Total War: Rome II – Cezar w Galii to rozszerzenie do popularnej strategii czasu rzeczywistego autorstwa studia Creative Assembly. Tytuł opowiada o zmaganiach Juliusza Cezara z plemionami galijskimi, dostarczając przy okazji sporo nowości.
Akcja dodatku rozgrywa się w czasach 58 - 51 r. p.n.e. Mniejszy przedział czasowy wymusił na twórcach zmiany w systemie kolejek. Każda z nich trwa w rozszerzeniu Cezar w Galii dwa tygodnie, a nie 12 miesięcy, dzięki czemu do gry powrócił system pór roku. Wpływa on w losowy sposób na przebieg rozgrywki, np. późna jesień może przynieść dobre zbiory, a suche lato niekorzystnie wpływa na produkcję żywności. Wydarzenia mają miejsce na rozszerzonej mapie Galii, w której znajduje się 18 prowincji.
Jedną z ważniejszych nowości są kolejne grywalne frakcje, które można wykorzystać również w podstawowej wersji Total War: Rome II. Są to: Nerwiowie (barbarzyńcy belgijscy), Bojowie (barbarzyńcy galijscy) oraz Galatowie (barbarzyńcy anatolijscy). Oprócz tego nie zabrakło nowych jednostek, w tym: Powierników miecza i Weteranów z włóczniami (Bojowie), Galackich legionistów (Galatowie), Szermierzy wybrańców (plemiona galijskie), Okrutnych mieczy (Nerwiowie) i wielu innych.
Studio Creative Assembly zmieniło także mechanikę wyzwań, zastępując tym samym wojny domowe. Wcielamy się w nich w plemię galijskie i mierzymy się z siłami interwencyjnymi Rzymu. System działa też w drugą stronę, jeżeli gramy stroną kierowaną przez Juliusza Cezara. Oprócz tego Cezar w Galii zawiera także nową bitwę historyczną - Bitwę pod Alezją. Należy w niej utrzymać oblężenie galijskiej twierdzy Wercyngetoryksa (w przypadku gry Rzymianami).
W Total War: Rome II – Cezar w Galii deweloperzy większy nacisk położyli na postaci, aniżeli w wersji podstawowej gry. Poszczególne frakcje korzystają z usług historycznych bohaterów, w tym Gajusza Juliusza Cezara, Marka Antoniusza oraz innych. Dodatkowo każda z grywalnych nacji ma też swojego przywódcę, który jest awatarem gracza w trakcie kampanii.
Nowa kampania „Cesarz August” udostępni setki godzin gry na nowej mapie kampanii, odzwierciedlającej sytuację geopolityczną za czasów Drugiego Triumwiratu. Działania graczy zdeterminują wynik wojny domowej, podczas której Oktawian, Marek Antoniusz i Lepidus walczyli o pozycję pierwszego w historii cesarza Imperium Rzymskiego. Razem z wszelkimi usprawnieniami dostępnymi od dnia premiery (integracja z Twich.tv, sterowanie dotykowe, nowe frakcje i jednostki, wersja na komputery Mac), Edycja Cesarska zawierać będzie ulepszony system dyplomacji, zreorganizowane drzewko budowania, zbalansowany system bitew i poprawione efekty wizualne zarówno w trybie kampanii, jak i podczas bitew. „ROME II to zdecydowanie nasza najbardziej ambitna gra. Gra w nią więcej ludzi, i przez dłuższy okres czasu, niż w inne gry serii Total War. Wzięliśmy na poważnie uwagi naszych fanów. Dzięki wielu usprawnieniom i darmowej zawartości wprowadzonych do ROME II od dnia premiery, staraliśmy się sprostać ich oczekiwaniom. Chcielibyśmy, by zapamiętano Edycję Cesarską jako jedną z naszych najlepszych gier.” Powiedział Mike Simpson, dyrektor kreatywny zespołu Total War. Projekt Edycji Cesarskiej powierzono Jackowi Lustedowi z Creative Assembly. „W Edycji Cesarskiej chcieliśmy odtworzyć wszechogarniającą wojnę domową, która wybuchła po śmierci Juliusza Cezara”, mówił Lusted. „Można wziąć udział w kampanii jako jedna z rzymskich lub pozarzymskich frakcji, łącznie z debiutującą w grze Armenią. Naszym celem było odwzorowanie tego potężnego starcia, którego wynikiem było wstąpienie Oktawiana na cesarski tron. To epicka kampania, którą z wdzięcznością możemy przekazać już grającym fanom w podzięce za ich wsparcie.” .
(Opis własnością serwisu gry-online.pl)