Rewelacyjne gry w świetnej cenie!!!
Polecam odbiór osobisty na terenie Warszawy, Grodziska Mazowieckiego i okolic.
W skład zestawu wchodzą:
Total War: SHOGUN 2 to epicka strategia autorstwa zespołu Creative Assembly. Gra kontynuuje tradycję cyklu oferując połączenie turowej warstwy strategicznej z taktycznymi bitwami rozgrywanymi w czasie rzeczywistym.
Akcja gry osadzona jest w szesnastowiecznej Japonii, w czasach, gdy kraj podzielił się na wiele zwaśnionych frakcji. Wcielamy się w jednego z dziesięciu Daimyo - przywódcę klanu, który rości sobie pretensje do władania całym krajem jako nowy szogun. Do osiągnięcia tego celu tradycyjnie potrzebne będzie odpowiednie pokierowanie aspektami ekonomicznymi podległych nam terytoriów, wykorzystanie dyplomacji oraz przede wszystkim wojna. Wraz z postępami w grze rozwijać się będą statystyki nie tylko poszczególnych oddziałów naszej armii, ale także generałów. Co ważne, dla każdego aspektu gry przygotowano rozbudowane tutoriale, dzięki którym nawet nowicjusze szybko nauczą się podstaw rozgrywki.
Weteranów serii ucieszy napisany od nowa system sztucznej inteligencji, który został oparty na zasadach zawartych w Sztuce Wojny autorstwa Sun Tzu. Rozgrywane w czasie rzeczywistym bitwy są jeszcze bardziej realistyczne niż w poprzednich grach z cyklu. Na jednej mapie może znaleźć się nawet 56 tysięcy jednostek. Znacznie większą rolę odgrywa teraz pogoda, która potrafi istotnie wpłynąć na teren. Oblężenia są wieloetapowe i oferują m.in. możliwość podpalania budynków w celu wykurzenia ukrytych w nich wrogich oddziałów. Zmiany zaszły też w potyczkach morskich. Wprowadzono m.in. walki przy liniach brzegowych, dzięki czemu wyspy potrafią ukryć nas przed wzrokiem wroga, a mielizny oraz rafy wykorzystamy do zastawiania pułapek na nieprzyjacielską flotę. Główną kampanię można rozegrać samotnie lub z przyjacielem. W tym drugim wypadku gracze otrzymają możliwość konkurowania ze sobą lub połączenia sił przeciwko komputerowi.
Rozbudowano też tryb multiplayer. Zanim rozpoczniemy zabawę, musimy stworzyć własne wirtualne alter ego w postaci generała. Jest on czymś więcej niż jedynie naszym awatarem i wraz z postępami w grze zdobywać będzie punkty doświadczenia, które wydamy następnie na rozwój jego drzewka umiejętności. Centrum rozgrywek wieloosobowych ma postać podzielonej na szereg terytoriów mapy strategicznej. Triumf w konkretnej jej sekcji daje dostęp do określonych zdolności specjalnych oraz nowych oddziałów. W sieciowych potyczkach na raz może brać udział do 8 graczy. Ich osiągnięcia znajdują odzwierciedlenie w odpowiednim rankingu.
Total War: SHOGUN 2 - Zmierzch Samurajów skupia się na konflikcie pomiędzy zwolennikami cesarza, a ostatnim siogunatem. Nowa kampania, bazująca na wydarzeniach związanych z okresem wojny domowej Boshin, rozpoczyna się w 1864 roku, a jej kres twórcy przewidzieli na rok 1870. To czas starcia tradycyjnej kultury siogunów z nowoczesną armią wykorzystującą broń palną. Zadaniem gracza jest wprowadzenie Japonii w erę nowoczesności. Twórcy zapewnili możliwość rozegrania 4 całkowicie nowych bitew historycznych, opartych na dramatycznych starciach z czasów wojny domowej Boshin.
Do naszej dyspozycji oddano 6 nowych grywalnych rodów. Trzy z nich (Aizu, Nagaoka, Jozai) są poplecznikami ostatniego siogunatu, a druga połowa (Choshu, Satsuma, Tosa) popiera cesarza. Trzy kolejne frakcje (Saga, Obama oraz Saga) przeznaczono jako dodatki DLC. Znaczącą rolę podczas wojny domowej odgrywają też zagraniczne mocarstwa. Relacje z Amerykanami, Brytyjczykami i Francuzami bezpośrednio wpływają na możliwości rekrutowania jednostek i potencjał rozwoju technologicznego.
Mapa kampanii została rozszerzona na północ o nową wyspę Ezo (dzisiejsze Hokkaido) i po raz pierwszy w serii Total War przedstawia sieć linii kolejowych. Gracz może budować własne trakcje transportu szynowego w celu przemieszczania armii i agentów pomiędzy regionami. Co ciekawe, linie kolejowe można sabotować, a wrogie transporty blokować, poprzez przejmowanie kontroli nad częścią linii lub stacjami. Dodano też 39 jednostek lądowych oraz 10 pływających (parowe okręty wojenne oraz zagraniczne pancerniki). Nie zabrakło również nowych agentów. Do duetu ninja (tutaj jako Shinobi) i Gejszy dołączyli: Zamorski weteran (specjalista w prowadzeniu wojny nowoczesnej) oraz Ishin Shishi (stronnictwo procesarskie) i Shinshengumi (reprezentujący frakcje klany shogunatu). Obaj ostatni przypominają Metsuke – znanego z podstawowej wersji gry kontrwywiadowcę i propagandzistę. Oczywiście cała piątka dysponuje specjalnym drzewkiem umiejętności. Dodatkowo działalność każdego z agentów została podzielona na pion dywersyjny oraz propaństwowy.
Kolejną innowacją, która została wprowadzona w Total War: SHOGUN 2 - Zmierzch Samurajów jest oblężenie portu. Twórcy zaimplementowali nowe sposoby interakcji jednostek morskich i lądowych. Podczas bitwy lądowej armie mają możliwość korzystania ze wsparcia okrętów (ostrzał artyleryjski), a nabrzeżne działa mogą ostrzeliwać obiegające port jednostki nawodne. Natomiast z pozycji mapy strategicznej, nasza flota będzie mogła ostrzelać wybrzeże przeciwnika. Jednak prawdziwą nowością Zmierzchu Samurajów jest pojawienie się na polach bitewnych Japonii nowoczesnej broni palnej, w tym kartaczownic Gatlinga oraz działek Armstronga i Parrotta – wszystkie z możliwością ostrzału linii wroga z perspektywy pierwszej osoby. W podobny sposób będziemy mogli posługiwać się artylerią pokładową naszej floty. W Zmierzchu Samurajów niestety zrezygnowano z faktorii oraz flot handlowych.
Uaktualniono też tryb wieloosobowy. Wprowadzona została nowa mapa podboju oddająca dziewiętnastowieczne tło historyczne. Otrzymaliśmy całkowicie nowego awatara Zmierzchu Samurajów, zawierającego ponad 40 przedstawicieli świty, 30 elementów zbroi oraz XIX-wieczne drzewko umiejętności.