Kolejna odsłona popularnej serii symulacji gry w golfa z korporacji Electronic Arts, sygnowanej nazwiskiem Eldricka „Tiger” Woodsa, najlepszego zawodowego zawodnika tej dyscypliny sportowej. Zespół programistów odpowiedzialnych za rozwój cyklu Tiger Woods PGA Tour, nie osiadł na laurach po sukcesie poprzednich części i jeszcze bardziej uatrakcyjnił i usprawnił ten tytuł.
Możemy wziąć udział w zawodach rozgrywanych na ponad dwunastu najsłynniejszych światowych polach golfowych, w tym: St Andrews Golf Links, Pebble Beach Golf Links, Tournament Players Club, The Royal Birkdale Golf Club, Poppy Hills, Spyglass Hill, Tournament Players Club of Scottsdale, Colonial Country Club, Bay Hill Club oraz Lodge, a ponadto na dwóch dodatkowych, nie istniejących w rzeczywistości. W zmaganiach uczestniczy piętnastu autentycznych, zawodowych graczy (pięciu nowych w stosunku do zeszłorocznej edycji), m.in: John Daly, Adam Scott, Tiger Woods, Ty Tryon, Charles Howell III, Notah Begay III, Vijay Singh, Jesper Parnevik i Jim Furyk.
W Tiger Woods PGA TOUR 2004 możemy grać, każdym z dostępnych zawodników lub też stworzyć swojego własnego golfistę. Jest to możliwe dzięki specjalnemu kreatorowi, w którym konstruujemy gracza uwzględniając typ jego budowy ciała, indywidualne parametry fizyczne i ubiór.
Względem poprzednich edycji, w tej odsłonie wprowadzono szereg zmian w trybie kariery, tym samym czyniąc go jeszcze bardziej atrakcyjnym (zarabianie pieniędzy i sponsoring), dodano też kilka nowych trybów rozgrywki, m.in.: Skills Competition, Shoot-out, Best Ball, Team Match, Scramble Mode i PGA TOUR Season Mode. Gra zaopatrzona została w nowy interfejs dający jeszcze większą kontrolę nad tym jak wybijamy piłkę golfową. Dokonano także licznych usprawnień enginu odpowiedzialnego za symulację ziemskich oddziaływań fizycznych (m.in. odbicia od drzew) oraz trójwymiarowego enginu graficznego (dokładniejsze odtworzenie pól golfowych, wegetacji trawy, lepsze dynamiczne oświetlenie terenu, itp.).
Developerzy z firmy EA Sports zaimplementowali do gry mechanizmy pozwalające na rozgrywkę wieloosobową w sieci lokalnej i w Internecie.