do '02, i są bratankiem technicznym Land Cruisera serii 90/95. Następnie w roku 2003 przyszedł 4Runner 4 generacji i Land Cruiser 120, zaś w roku 2010, świat poznał 4Runner'a 5 generacji i Land Cruiser'a 150. 4Runnera sprzedają w obydwu Amerykach, Azji, gdzieniegdzie w Afryce ( RPA ) i krajach Arabskich. Czyli tam gdzie paliwa tanie, drogi nie koniecznie dobre albo ich brak a klient bywa zamożny. Pojazd ekstremalnie wytrzymały ( chyba wszyscy widzieli jak Jeremy Clarkson z TOP GEAR chciał zniszczyć mniejszego brata 4Runnera, czyli Hilux'a ? ) Tak, 4Runner został stworzony na bazie pickupa TOYOTA, czyli pojazdu przeznaczonego do ciężkiej pracy na budowie, w lesie, ect - co oznacza że wytrzyma naprawdę dużo ...
Tak dla reklamy modelu - jakiego sprzętu w Afganistanie używa US Army oprócz Hummera ? Oczywiście 4Runner i Tacoma ( jego wersja pickup ). Bo Hummer 8 razy droższy, to głośny diesel ( a na pustyni dźwięk sie niesie ), jest drogi i kłopotliwy w utrzymaniu, a Toyota jak to Toyota ...
Tu link do strony MILITARY TACOMAS - http://www.brian894x4.com/MilitaryTacoma.html
pozdrawiam Autora :)
Specyfikacja seryjna:
Pojazd klasy TRUCK 4x4, rama nośna, fabrycznie zakuty silnik 2UZ-FE, V8, 4,7L, benzyna, skrzynia automatyczna Aisin A750F z możliwością ręcznej zmiany biegu w czasie jazdy, zawieszenie przód wahacze podwójne, tył sztywny most, mechanizm Torsena sterujący dystrybucją momentu obrotowego, napęd 4x4 - wszystkie możliwe blokady i kombinacje napędów - standard 4wd, 4wd z reduktorem (L4), blokada LSD, ect., wykrzyż - mega, luksusowo-sportowe wykończenie wnętrza, pełna elektryka, szyberdach, klimatyzacja, welurowe sportowe fotele, otwierana elektrycznie tylna szyba, moc seryjna silnika wolnossącego 235KM, moment 442Nm, przyspieszenie 0-100 km/h - ok. 7,6 s., prędkość V-max - ok. 185 km/h na oponach seryjnych, zalecamy nie przekraczać prędkości 170km/h, z uwagi na przesunięty w górę środek ciężkości pojazdu, wynikający z liftu zawieszenia.
Serwis i modyfikacje
nowe klocki ham. kevlar-ceramika przód / tył, regenerowana pompa wspomagania, nowe kompletne zawieszenie klasy PERFORMANCE ( sworznie dolnych i górnych wahaczy ), końcówki drążków kierowniczych i drążki Sankei 555 ( między innymi dostawca dla TOYOTA AMERICA OffRoad Rally i Subaru Rally ), lift nadwozia nad zawieszeniem DayStar ComfortRide poliuretan +2,5" przód, +1,5" tył, olej silnikowy MOTUL + uszlachetniacz metalu w silniku, skrzyni i wspomaganiu, konserwacja podwozia,
Koszty części do serwisu i modyfikacji tego egzemplarza to ok. 12 000 Pln bez robocizny
nowe klocki ham. kevlar-ceramika - 900 Pln za komplet, nowa wydajniejsza pompa wspomagania - 1400 Pln, nowe kompletne zawieszenie klasy PERFORMANCE ( sworznie dolnych i górnych wahaczy ), końcówki drążków kierowniczych i drążki marki Sankei 555 ( między innymi dostawca dla TOYOTA AMERICA OffRoad Rally i Subaru Rally ) - 2500 Pln, nowy lift nadwozia na ramie DayStar ComfortRide poliuretan +2'5 / +1,5" cala - 3000 Pln, nowa chłodnica oleju skrzyni biegów Toyota Racing Development - 1000 Pln, nowy wysokociśnieniowy korek chodnicy wody R1 - 1,37 bar - 300 Pln, profesjonalna regeneracja chłodnicy wody - 500 Pln, nowy wydajniejszy filtr powietrza - 250 Pln, nowe filtry i oleje silnikowe MOTUL w +uszlachetniacz metalu w silniku, skrzyni i wspomaganiu - 2500 Pln, naprawa pęknięcia fotela kierowcy - 500
A wiesz co jest w nim najlepsze w 4Runnerach ?
Musisz zobaczyć zdumione miny kapeluszników w Fabiach i Punto, dresiarzy w Golfach i Beemkach, biznesmenów w 'terenowych vatowozach" i managerów w niemieckiej klasie premium, jak ubłocony do cna ruszam na światłach w 4R z totalnym piskiem opon i zostawiam ich zdumionych 100 metrów za sobą, zbierających szczęki z asfaltu ... Ryk benzynowego V8 + bulgotanie wydechu obwieszcza że to nie diesel, a prześwit jest taki że betonowe półkule które rozkładane są na chodnikach żeby nie parkować bierze pod spód i opony to 33 calowe pół terenowe AT'ki BF Goodrich, to ich szok jest jeszcze większy. Generalnie jeżdżenie nimi to czad nie z tej ziemi, bo większość "szybkich" aut nie ma szans na starcie, a przecież możesz go używać w czasie przeprowadzki, nawet jeśli pomiędzy obecnym mieszkaniem i nowym domem masz po drodze skalne rumowisko i 2 rzeki, w tym jedna bez mostu:)
To naprawdę szybka ciężarówka, bo robię 0-100 km/h w 7,6 sekundy na oponach szosowych. Z terenówek - brak konkurencji po za obozem Toyoty - a z Toyot tylko nowszy 4Runner, FJ Cruiser i Taco Pre Runner ). Generalnie, na twardym żaden terenowiec mu nie równa, a z SUV to tylko Cayenne. Ale oni musza zatrzymać się przed krawężnikiem, a ja nie ... :)
Za znakomitą większość prac w serwisie i modyfikacjach tego Runnera odpowiedzialny jest mój przyjaciel, Bartek Tomaszewski, genialny mechanik i konstruktor, Rzeczoznawca Samochodowy, członek Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Mechaników Polskich, który wespół ze mną. i Panami P. i L. popełnił także zmodyfikowane i sprzedane wcześniej TOYOTY 4x4.
Prace przy układach elektronicznych/elektrycznych w tym to praca Pawła i Lecha.
Za prawdę powiadam - dziękuję Wam Panowie!
Aktualny stan techniczny i ew. poprawki.
Maszyna w świetnym stanie, świeżo odwieżony i modyfikowany, jednak pamiętaj że to nie nowe auto. Po tym przydługim wstępie teraz o moim pojeździe. Aktualny stan wozów to 97 na 100 punktów. 3 Punkty odejmuję za jakieś detale o których nie wiem, ale na pewno istnieją:) Oprócz tego - nie ma się do czego przyczepić.
Historia
Jestem absolutnym fanatykiem japońskiej technologii, metalurgii i mechaniki a w szczególności produktów japońskiej korporacji TOYOTA. Zrobiłem już kilka aut, z których fajniejsze znajdziesz na dole strony w dziale KUP TOYOTĘ lub poniżej.
Link do mojego pierwszego 4Runnera z silnikiem 3.4L V6 na LPG, doładowanego kompresorem mechanicznym
Link do 3 identycznych 4R'ów gen 3 z silnikiem 3.4L V6 na LPG
Link do pierwszego 4R gen. 4 z silnikiem 4.0L V6 na LPG
Link do pierwszego 4R gen. 4 z silnikiem V8 na LPG, doładowanego kompresorem mechanicznym
Link do pierwszej Tacomy gen. 1 z silnikiem 3.4L V6
OPCJE DOSTĘPNE NA ŻYCZENIE
serwis i modyfikacje silników, skrzyń biegów, układów hamulcowych,
elektrycznych, elektronicznych i dolotowo-wydechowych,
serwis i modyfikacje zawieszeń i liftów, seryjnych i wyczynowych
felgi i opony szosowe, AT lub MT
oświetlenie zewnętrzne standardowe, LED,
snorkel, zderzak stalowy, wyciągarka,
bagażnik dachowy, antena CB
systemy nawigacyjno-multimedialne NAVI-MEDIA
instalacja gazowa
nowa tapicerka
kompresor elektryczny
pneumatyczna poduszka zasilana gazami spalinowymi do awaryjnego podnoszenia pojazdu, udźwig 4 tony.
osłony, progi
homologacje
inne na życzenie
Kontakt: [zasłonięte]@toyotatrucks.pl
Zobacz co potrafi 4Runner gen. 4
4Runner - po tym video będziesz chciał 4Runnera
4Runner - skalny podjazd
4Runner - błoto
4Runner - rumowisko, podjazd
4Runner vs. Land Rover Discovery - zima
4Runner - lift 3 cale przód 2 cale tył - szybki przejazd przez błoto
4Runner - zmodyfikowany - Moab, Utah
4Runner 4.0 V6 doładowany kompresorem TRD
4Runner - zima, zaspy
|
|