QUARTZ INEO ECS to olej nowej generacji z wyjątkowymi właściwościami ekologicznymi i ekonomicznymi.
Produkt ten powstał w wyniku ścisłej współpracy PSA Peugeot Citroën. Jest doskonałym olejem paliwooszczędnym zalecanym do stosowania w silnikach diesla tego konstruktora. Umożliwia on maksymalną optymalizację działania filtra cząstek stałych, w który wyposażone są niektóre silniki PSA. Zapewnia najlepszą ochronę cylindrów w silniku, wydłuża czas eksploatacji silnika oraz poprawia jakość i komfort jazdy.
Zalecany jest do stosowania w najnowocześniejszych silnikach wysokoprężnych, również wyposażonych w filtry DPF, jak również w większości silników benzynowych. Może być także stosowany w silnikach starszej konstrukcji, produkowanych po roku 1999.
Specjalnie opracowany tak, aby spełniał wymagania najsurowszych norm i specyfikacji.
Do stosowania w jeździe sportowej, miejskiej i po autostradzie, w samochodach osobowych użytkowanych w nawet ekstremalnych warunkach eksploatacyjnych.
ACEA: C2 i A5/B5
Jest jedynym olejem typu low SAP zalecanym przez PEUGEOT i CITROEN. Spełnia wymagania nowej, bardzo wymagającej normy, opracowanej przez PSA dla olejów tego typu, która jest znacznie surowa niż norma ACEA: C2
PEUGEOT, CITROEN BENZYNOWE (oprócz silników typu EW) I DIESLA
Dzięki obniżonej zawartości komponentów metalicznych w dodatkach olejowych, olej ten wydłuża żywotność filtra DPF nawet do 200 000km.
Bardzo wysoki wskaźnik lepkości zapewniający smarowanie w wysokich temperaturach pracy.
Wyjątkowa stabilność cieplną i odporność na utlenianie, co w połączeniu z doskonałymi właściwościami myjąco-dyspergującymi ogranicza powstawanie laków, nagarów, osadów i szlamów, mogących zanieczyścić wewnętrzne powierzchnie silnika.
Pozwala na oszczędność paliwa od 3.5% do 6% w zależności od cyklu w porównaniu do referencyjnego oleju ACEA.
ECS – Emission Control System – Kontrola emisji zanieczyszczeń w spalinach. Dzięki obniżeniu zużycia paliwa obniża się również emisja CO2. Niższa zawartość popiołów usprawnia pracę DPF, a mniejsza zawartość fosforu poprawia skuteczność działania katalizatorów w silnikach benzynowych, natomiast specjalne dodatki zmniejszają ryzyko blokowania zaworu recyrkulacji spalin, dzięki czemu lepiej kontrolujemy emisję NOx.
Szczególnie niska lotność zmniejszającą zużycie oleju w silniku.