Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

The Soviet Photograph, 1[zasłonięte]924-19

04-03-2012, 1:52
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 199 zł     
Użytkownik www_bookoff_pl
numer aukcji: 2109935921
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 10   
Koniec: 10-03-2012 01:48:22
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

KSIĘGARNIA ARTYSTYCZNA BOOKOFF | UL. ŁUCKA 14 | 00-845 WARSZAWA | TEL. (22)[zasłonięte]253 62 | KOM. 503 [zasłonięte] 126

The Soviet Photograph, 1[zasłonięte]924-19


Dane książki
ISBN 978-[zasłonięte][zasłonięte]00645
Oprawa Oprawa twarda
Ilość stron 208
Wydawnictwo Yale University Press
Język Angielski

Cena: 199.00 PLN (wystawiamy faktury vat)

W celu obejrzenia książek zapraszamy do naszych księgarni w Warszawie:

Księgarnia Bookoff przy ul. Łuckiej 14 specjalizuje się w książkach i albumach fotograficznych.
Tel. (22)[zasłonięte]253 62 lub 503 [zasłonięte] 126

Księgarnia czynna jest w godzinach:
Pon-Pt, godz. 11-19
Sob, godz. 12-16

Księgarnia Muzeum Bookoff przy ul. Pańskiej 3 w Muzeum Sztuki Nowoczesnej. Specjalizuje się w dziedzinach którym poświęcona jest działalność Muzeum, czyli sztuce, projektowaniu graficznemu, architekturze oraz urbanistyce.
Tel. 512 [zasłonięte] 208

This handsome book—the first history of avant-garde Soviet photography and photomontage—analyzes the function of the photographic image in the Soviet Union between 1924 and 1937. Margarita Tupitsyn discusses the works of such major and little- known photographers as Aleksandr Rodchenko, El Lissitzky, Gustav Klutsis, Valentina Kulagina, Sergei Senkin, and others, showing how their approaches to photography were influenced by the changing social and political realities of Soviet Russia during this period.

Tupitsyn challenges the view that the Soviet avant-garde peaked in the 1920s and was subsequently forced to conform with Bolshevik politics. Instead she asserts that photography during this period represented the last "great experiment" in the search for the most effective ways to connect art, radical politics, and the masses. Investigating the means by which the new visual tools for disseminating revolutionary messages were adapted to the needs of Stalinist propaganda, Tupitsyn relates major examples of single-frame photography and photomontage to such events as the implementation of the New Economic Policy, Lenin's death, and Stalin's first and second Five-Year Plans, and to mounting censorship of the arts. She also establishes a link between the writings of critics and the development of photography and photomontage at this time. The book presents previously unpublished material from Klutsis's letters, Rodchenko's public lectures, Lissitzky's late writings on the mass media, and Kulagina's personal diaries, as well as many previously unknown photographs.


Margarita Tupitsyn teaches Soviet art history at Rutgers, the State University of New Jersey.