Maxis producent
Electronic Arts Inc. wydawca
Electronic Arts Polska wydawca PL
inne, ekonomiczne, życie, sandbox
Kontynuacja najlepiej sprzedającej się gry wszechczasów, tym razem w kieszonkowym wydaniu. Seria The Sims początkowo była projektowana wyłącznie z myślą o posiadaczach komputerów osobistych, dopiero po pewnym czasie zdecydowano się na wydanie licznych konwersji na najpopularniejsze typy konsol. Wersja przeznaczona na przenośnego handhelda firmy Sony wprowadza wiele nowych elementów do rozgrywki. Podstawowy punkt programu, czyli obserwację i kontrolę życia Simów, pozostawiono jednak bez poważniejszych zmian.
W przeciwieństwie do PeCetowej wersji The Sims 2, w której dysponowaliśmy niebywałą swobodą działania, omawiana edycja przeznaczona na konsolkę PSP cechuje się dość rozbudowanym wątkiem fabularnym. Cała kampania podzielona została na kilkadziesiąt różnorodnych etapów. Aby móc przejść dalej należy pomyślnie ukończyć aktualnie zlecone zadania. Gracz wciela się w postać osoby, która w wyniku awarii auta trafiła do znanego z PeCetowej wersji gry miasteczka Strangetown (Simowo). Główny bohater spotyka znaną z pozostałych edycji The Sims Bellę Goth, dzięki której otrzymuje możliwość zatrzymania się w jednym z domów zlokalizowanych na terenie miasta. To doskonały pretekst do tego, aby rozejrzeć się po okolicy, poznać nowych ludzi, a także rozwinąć cechy wspomnianej postaci.
Podobnie jak w przypadku pozostałych edycji gry, możemy stworzyć własnego Sima od podstaw, bądź też zdecydowac się na jedną z gotowych postaci. Właściwa rozgrywka opiera się na dwóch elementach doskonale znanych miłośnikom kultowej sagi. W miarę rozwoju rozgrywki musimy kupować różnorakie meble, tak aby przekształcić podarowaną ruderę w coś znacznie ciekawszego. W omawianej wersji istotną rolę odgrywa również nawiązanie kontaktów z postaciami niezależnymi. W tym celu zadbano o szereg dodatkowych współczynników, a także wskaźnik zdrowia psychicznego. Zaniedbanie tego elementu rozgrywki może doprowadzić sterowaną postać na skraj załamania nerwowego, utrudniając tym samym wykonywanie podstawowych czynności. Producenci gry przygotowali kilka wyjątkowo rozbudowanych dzielnic, które możemy dowolnie badać. Warto również odnotować obecność ciekawych opcji sieciowych. Gracze mogą wymieniać się pomiędzy sobą przedmiotami, wystawiać do wirtualnych „pojedynków” stworzone przez siebie postaci, czy też przenosić poszczególnych Simów pomiędzy konsolkami. Oprawa wizualna gry ukazana została oczywiście w pełnym trójwymiarze. Autorzy edycji przeznaczonej na PSP zadbali przede wszystkim o realistyczną animację zachowań poszczególnych osób. Zachowano również specyficzną mowę Simów, doskonale znaną z wcześniejszych wersji gry.