Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

The Ultimate Analogue Test LP folia

20-01-2012, 18:44
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 169.90 zł     
Użytkownik Topwinyl
numer aukcji: 2039515710
Miejscowość Wrocław
Wyświetleń: 28   
Koniec: 19-01-2012 17:40:21
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Płyta testowa Analogue Productions. 180 gramowe tłoczenie. Bez wątpienia doskonała, nowa i zafoliowana.

Analogue Production podjęła się produkcji wysokiej klasy płyty testowej. Powstała dzięki konsultacjom się z wieloma ekspertami w tej dziedzinie, łącznie z inżynierami dźwięku, ekspertami audio, ekspertami od gramofonów oraz audiofilami - tak by stworzyć płytę testową, której nigdy wcześniej nie było. Niegdyś, większość płyt testowych była przygotowywana do tego, by pokazać możliwości sprzętu do odtwarzania muzyki. Płyta jest adresowana do kalibracji Twojego gramofonu i wkładki. Jest zaprojektowana by zapewnić podstawowe testy sygnałów potrzebnych do skalibrowania gramofonu i wkładki tak łatwo jak to tylko możliwe. Większość sygnałów posiada specyficzne właściwości, ale z cala pewnością możliwe jest użycie ich w niezliczonej liczbie nowatorskich sposobów. Płyta ta wytłoczona jest na 180 gramowym winylu.

Strona I Utwór 1.Sygnał głównego poziomu referencyjnego 1 kHz (7cm/s), mono, faza zgodna. Pozwoli Ci na ustanowienie „poziomu bazowego” dla wszystkich pomiarów. Sygnał ten służy do ustawienia we wzmacniaczu odpowiedniej głośności ( poziomu odniesienia). Pomocne jest użycie wzmacniacza ze wskaźnikami (VU – meter) pozwala to na wizualną obserwację sygnału. Ustawienie azymutu (utwory 2,3):

Utwór 2: 1kHz lew kanał – poziom referencyjny. Utwór 3: 1kHz prawy kanał – poziom referencyjny Igła musi leżeć na płycie dokładnie prostopadle w stosunku do rowka (patrząc od czoła wkładki). Prawidłowe ustawienie azymutu powoduje, że poziomy sygnałów utworu 2 i 3 będą takie same. Ustawienie przebiegu wysokiej częstotliwości ( zgodnie z RIAA). Ustawienia krzywej częstotliwości dostępne są w niektórych przedwzmacniaczach gramofonowych (utwory 4,5,6):

Utwór 4. Dźwięk 1 kHz t -20 dbu poniżej poziomu odniesienia

Utwór 5: Dźwięk > 10 kHz -20dbu poniżej poziomu odniesienia,

Utwór 6:Dzwięki od 1 kHz to 20 kHz -20 dbu poniżej poziomu odniesienia Przy prawidłowym dopasowaniu sprzętowym poziom sygnałów we wszystkich zakresach częstotliwości powinien być na tym samym poziomie. Ustawienie przebiegu niskiej częstotliwości ( zgodnie z RIAA). Ustawienia krzywej częstotliwości dostępne są w niektórych przedwzmacniaczach gramofonowych (utwory 7,8,):

Utwór 7 Dźwięki od 1 kHz do 20 Hz na poziomie odniesienia Podczas odtwarzanie utworu 7 poziom sygnału ( obserwowany na VU metrze we wzmacniaczu) powinien być taki sam dla każdej częstotliwości.

Utwór 8 Dźwięk 100 Hz zgodny z poziomem odniesienia ( taki sam jak przy utworze 1.)

Utwór 9 Sygnały 60Hz & 4kHz w stosunku4:1 Używając miernika zniekształceń (IMD tester) Należy tak ustawić VTA ( wysokość ramienia) aby zminimalizować wielkość zniekształceń.

Utwór 10 Dźwięk o częstotliwości 3150Hz Test służący sprawdzeniu równomierności obrotów gramofonu ( tzw. Wow & Flutter ) Przy małej nierównomierności obrotów dźwięk ten powinien być jednostajny i nie wykazywać zmian. Używając miernika częstotliwości w idealnych warunkach ( Wow i flatter 0%) licznik powinien wskazywać 3150 Hz dla prędkości 33 1/3. ( dla 45RPM będzie to 4253 Hz (45/33.33) x 3150).

strona II

Utwór 1 Ustawienie Anti-skatingu; Dźwięk 315Hz rosnący do +12dbu od poziomu odniesienia. Sygnał powinien pozostać czysty i jednakowy na obu kanałach aż do najwyższego poziomu (należy obserwować wskazania VU – meter) W przypadku nierównomierności, zwiększ lub zmniejsz siłę działania anty-skatingu aż do uzyskania jednolitego sygnału na obydwu kanałach. Lewy kanał jest „wytłoczony” na wewnętrznej ścianie rowka a prawy kanał jest wytłoczony na zewnętrznej ścianie rowka. Z powodu przesunięcia ramienia, stale zmieniający się wektor siły w kierunku środka płyty powoduje, że igła zmniejsza siłę nacisku z zewnętrzną ścianą rowka. Ustawienie Anty-skatingu poprawia to przez stosowanie przeciwnej, podobnej siły.

Utwór 2 – szum - przeciwfaza

Utwór 3 – szum faza zgodna. Używane ( utwory 2,3)do wkładek „rozmagnesowanych”. Możesz również używać tego utworu by rozluźnić zawieszenie wspornika igły, aby pomóc ustawić nową wkładkę. Odtwarzaj te utwory od 5 do 10 razy po każdych 300 godzinach grania muzyki.

Utwór 4 Dźwięk 1kHz o poziomie odniesienia, przeciwfaza. Ten dźwięk w przeciwfazie powinien zniknąć po przełączeniu we wzmacniaczu na mono. Również ten sygnał jest użyteczny w prezentowaniu wszelkich zniekształceń.

Utwór 5 Dźwięki od 1kHz to 10Hz -20 dbu poniżej poziomu odniesienia Dźwięki te służą do analizy rezonansu układu ramienia/wkładki. Minimum i maksimum amplitudy na określonych częstotliwościach. Przełączając na tryb mono łatwiej jest usłyszeć niektóre zakłócenia.

Utwór 6 Cisza Nagrana cisza audio, pozwala na określenie szumów i zakłóceń własnych urządzenia ( silnika, podłoża itp.) W sytuacji idealnej z głośników nie powinien płynąć żaden dźwięk.