Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

TOR BEZSTYKOWY TECHNIKA KOLEJE WKŁ 1986 UNIKAT

25-04-2014, 19:56
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Aktualna cena: 49.99 zł     
Użytkownik inkastelacja
numer aukcji: 4079259615
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 3   
Koniec: 25-04-2014 19:20:00

Dodatkowe informacje:
Rok wydania (xxxx): 1986
Stan: Używany
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

KLIKNIJ ABY PRZEJŚĆ DO SPISU TREŚCI

KLIKNIJ ABY PRZEJŚĆ DO OPISU KSIĄŻKI

KLIKNIJ ABY ZOBACZYĆ INNE WYSTAWIANE PRZEZE MNIE PRZEDMIOTY ZNAJDUJĄCE SIĘ W TEJ SAMEJ KATEGORII

KLIKNIJ ABY ZOBACZYĆ INNE WYSTAWIANE PRZEZE MNIE PRZEDMIOTY WEDŁUG CZASU ZAKOŃCZENIA

KLIKNIJ ABY ZOBACZYĆ INNE WYSTAWIANE PRZEZE MNIE PRZEDMIOTY WEDŁUG ILOŚCI OFERT

PONIŻEJ ZNAJDZIESZ MINIATURY ZDJĘĆ SPRZEDAWANEGO PRZEDMIOTU, WYSTARCZY KLIKNĄĆ NA JEDNĄ Z NICH A ZOSTANIESZ PRZENIESIONY DO ODPOWIEDNIEGO ZDJĘCIA W WIĘKSZYM FORMACIE ZNAJDUJĄCEGO SIĘ NA DOLE STRONY (CZASAMI TRZEBA CHWILĘ POCZEKAĆ NA DOGRANIE ZDJĘCIA).


PEŁNY TYTUŁ KSIĄŻKI - TOR BEZSTYKOWY

AUTOR -
Z języka rosyjskiego
przetłumaczyli
dr inż. Andrzej Gołaszewski
dr inż. Stanisław Sancewicz

Dane o oryginale
Autorzy:
W. G. Albrecht, E. M. Bromberg, N. E. Zwierew,
W. J. Szulga, N.S. Czirkow;
Pod redakcją dr hab. nauk techn. W. G. Albrechta
i dr inż. K. M. Bromberga
Transport, 1982 r. - 206 s.


WYDAWNICTWO, WYDANIE, NAKŁAD -
WYDAWNICTWO - Warszawa 1986 Wydawnictwa Komunikacji i Łączności
WYDANIE - 1
NAKŁAD - 2250 + 250 EGZ.

STAN KSIĄŻKI -
DOBRY JAK NA WIEK (ZGODNY Z ZAŁĄCZONYM MATERIAŁEM ZDJĘCIOWYM, ŹLE PRZYKLEJONA I DOCIĘTA OKŁADKA) (wszystkie zdjęcia na aukcji przedstawiają sprzedawany przedmiot).

RODZAJ OPRAWY -
ORYGINALNA, MIĘKKA

ILOŚĆ STRON, WYMIARY, WAGA -
ILOŚĆ STRON - 235
WYMIARY - 24 x 17 x 1,2 CM (WYSOKOŚĆ x SZEROKOŚĆ x GRUBOŚĆ W CENTYMETRACH)
WAGA - 0,341 KG (WAGA BEZ OPAKOWANIA)

ILUSTRACJE, MAPY ITP. -
ZAWIERA

DARMOWA WYSYŁKA na terenie Polski niezależnie od ilości i wagi (przesyłka listem poleconym priorytetowym, ew. paczką priorytetową, jeśli łączna waga przekroczy 2kg), w przypadku wysyłki zagranicznej cena według cennika poczty polskiej.

KLIKNIJ ABY PRZEJŚĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ

SPIS TREŚCI LUB/I OPIS (Przypominam o kombinacji klawiszy Ctrl+F – przytrzymaj Ctrl i jednocześnie naciśnij klawisz F, w okienku które się pojawi wpisz dowolne szukane przez ciebie słowo, być może znajduje się ono w opisie mojej aukcji)

Opiniodawca prof. Henryk Baluch Opracowanie graficzne Tadeusz Pietrzyk Redaktor mgr inż. Janina Sobczyk Redaktor techniczny Mirosława Kostrzyńska Korekta: Irena Tańska, Alina Podmiotko
Na podstawie analizy doświadczeń budowy i eksploatacji toru bezstykowego w ZSRR"
i za granicą omówiono najbardziej racjonalne warianty konstrukcji, nowoczesne j
metody napraw i bieżącego utrzymania toru.
Proponowane są metody obliczania trwałości i stateczności toru bezstykowegoj
przytaczane dane obliczeniowe dla wszystkich typów lokomotyw, wyniki licznych!
badań doświadczalnych nad określeniem krytycznych sił termicznych ściskających!
toki szynowe, przy których jest naruszana stateczność toru i następuje jego wjB
boczenie.
Odbiorcy: kadra inżynieryjno-techniczna, zajmująca się budową i utrzymaniem toru|
kolejowego.




Spis treści

Od tłumaczy 7
Wstęp ..............strona I
1; Konstrukcja toru............sftrona J
" " Sgalceń^iT6 ^ "^ SZynOWe OTaZ 1Ch Stan Wcfe-M 06
jj- Toki szynowe / 23
1A- pS^Śe^6/^ SZyn0WyCh d0 Pokładów / 33
lf fWsypka / 40
1.7 vki o malycn promieniach / 44
2 - ^onstrukcja nawierzchni / 49
2i- nlZ ??dłużne i odkształcenia toków szynowych strOna 55
2 2 ^kształcenia termiczne / 55 J y p trona
2.3! Q,^mperatu-ra szyn i toków szynowych / 58
2.4. n„ P0?Iuzne w tokach szynowych / 66
2 5 ^Poiy jednostkowe / 73
3 - parametry sztywności / 81
3; stateczność toru 4 Q1
3.2" ^Prowadzenie / 91 ............strona
K gb^ezanie stateczności toru / 93
3.4. f^311^ eksperymentalne / 96
stateczność toru w czasie wykonywania napraw / 102
4. Obliczanie i projektowanie toru bezstykowego . . strona 112 i
4.1. Podstawowe parametry / 112
4.2. Zawartość projektu / 119
4.3. Obliczanie szyn długich / 123
5. Układanie toru.............strona 133
5.1. Wprowadzenie / 135
5.2. Wykonywanie długich szyn / 136
5.3. Transport długich szyn / 142
5.4. Układanie i wymiana toków szynowych / 147
5.5. Układanie toru na nowych liniach i drugich torach / 149
6. Eksploatacja toru. Zmiana jego parametrów
w procesie eksploatacji..........strona 156
0.1. Bieżące utrzymanie / 156
6.2. Zmiana właściwości szyn / 162
6.3. Określanie i usuwanie wad w szynach / 167
7. Naprawa toru.............strona 179
7.1. Wprowadzenie. Okresowość napraw / 179
7.2. Naprawy bieżące ciągle i średnie / 186
7.3. Naprawa główna / 197
8. Tory na mostach, w tunelach, w metrze
i na stacjach .............strona 207
8.1. Tory na mostach / 207
8.2. Tory w tunelach / 214
8.3. Tory w metrze / 217
8.4. Tory stacyjne / 219
9. Efekty techniczno-ekonomiczne.......strona 222
9.1. Podstawowe wskaźniki techniczno-ekonomiczne oceny efektywności / 222
9.2. Zwiększanie bezpieczeństwa ruchu pociągów / 224
9.3. Nakłady na układanie i naprawę toru / 225
9.4. Nakłady robocizny, materiałów. Koszt bieżącego utrzymania / 207
9.5. Opory ruchu pociągów i nakłady na ich pokonanie / 229
9.6. Zakres racjonalnego stosowania toru bezstykowego / 233





Od tłumaczy

Fascynacja konstrukcją toru bezstykowego, jako przedmiotem zastosowania różnorodnych metod mechaniki, zaczęła mijać wśród specjalistów juz na przełomie lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych.
Pojawiające się sporadycznie próby tworzenia nowych modeli toru
^stykowego natrafiają obecnie nie tyle na trudności natury obliczenio-
^ J. Ue na niemożliwość wystarczająco precyzyjnego zdefiniowania
rmerzema czynników rządzących eksploatacją toru bezstykowego,
a W1^c czynników stochastycznych.
tura roKaŻdy technolog nawierzchni kolejowej wie, że między tempera-dek;nofPOCZ(?Cla.1 2akończenia przytwierdzania szyn długich do podkła-Zna on11""6 ^ mevaz różnicę temPeratury wyrażoną liczbą dwucyfrową, noloeii ^tJSCa na Szlakach) Sdzie osiadanie toru przy tej samej tech-czuwa jnt " -ia Przebiega mybcięj niż na odcinkach sąsiednich, wy-^vbrwQ .Ul^nie - obserwując różne symptomy - niebezpieczeństwo moczenia toru bezstykowego.
Wynika z tego, że środek ciężkości zagadnień związanych z torem bezstykowym przesunął się z konstrukcji na technologię.
Wśród powodów, które naszym zdaniem uzasadniają celowość oddania do rąk czytelnika książki autorów radzieckich, właśnie ten powód ukierunkowania na zagadnienia technologiczne odegrał rolę najważniejszą.
Nie jest on jedyny. I tak na przykład najtrudniejsze na świecie warunki utrzymania toru bezstykowego w ZSRR (różnorodne i ostre warunki klimatycznej duże obciążenia linii) sprawiają, że tu nagromadzono najwięcej doświadczeń. Niebagatelna też jest potężna baza badawcza ZSRR, która pozwoliła zebrać wyniki wielu instytutów i dyrekcji radzieckich kolei.
Uznaliśmy za stosowne w najkonieczniejszych przypadkach wprowadzić komentarze ułatwiające zrozumienie pewnych odmienności konstrukcyjnych i eksploatacyjnych toru bezstykowego w ZSRR, natomiast nie usiłowaliśmy uczynić z wprowadzonych przypisów jakiegokolwiek zamiennika w stosunku do obowiązujących warunków eksploatacyjnych na PKP.
Ta bardzo pomocna książka w zrozumieniu zjawisk zachodzących W torze bezstykowym i jego utrzymaniu nie może zastąpić dotychczas obowiązujących na PKP aktów normatywnych.
Kształt książki, jaka trafia do rąk czytelników, jest wynikiem! przychylnej i twórczej współpracy podczas jej tłumaczenia i przygoto- j wywania do druku z prof. dr hab. inż. Henrykiem Bałuchem, któremu f składamy serdeczne podziękowanie.



WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


Możesz dodać mnie do swojej listy ulubionych sprzedawców. Możesz to zrobić klikając na ikonkę umieszczoną poniżej. Nie zapomnij włączyć opcji subskrypcji, a na bieżąco będziesz informowany o wystawianych przeze mnie nowych przedmiotach.