Niniejsze opracowanie jest wynikiem kilkuletnich prac nad problematyką tożsamości we współczesnych organizacjach. Czytelnik znajdzie tu odpowiedź na szereg pytań:
- Co to jest tożsamość i dlaczego jest ona tak ważna we współczesnym przedsiębiorstwie? - Jak powstaje tożsamość organizacji i co na nią wpływa?
- Czy przedsiębiorstwo zawsze posiada swoją tożsamość?
- Jak zarządzać tożsamością przedsiębiorstwa?
- Jak zaprojektować i wdrożyć zmiany w systemie tożsamości?
- Jak wykorzystać tożsamość firmy do przezwyciężenia sytuacji kryzysowej w przedsiębiorstwie?
Spis treści:
Wprowadzenie
Rozdział 1. Tożsamość organizacyjna – istota zagadnienia
1.1. Istota tożsamości organizacyjnej
1.2. Proces formowania tożsamości
1.3. Obszary tożsamości organizacyjnej
1.3.1. Symbolika
1.3.2. Zachowania, wartości i kultura organizacyjna
1.3.3. Komunikacja
1.4. Zarządzanie tożsamością organizacyjną
1.5. Efekty zarządzania tożsamością organizacyjną
1.5.1. Ilościowe efekty zarządzania tożsamością organizacyjną
1.5.2. Jakościowe efekty zarządzania tożsamością organizacyjną
Rozdział 2. Budowanie spójnej tożsamości organizacyjnej w praktyce
2.1. Audyt tożsamości organizacyjnej
2.1.1. Audyt tożsamości rzeczywistej
2.1.2. Audyt tożsamości pożądanej
2.2. Planowanie i projektowanie spójnego systemu tożsamości organizacyjnej
2.2.1. Wizja
2.2.2. Misja
2.2.3. System wartości i zachowania
2.2.4. Wizerunek
2.2.5. Komunikacja
2.3. Wdrożenie systemu tożsamości organizacyjnej jako przykład zarządzania zmianą
2.4. Zarządzanie systemem tożsamości organizacyjnej w praktyce
2.5. Tożsamość organizacyjna a sytuacje kryzysowe
Zakończenie
Bibliografia
Załączniki
Załącznik 1. Algorytm zarządzania tożsamością organizacyjną
Załącznik 2. Tożsamość organizacyjna – najczęściej zadawane pytania
Załącznik 3. Kwestionariusz diagnostyczny tożsamości organizacyjnej
Załącznik 4. Kwestionariusz diagnostyczny kultury organizacyjnej
Załącznik 5. Przykładowe wartości i ich opis
Załącznik 6. Przykładowe narzędzia diagnozowania wizerunku organizacji