To the Moon to niezależna gra przygodowa, koncentrująca się na możliwości wejścia we wspomnienia człowieka. Tytuł został stworzony przez studio Freebird Games mające na koncie już kilka podobnych projektów.
Freebird Games jest niezależnym studiem założonym przez Kana „Reivesa” Gao. Oprócz niego przy projektach pracuje ponad 10 osób w tym kompozytor James Q. Zhang. Oprócz To the Moon firma ma w swoim koncie trzy inne pozycje: Do You Remember My Lullaby?, Quintessence: The Blighted Venom oraz The Mirror Lied.
W grze wcielamy się w dwójkę doktorów: Eve Rosalene oraz Neila Wattsa, pracujących dla firmy Sigmund Corp. Korporacja ta oferuje umierającym ludziom możliwość przeniesienia się do własnych wspomnień i na nowo pokierowania życiem w taki sposób, aby przeżyć swoje największe, niespełnione marzenia. Tym razem dwójka bohaterów trafia do schorowanego staruszka o imieniu Johnny Wyles, który zawsze pragnął dostać się na księżyc.
W rozgrywce cały czas przeplatają się elementy świata rzeczywistego oraz wspomnień umierającego Wylesa. Sterowani przez nas doktorzy cofają się do coraz odleglejszych wspomnień Johnny’ego próbując znaleźć punkt, w którym można odmienić jego życie. Jednocześnie odkrywają coraz więcej przejmujących szczegółów z jego przeszłości.
Celem gracza jest dokładna eksploracja odwiedzanych lokacji (w tym m.in. latarni morskiej czy domu Wylesa) i gromadzenie specjalnych kul symbolizujących kluczowe wspomnienia. W tym celu należy m.in. rozmawiać z napotkanymi ludźmi i zbierać różnego rodzaju przedmioty, które pozwolą nam przenosić się do coraz młodszych lat życia Johnny’ego. Od czasu do czasu czekają na gracza niezbyt skomplikowane minigry.
To the Moon łączy w sobie sporą dawkę humoru z dramatem. Autorzy sparodiowali w specjalnych scenkach oraz żartobliwych dialogach między innymi gry wideo w tym gatunek jRPG oraz postacie z bijatyk. Z drugiej strony nie brakuje momentów tragicznych i wzruszających związanych głównie z życiem Wylesa.
Tytuł został wykonany w programie RPG Maker i podobnie jak pozostałe gry studia posiada specyficzną oprawę graficzną oraz dźwiękową przywodzącą na myśl produkcje RPG z konsoli SNES. Całość dopełnia klimatyczna ścieżka muzyczna skomponowana przez Jamesa Q. Zhanga.