TOYOTA 4-RUNNER
SR5 3.0 V6 EFI
rocznik 1995
W 2013 roku zamontowano instalację sekwencyjnego wtrysku gazu LPG. Samochód posiada napęd na tył, z możliwością załączenia na przód, plus reduktor. Auto ma 5 elektrycznie opuszczanych szyb, szyby przyciemniane termicznie, tempomat, szyberdach, klimatyzację, elektryczne lusterka, centralny zamek, blokady drzwi, niezależne tylne ogrzewanie, opony terenowe bfgoodrich AT 31`
Toyota posiada dodatkowe zabezpieczenia przed kradzieżą - ukryte wyłączniki.
Nie ukrywam żadnych tajemnic i bardzo chętnie podzielę się uwagami dotyczącymi eksploatacji oferowanego przeze mnie samochodu.
Wszelkie uzupełnienia eksploatacyjne, naprawy czy poprawy stanu auta wykonywane są na bieżąco - wszystkie urządzenia w aucie są sprawne. Auto jest w stanie do podróżowania; użytkowane na bieżąco i podkreślam, bezwypadkowe. Jest to zasługą także poprzedniego użytkownika, który nie szczędził środków na jego utrzymanie.Lista prac, wykonana w samochodzie jest następująca:
- wymiana: świece na NGK, rozrząd z pompą wody, klocki hamulcowe, zaciski - reparaturki, sworznie wahaczy, końcówki drążków, wspornik drążka kierowniczego plus inne;
- progi (stopnie), zderzak przedni i tylny, osłona przednia silnika, mocowanie koła zapasowego włącznie z mechanizmem opuszczania zostały zdemontowane wypiaskowane i pomalowane najpierw farbą podkładową epoksydową, a następnie pokryte konserwacją bądź lakierem;
- przednie błotniki zdemontowano i wymieniono na nowe-oryginalne;
- całe podwozie zostało gruntownie przejrzane, nie było konieczności zdejmowania nadwozia, a następnie wymyte gorącą wodą pod ciśnieniem (co miało odejść to odeszło), pokryte epoksydową farbą, a następnie konserwacją - rama wewnątrz została wypłukana i zapuszczona środkiem konserwującym;
- po zdemontowaniu nagrzewnic i układu sterowania przepływem powietrza wszystkie przysłony wyklejono nową pianką - stara była miejscami zmurszała - roboty mnóstwo, ale powietrze w samochodzie czyściutkie i nie wdycha się kurzu z przed 10 lat;
- płyn chłodzący wymieniony na nowy;
- wymontowanie i oczyszczenie mechanizmu regulacji siły hamowania. Układ hamulcowy jest szczelny, żadnego "pocenia" się przewodów. Przy okazji wymontowany został zbiornik paliwa, a następnie oczyszczony i pomalowany;
- płyn hamulcowy DOT3 wymieniony na nowy;
- po zdemontowaniu tapicerki z drzwi, przeczyszczono i przesmarowano prowadnice i mechanizmy podnoszenia wszystkich szyb (tylna również), - wszystkie drzwi włącznie z tylnymi oraz podłogę oklejono matami bolla, a następnie pianką polietylenową gr- 2cm!;
- z tyłu podłoga i boki samochodu wyklejono matami bolla i pianką polietylenową 0.5 cm
- wymieniono amortyzatory tylne na nowe japońskie "tokico"
- wymieniono wentylator chłodnicy klimatyzacji - obudowa starego była jak na moje oko za bardzo skorodowana, pomimo, że wentylator był sprawny;
- wymieniony filtr paliwa;
- wymieniona przednia szyba ze względu na pęknięcie powstałe po uderzeniu, pozostałe szyby są oryginalne;
- wymienione sondy lambda na oryginalne denso - po zdiagnozowaniu błędu "Check";
- przeguby, krzyżaki nasmarowane zgodnie z zaleceniem producenta smarem litowo molibdenowym;
- reflektory przednie po zdemontowaniu zostały od wewnątrz wyczyszczone. Nie ma śladów wypaleń odbłyśników.
Silnik jest trwałą jednostką o poj. 3.0 V6 EFI zalany jest olejem syntetycznym mobil 5W30.Kolejna wymiana oleju wiosna 2015r.
W razie dodatkowych pytań proszę dzwonić 500[zasłonięte]133.
Pozdrawiam
|