Przy zakupie gramofonu dodajemy GRATIS płyte winylową z naszej kolekcji zamieszczonej na stronie
http://wroclaw.fusic.pl/c,pl,51_74,2,1,0,short,plyty+winylowe.html
Gramofon Thorens TD 309
Konstrukcja bazuje na płycie nośnej z MDF-u o wyrafinowanym, niespotykanym wcześniej kształcie. THORENS który od dawna wnosi znaczący wkład w opracowywanie i techniczne doskonalenie konstrukcji typu sub-chassis w wypadku TP309 otworzył nowy rozdział.
Punkty zawieszenia umieszczono w trzech regulowanych elastycznych stopach o częstotliwości rezonansowej 4 Hz. Dzięki temu precyzyjnie wyfrezowany plinth jest znacznie cieńszy, a jego powierzchnia pozwala na idealne rozmieszczenie kluczowych elementów gramofonu. W rezultacie osiągnięto idealne wyważenie i zbalansowanie konstrukcji zachowując jednocześnie bardzo atrakcyjny wygład.
W centralnym punkcie znajduje się łożysko z aluminiowym subtalerzem. Umieszczono na nim silikonowy pierścień kontaktowy dodatkowo redukujący drgania. Właściwy "szklany" talerz w istocie wytwarzany jest ze stopionej krzemionki podlegającej specjalnej obróbce termicznej i mechanicznej.
Gramofon Thorens TD309 otrzymał nowe ramię TP92 skonstruowane specjalnie dla modelu TP309. Zastosowano w nim m.in. precyzyjne łożyska japońskiej firmy "Zero Gap". Przewidziano też możliwość regulacji azymutu i wysięgu. Napęd zrealizowano w postaci nowego silnika prądu stałego z elektronicznym układem stabilizacji obrotów i paska, o regulowanej sile naciągu.
Gramofon TD 309 jest naprawdę nowatorski. Mechaniczną budowę nazwano Tri-Balanced, odnosząc się do pomysłu z trzypunktowym zawieszeniem subchassis i rozmieszczeniem wszystkich elementów na jednej osi. We wszystkich poprzednich konstrukcjach Thorensasubchassis miało kształt wynikający z klasycznej, skrzynkowej obudowy. Tutaj jest z niej uwolnione i nabiera kształtów optymalnych dla statycznego i dynamicznego wybalansowania jego środka ciężkości w punkcie podparcia talerza.
Subchassis w gramofonie Thorens TD 309 wykonano z płyty mdf, lakierowanej na dwa kolory - czarny albo czerwony. Do testu trafił ten pierwszy, jednak gorąco polecam wersję czerwoną - wygląda po prostu obłędnie! Od spodu, w trzech punktach przymocowano do podstawy szerokie kołnierze, które są częścią systemu odsprzęgania. Od góry mamy dostęp do śrub - regulujemy nimi wysokość danej stopy, a więc i poziom subchassis.
Główne chassis ma kształt trójnogu.trójnóg ma na swoich końcach "kubki", które wchodzą we wspomniane przed chwilą kołnierze, osłaniając umieszczone wewnątrz sprężyny. Od spodu stopy izolowane są tylko przez wąski ring z gumy. Kubek i kołnierz są plastikowe, jednak trójnóg już nie, bo to konstrukcja metalowa. Na jego tylnej "miniściance" (tak naprawdę na jednym z ramion) umieszczono wyjścia RCA z zaciskiem uziemienia. Z kolei na drugim ramieniu mamy gniazdo dla zewnętrznego (niezbyt ładnego) zasilacza silnika. Ten montowany jest oczywiście w podstawie, jednak nie na "sztywno", bo został dodatkowo odsprzęgnięty.
W okrągłym wycięciu umieszczono element wyglądający jak dolny resor głośnika, pozwalający na dość swobodny ruch w płaszczyźnie pionowej, a zabezpieczający przed przemieszczaniem się w poziomie. Konstrukcja tego typu pozwala "nadążać" silnikowi za ruchem talerza, nie dopuszczając do zmiany odległości miedzy osią silnika i talerzem (właściwie subtalerzem, ale o tym za chwilę). Żeby to działało, trzeba było jednak spełnić jeszcze jeden warunek - sprężyny odsprzęgające subchassis nie mogą pozwalać na jego ruch w poziomie. I rzeczywiście - spróbujmy poruszyć Thorensa, a zobaczymy, że sprężyny się uginają, ale tylko w dół, na boki się nie poruszają. Mamy więc oparte na sprężynach odsprzęgnięcie ze zredukowanymi negatywnymi jego skutkami.
Kolor: czarny, czerwony.
Gramofon wystepuje również w kolorze lakier fortepianowy biały, czerwony, czarny w cenie 6190 zł.