Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

TOPOS MUZYKI CYGAŃSKIEJ W KULTURZE EUROPEJSKIEJ

19-01-2012, 15:26
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 55 zł     
Użytkownik eventus2
numer aukcji: 2000276355
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 9   
Koniec: 14-01-2012 20:43:36

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2011
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

TOPOS MUZYKI CYGAŃSKIEJ W KULTURZE EUROPEJSKIEJ

OD KOŃCA XVIII DO POCZĄTKU XIX WIEKU

 

Anna G. Piotrowska

 
 
Topos muzyka cygańskiego — od schyłku XVIII wieku — budzi niesłabnące zainteresowanie, podobnie jak wyjątkowym powodzeniem cieszył się od czasów renesansu mit Orfeusza. W ramach kształtowanego w piśmiennictwie i dziełach muzycznych obrazu wyidealizowanej muzyki cygańskiej, postać muzyka cygańskiego uważano za uosobienie natchnionego twórcy, posiadającego specyficzne cechy wrażliwego artysty romantycznego: uwodzicielskiego, a jednocześnie wolnego i zbuntowanego, podkreślającego swoją odrębność od mieszczańskiego społeczeństwa. Na początku XX wieku, wraz z nowym podejściem do badań muzyki stymulowanym m.in. radykalną ideologią nacjonalistyczną i rozwojem naukowym warsztatu etnomuzykologów, zmieniło się nastawienie do problemu tzw. muzyki cygańskiej. Zaakcentowano niejednolitość praktyk muzycznych obecnych wśród — różnicowanych przez socjologów i antropologów — grup romskich. (…).  
 
 
 
 
DODATKOWE INFORMACJE:
wydawnictwo: MUSICA IAGIELLONICA
rok wydania: 2011
oprawa: miękka
format: B5
ilość stron: 428
ISBN:[zasłonięte]978-8399-178-4
 
 
 
TOPOS MUZYKI CYGAŃSKIEJ W KULTURZE EUROPEJSKIEJ