Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

The Tyranny of Taste Politics of Architecture and

23-02-2014, 17:25
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 328.87 zł     
Użytkownik marek77_2007
numer aukcji: 3915502590
Miejscowość Londyn
Wyświetleń: 3   
Koniec: 23-02-2014 16:51:55

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

-architecture & design

-art

-arts & crafts

-biography & memories

-business , finance & law

-children & youth

-combat sports & self-defence 

-computing & internet

-crime , thrillers & mystery

-earth & space

-fiction

-fashion & style

-food & drink

-games 

-graphic novels

-health & beauty

-history &

archeology

-horror

-home & garden

-learning foreign languages

-lego

-medicine & psychology

-mind, body & spirit

-music

-personal development

-photography

-science

-science fiction , fantasy

-society, politics & philosophy

-sport

-tattoos & body

- technology

-transport

-travel &holiday guides-

-tv,cinema,theatre & drama

-veterinary

-other books

 

CALENDARS & OTHERS

MOLESKINE

kontakt

Telefon: 606[zasłonięte]623

+440[zasłonięte][zasłonięte]84304
lub

[zasłonięte]@hotmail.com

 

regulamin aukcji na stronie

„o mnie”

 

rachunek bankowy (ING)

691[zasłonięte]108310[zasłonięte]02317[zasłonięte]805

MOJE KOMENTARZE

INNE MOJE AUKCJE

DODAJ MNIE DO ULUBIONYCH

STRONA "O MNIE"

.

.

KOSZTY DOSTAWY

e-przesyłka

4,90zł

Przesyłka biznesowa (przedpłata) - 8zł

Przesyłka biznesowa (pobranie) - 12 zł

Kurier (przedpłata)-12,90zł 

Kurier (pobranie)-16,90zł

 

 

przesyłka biznesowa-

dostarczana w ciągu 1-2dni roboczych przez kuriera Poczty Polskiej lub listonosza

Koszt dostawy jest zawsze stały,bez względu na ilość książek w przesyłce.

 

Na życzenie wystawiamy fakturę Vat

 

 

 

The Tyranny of Taste: Politics of Architecture and Design in Britain, 1[zasłonięte]550-19 (Paul Mellon Centre for Studies in British Art)


The Tyranny of Taste: Politics of Architecture and Design in Britain, 1<span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span>550-19 (Paul Mellon Centre for Studies in British Art)


    Autor: Jules Lubbock
    Wydawnictwo: Yale University Press
    Data wydania: 10 May 1995
    Ilość stron: 430
    Wymiary książki: 3.1 x 19.7 x 25.8 cm
    Rodzaj okładki: Hardcover
    ISBN-13: 978-[zasłonięte][zasłonięte]00588
978-[zasłonięte][zasłonięte]00588B
How do countries acquire their distinctive features and appearance, their look or style? In this study, Jules Lubbock answers this question by focusing on Britain, with its characteristic terraced houses, Georgian squares, postwar slab blocks and Victorian floral ornamentation. Lubbock traces the fierce debates over consumerism, good design and town planning that have raged in Britain since the Elizabethan period, investigating how the design of buildings and possessions - domestic as well as official - becomes an issue of public policy and controversy. Lubbock discusses the ideas, policies and motivations of designers and commentators from 1550 to the present, including such figures as Charles I, Inigo Jones, Joseph Addison, Pope, Hogarth, Pugin, Dickens, Ruskin and Le Corbusier. He describes the growing public awareness that taste and beauty, are related to economic growth, that there is what he calls a political economy of design. He shows, for example, that London was shaped by a desire to control its expansion in order to maintain social stability in the face of the developing industrial and commercial revolution; that Puritans believed that the high consumption of luxury goods essential to prosperity could be made morally acceptable through good design; and that the court of James I consciously adopted classicism as the appropriate style for the newly joined kingdoms of England and Scotland. Lubbock shows the different ways in which architecture, design, planning and style were believed to contribute to a "Good Society." He suggests that the political economy of design was not only viable in the past but can also provide an essential framework for the future.
 

 

 

WSZYSTKIE SPRZEDAWANE PRZEDMIOTY SĄ NOWE,WYDANE W JĘZYKU ANGIELSKIM KAŻDORAZOWO WYSYŁANE PRZESYŁKĄ UBEZPIECZONĄ.

 

WYSYŁKA Z POLSKI MA MIEJSCE NAJCZĘCIEJ W CIĄGU 5-7 DNI ROBOCZYCH