Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Tożsamość pedagogiki muzyki, red. A. Michalski

07-08-2014, 17:41
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 55 zł     
Użytkownik MonikaaZ
numer aukcji: 4465160645
Miejscowość gdańsk
Wyświetleń: 3   
Koniec: 07-08-2014 17:49:08

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Waga (z opakowaniem): 1.00 [kg]
Okładka: twarda
Rok wydania (xxxx): 2012
Kondycja: bez śladów używania
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Tożsamość pedagogiki muzyki, Gdańsk 2012

Monografia jest rezultatem dyskusji grona profesorów i pedagogów wszystkich stopni nauczania muzyki podczas I Konwencji Pedagogiki Muzyki, która odbyła się w Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku. Treścią publikacji stały się poruszane tam przełomowe dla pedagogiki muzyki problemy związane z tradycjami edukacji muzyki, z jej teoretycznymi podstawami oraz aksjologicznymi i psychologicznymi implikacjami, a także dydaktyką i ustrojem szkolnictwa muzycznego.

Tożsamość pedagogiki muzyki jest pierwszym tomem serii wydawniczej zatytułowanej Pedagogika muzyki. Cechy. Aksjologia. Systematyka.

Parametry książki: format B5, okładka twarda, matowa, blok szyty, stron 426.

ISBN (seria) 978-83-[zasłonięte]131-7-8

ISBN (tom I) 978-83-[zasłonięte]131-6-1

SPIS TREŚCI

Słowo wstępne..........................................................................................................................................................................9

Część I Tradycje edukacji muzyki

ks. Jacek Bramorski, Muzyka jako paideia. Etyczno-pedagogiczny wymiar muzyki w tradycji antycznej.............13

Wojciech Jankowski, Instytut Pedagogiki Muzycznej PWSM/AMFC w Warszawie (1[zasłonięte]974-19) jako

próba instytucjonalizacji pedagogiki muzyki............................................................................................................24

Jerzy Kurcz, Pedagogika muzyki. Próba delimitacji terminu.........................................................................................32

Mirosław Grusiewicz, Stałe dyskursy pedagogiki muzyki............................................................................................36

Część II Teoretyczne podstawy pedagogiki muzyki

Zofia Konaszkiewicz, U podstaw pedagiki muzycznej w perspektywie przeszłości i przyszłości.........................47

Andrzej Michalski, Teoretyczne podstawy pedagogiki muzyki...................................................................................68

Ewa A. Zwolińska, Status naukowy pedagogiki muzyki

w świetle teorii uczenia się muzyki Edwina E. Gordona........................................................................................76

Anna Janosz, Zastosowanie metodologii badań pedagogicznych w pedagogice muzyki........................................88

Jadwiga Uchyla-Zroski, Cechy pedagogiki muzyki jako nauki. Zarys problematyki..............................................100

Violetta Przerembska, Powszechna edukacja muzyczna młodzieży w kontekście współczesnej pedagogiki

kultury i jej dylematów aksjologicznych..................................................................................................................109

Elżbieta Szubertowska, Specyfika zawodu i kształcenia nauczycieli muzyki

na tle teorii i praktyki pedeutologicznej...................................................................................................................124

Gabriela Karin Konkol, Systematyka pedagogiki muzyki na Słowacji.......................................................................136

Paweł A. Trzos, Wybrane aspekty wiedzy osobistej nauczycieli o edukacji muzycznej dziecka

jako możliwy przedmiot badań..................................................................................................................................144

Część III Aksjologiczne i psychologiczne implikacje pedagogiki muzyki

Barbara Kamińska, Co wnosi psychologia muzyki do pedagogiki muzyki?..............................................................167

Grażyna Poraj, Predykaty i inhibitory rozwoju osobistego i sukcesów zawodowych u muzyków........................174

Agnieszka Weiner, Pedagogiczne implikacje wybranych koncepcji rozwoju muzycznego człowieka..................187

Rafał Lawendowski, Michał Gessek, Magdalena Karnikowska, Osobowościowe uwarunkowania

preferencji muzycznych i aktywności muzycznej.....................................................................................................199

Eliza Ludkiewicz, Muzyka w terapii i edukacji osób z autyzmem. Z doświadczeń własnych.................................219

Część IV Dydaktyka i ustrój szkolny

Grażyna Darłak, Pedagogika w kształceniu studentów akademii muzycznych. W poszukiwaniu

złotego środka... .............................................................................................................................................................231

Ewa Kumik, Postrzeganie środowiska szkolnego przez absolwentów szkół muzycznych.......................................242

Beata Bonna, Powszechna edukacja muzyczna wobec konieczności zmian.................................................................251

Maria Elwira Twarowska, Kształtowanie bazy rekrutacyjnej a jakość pracy i funkcjonowania

szkoły muzycznej I stopnia............................................................................................................................................263

Magdalena Florek, Miejsce zawodowej edukacji muzycznej w kształceniu mlodych artystów

na przykładzie PSM I i II stopnia im. Ludomira Różyckiego w Kielcach...............................................................301

Małgorzata Chmurzyńska, Kompetencje nauczyciela instrumentu. Stan rzeczywisty - stan pożądany..................316

Anna Pyda-Grajpiel, Pedagogika muzyczna czy zintegrowana? Przyczynek do dyskusji nad kształtem

wychowania muzycznego dzieci na podstawie rozważań o integracji sztuk w polskim stylu narodowym...334

Małgorzata Miller, Edukacja muzyczna w szkole powszechnej w klasach I-III. Między teorią a praktyką............344

Część V Wokoł badań nad problemami pedagogiki muzyki

Anna Kalarus, Specyfika zatrudnienia absolwentów kierunku edukacja artystyczna na przykładzie

Akademii Muzycznej w Krakowie..............................................................................................................................357

Magdalena Gliniecka-Rękawik, Przyszłość edukacji muzycznej w Polsce..................................................................364

Elżbieta Frołowicz, Z problematyki enkulturacji muzycznej dziecka w młodszym wieku szkolnym...................369

Maria Juchniewicz, Kluczowe kompetencje słuchowe uczniów szkoły muzycznej I stopnia - prezentacja

narzędzia badawczego..................................................................................................................................................380

Ewa Parkita, Komputerowe wspomaganie powszechnej edukacji muzycznej. Szanse i zagrożenia......................390

Alicja Delecka-Bury, Kształcenie animatorów kultury muzycznej

jako organizatorów edukacji pozaformalnej.............................................................................................................404

Lidia Kęska, Wykorzystanie muzyki w procesie nauczania języka angielskiego na etapie wczesnoszkolnym....419

Informacje o autorach............................................................................................................................................................425