OGÓLNE ZASADY SPRAWDZANIA KOMPRESJI W SILNI-
KACH BENZYNOWYCH:
Baterie powinny być bliskie pełnego naładowania lub w pełni naładowane, aby przy odczycie nie pojawił się błąd.
Rozgrzej silnik do odpowiedniej temperatury na biegu jałowym, a następnie wyłącz silnik.
W okularach ochronnych przedmuchaj brud w okolicy świec zapłonowych. Aby uniknąć błędów w pomiarze upewnij się, że w gniazdach świec nie ma zanieczyszczeń.
Usuń wszystkie świece zapłonowe i fi ltr powietrza.
Zablokuj w pozycji otwartej przepustnice lub gardziel gaźnika.
Rozłącz aparat zapłonowy wg metody zalecanej przez producenta danego samochodu.
Dobierz odpowiedni adapter, a następnie włóż do gniazda świecy zapłonowej lub przytrzymaj dociskając uszczelnianą końcówką do gniazda. Trzymaj mocno aby uniknąć przecieków.
UWAGA! Nie używaj długich przewodów do standadowych świec - MOŻLIWOŚĆ USZKODZENIA SILNIKA!
•Zakręć silnikiem 6 razy dla osiągnięcia maksymalnego ciśnienia. Silniki z wyższą kompresją mogą potrzebować większej ilości rozruchów - 10 lub więcej, ale nigdy nie przekraczaj 15.
•Dla dobrego odczytu należy spuszczać ciśnienie z urządzenia za pomocą zaworu bezpieczeństwa umieszczonego na wężu od elektronicznego zera.
•Przetestuj każdy cylinder.
OPIS FUNKCJI:
•Automatyczny wyłącznik po 5 min.
•Pamięć do 12 cylindrów
•Możliwość odczytu w 3 jednostkach: psi, bar, kpa
•Zakres pomiaru niskiego ciśnienia od 2.0 do 299.5 psi
•Zakres pomiaru wysokiego ciśnienia od 6 do 999 psi
•Podświetlanie wyświetlacza
•Bateria 9V
•Automatycznie kalibruje się za zerowe ciśnienie przy
urucho mieniu urządzenia
•Dokładność +/- 1% (0 - 200 psi@ 25 C), +/- 1.5% (powyżej 200@25C)