Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Topologia i modelowanie kobiecej głowy

20-10-2014, 7:31
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 59 zł     
Użytkownik Keylight_kursy
numer aukcji: 4686395543
Miejscowość ZABRZE
Wyświetleń: 8   
Koniec: 20-10-2014 07:22:56

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Rodzaj: BOX
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Dokument bez tytułu


Topologia i modelowanie kobiecej głowy

Poprawna topologia w modelowaniu ludzkiej głowy odgrywa kluczową rolę w wiarygodnym odwzorowaniu anatomii oraz podczas tworzenia realistycznej animacji. Siatka geometryczna powinna korespondować ze strukturą mięśni, które na bazie okręgów opisują kluczowe obszary ludzkiej twarzy. Osobne zagadnienie to topologia ludzkiego ucha – jedno z najbardziej problematycznych elementów anatomii. Kurs to przeszło siedem godzin modelowania, szukania nowych rozwiązań i modyfikowania siatki bez skrótów i kompromisów.

Czas trwania: 7godzin i 38 minut
Liczba rozdziałów: 21
Wymiary wideo: 1280 x 768 px
ISBN:[zasłonięte]978-83017-56-0

Modelowanie głowy rozpoczniemy od wykreślenia kluczowych pętli definiujących wybrane obszary twarzy. Dzięki temu utworzymy zasadniczy „szkielet” poprawnej topologii, który w dalszej edycji będziemy mogli wypełniać polygonami i na bieżąco dopasowywać siatkę.

Osobne wyzwanie to takie obszary jak: ucho, usta lub oczy. W przypadku ucha postaramy się maksymalnie uprościć zadanie, trzymając się dosyć prostego schematu budowy kluczowych pętli, a następnie wypełnienia samej małżowiny usznej. Oczywiście zaprezentowane techniki nie są jedynymi rozwiązaniami i zachęcam do poszukiwania własnych sposobów.

Po wybudowaniu zasadniczej siatki przejdziemy do pracy nad niektórymi obszarami i detalami. Pod koniec kursu będziemy dysponować siatką low-poly z modyfikatorem wygładzającym i lustrzanym odbiciem twarzy. Od tego miejsca możemy zdecydować się, czy przenieść obiekt do ZBrusha, czy też „złagodzić” symetryczność twarzy i dodać szczegóły w Blenderze.

 

1. Podstawowe pętle (26:27) 12. Żuchwa (9:57)
2. Czubek nosa (17:57) 13. Wypełnienie policzka i czoła (24:10)
3. Kontur ust (24:10) 14. Potylica (13:26)
4. Okolice oka (22:22) 15. Kark i szyja (30:49)
5. Łączenie ust i nosa (14:30) 16. Detale oka (26:31)
6. Łączenie oczodołu z nosem (19:10) 17. Detale ust i nosa (17:30)
7. Ucho i jego topologia (14:00) 18. Modyfikacja topologii szyi (13:20)
8. Detale ucha (43:40) 19. Korekta okolic ucha (20:09)
9. Deformacja ucha (17:02) 20. Gałka oczna i jej sąsiedztwo (28:29)
10. Integracja ucha z głową (28:11) 21. Wygładzanie i odbicie (14:46)
11. Dodatkowe pętle na głowie (20:55)