Gra strategiczno-ekonomiczna, w której wcielamy się w zarządcę parku rozrywki.
Theme Park jest grą strategiczno-ekonomiczną, należącą do popularnej serii, pozwalającej na rozbudowywanie i zarządzanie parkiem rozrywki. Po raz pierwszy w historii owego cyklu docelową platformą sprzętową uczyniono konsolę Nintendo DS. Gracz odpowiednio operując stylusem na panelu dotykowym ma możliwość skonfigurowania każdego elementu lunaparku wedle własnego uznania, począwszy od kierowania personelem, a skończywszy na modyfikacji karuzel. Gra jest swego rodzaju pierwowzorem słynnej serii o nazwie RollerCoaster Tycoon.
Wbrew pozorom zarządzanie parkiem rozrywki nie jest prostym zadaniem, dlatego developerzy przygotowali tutorial mający wprowadzić gracza w podstawowe tajniki owej branży. Możliwe jest także korzystanie z nieodzownych konsultacji u osobistego Radcy, stanowiącego pewnego rodzaju mędrca w dziedzinie kierowania lunaparkiem. W razie jakichkolwiek problemów zawsze istnieje możliwość zwrócenia się do niego z prośbą o udzielenie odpowiednich wskazówek.
Budowa pierwszego parku rozpoczyna się na terenie Wielkiej Brytanii. W przypadku odniesienia sukcesu, możliwe jest również przeniesienie swojej działalności na terytorium innych państw. Jako novum, stworzone wyłącznie dla konsoli NDS, istnieje możliwość umieszczenia w parku unikalnych sklepów, atrakcji czy budek z jedzeniem typowym dla danego regionu, w którym ulokowane jest przedsięwzięcie. Gracz na początku zabawy zakłada własny profil tworząc tym samym swój charakterystyczny image. Umożliwia to komunikowanie się z innymi użytkownikami poprzez bezprzewodowe połączenie typu Wi-Fi, podglądanie innych parków oraz odblokowywanie ekskluzywnych atrakcji, dostępnych wyłącznie w wersji na NDS.
Zarządzanie parkiem rozrywki to nie tylko dobra zabawa, ale też czasochłonna, skomplikowana i wymagająca ogromnego wysiłku praca. Gra nie kończy się na zbudowaniu kilku karuzel i budek z jedzeniem. Wręcz przeciwnie, gracz musi zdecydować o wielu aspektach strony organizacyjno–technicznej, jak ustalenie szybkości kolejek, jakości jedzenia, zatrudnianie personelu oraz kierowanie nim, zdefiniowanie cen biletów etc. Ogromnym wyzwaniem stają się finanse. Pomoc w postaci kredytów jest nieodzowna, ponieważ w celu nieustannego ulepszania parku niezbędne jest prowadzenie kosztownych badań nad nowymi formami rozrywki. Duże znaczenie ma również motywacja personelu do wydajniejszej pracy poprzez nieznaczne, aczkolwiek regularne podwyżki wynagrodzenia (w trakcie negocjacji z załogą, gracz ma możliwość wykazania się charyzmą).