Tin Soldiers: Juliusz Cezar Julius Caesar to druga odsłona serii Tin Soldiers, za której przygotowanie odpowiada zespół developerski Koios Works. Gracze mają tutaj do czynienia z rozbudowaną strategią turową opartą o system, w którym przeciwnicy jednocześnie wydają przeróżne rozkazy swoim wojskom (zajęcie określonych pozycji, atak, obrona, etc.), a następnie, po naciśnięciu określonego przycisku kończącego turę wydawania poleceń, obserwują jak są one wykonywane i jak rozwija się faktyczna bitwa. Po zakończeniu etapu działania/ruchu, grający na nowo wydają rozkazy i znów przystępują do analizy strategicznych posunięć przeciwnika, itd.
Jak wskazuje podtytuł, opisywana produkcja koncentruje się wokół postaci Juliusza Cezara – jednego z najznakomitszych wodzów starożytnego Rzymu i tamtejszego męża stanu. W trybie singleplayer, twórcy przygotowali dwie różne kampanie. Pierwsza dotyczy głośnego podboju Galii, druga zaś rzymskiej wojny domowej, po której Cezar przejął władzę w swoim państwie jako dyktator. Kolejne misje charakteryzują się wzrastającym poziomem trudności. Największą zmianą, w porównaniu do poprzedniej części, jest wykorzystanie w pełni trójwymiarowego silnika graficznego. Osoby siedzące przed monitorami mogą teraz dowolnie obracać, przybliżać bądź oddalać kamerę, tak aby mieć jeszcze lepszy wgląd na całe pole bitwy. Po raz kolejny zastosowano ręcznie rysowane modele jednostek znajdujących się na planszy, które przypominają figurki tworzone przez miłośników planszowych gier bitewnych (ponad 100 przeróżnych replik oddziałów). Dolną część ekranu zajmuje mapa pola walki, informacje o aktualnie wybranej jednostce czy przyciski służące do wydawania rozkazów. Wydanie | Cykl Wojny, Bitwy, Kampanie, Dowódcy | Wymagania | Pentium III 500 MHz, 256MB RAM, karta grafiki 64 MB, 500 MB HDD |
|