Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Topologia w modelowaniu organicznym - kurs wideo

21-03-2015, 14:26
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 59 zł     
Użytkownik Keylight_kursy
numer aukcji: 5167735339
Miejscowość ZABRZE
Wyświetleń: 3   
Koniec: 21-03-2015 14:09:18

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Liczba płyt w wydaniu: jedna
Licencja do wypożyczania: Bez licencji
Rodzaj wydania: Wydanie pełne
Polska wersja językowa: lektor
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Dokument bez tytułu


Topologia w modelowaniu organicznym

Pojęcie topologii w modelowaniu organicznym jest kluczowe – decyduje o jakości modelu lub nawet o tym, czy model nadaje się do dalszej pracy – przykł. w kontekście animacji. W kursie, temat topologii został przedstawiony w sposób praktyczny. Motywem przewodnim jest obiekt o fatalnej topologii, którego siatka w toku szkolenia jest nieustannie modyfikowana i nabiera cech poprawnej topologii. Ostateczny cel kursu to: świadoma kontrola siatki oraz umiejętność oceny modelu i umieszczania kluczowych pętli komponentów we właściwym miejscu.

Czas trwania: 4 godziny i 23 minuty
Liczba rozdziałów: 22
Wymiary wideo: 1024 x 768 px
ISBN:[zasłonięte]978-83017-60-7

Przed nami dosyć nietypowe zadanie. Mianowicie przekształcić istniejący obiekt w model z poprawną topologią. Brak poprawnej topologii jest często charakterystyczny dla obiektów pozyskanych na drodze skanowania lub rzeźbienia, gdzie forma jest czynnikiem o wiele bardziej istotniejszym od kwestii technicznych.

Technik korygowania topologii jest wiele. W ZBrushu na bazie gotowego obiektu możemy utworzyć jego wersję low-poly z poprawną topologią, a następnie przenieść na taki obiekt detale z wersji high-poly. Oczywiście pod warunkiem, że wiemy w jaki sposób prowadzić poprawną topologię oraz jesteśmy na tyle cierpliwi, aby korzystać z narzędzi rzeźbiarskich do prac stricte związanych z modelowaniem.

Inne rozwiązanie, to wyeksportowanie modelu bez poprawnej topologii do pliku .obj i jego edycja w programie do modelowania. Właśnie z takiego rozwiązania będziemy korzystać w niniejszym kursie. Zaś decyzja o wyborze programu do modelowania leży w Twoich rękach – w tym kursie, skupiamy się na pracy z topologią, a nie z programem.

1. Wprowadzenie (11:34) 12. Usuwanie trójkątów (7:33)
2. Narzędzia (4:12) 13. Kark (7:16)
3. Redukcja (4:28) 14. Sprzątanie okolicy oka (18:19)
4. Okolice ust (7:43) 15. Powieka dopasowanie (18:26)
5. Pętla nos-podbrudek (15:27) 16. Ucho i jego topologia (15:20)
6. Okolice oczodołu (7:57) 17. Dopasowanie ucha (22:53)
7. Pętla policzek-żuchwa (8:15) 18. Scalanie ucha z głową (16:24)
8. Roża (13:58) 19. Korekta ust i nosa (9:47)
9. Szyja (11:08) 20. Ostatnie zmiany (11:58)
10. Krtań (5:36) 21. Rozluźnianie siatki (34:44)
11. Zamknięcie głowy (8:26) 22. Ostatni akcent (2:08)