Kolejna odsłona serii Legend of Zelda wydana na przenośną konsolę Nintendo. Tym razem Link i jego przyjaciel Phantom otrzymują do dyspozycji lokomotywę parową, którą mogą podróżować po świecie.
The Legend of Zelda: Spirit Tracks to kolejna odsłona sagi opowiadającej o przygodach dzielnego Linka. Nowy tytuł z dobrze znanego cyklu oferuje wiele charakterystycznych elementów. W grze wcielamy się w postacie Linka oraz Phantoma, którzy wyruszają na niebezpieczną przygodę, pełną zaskakujących wydarzeń, skomplikowanych podziemi oraz potężnych przeciwników. Tytuł jest połączeniem zręcznościowej platformówki z licznymi łamigłówkami, wzbogacając tę mieszankę o elementy RPG i dynamiczną walkę.
W tej przygodzie bohaterowie otrzymują do dyspozycji lokomotywę parową, wyposażoną w dodatkowe działo i właśnie przy jej użyciu przemierzają świat. To rozwiązanie nawiązuje do gry The Legend of Zelda: Phantom Hourglass, w której Link przemieszczał się łodzią. W Spirit Tracks powraca też bardzo charakterystyczny aspekt każdej odsłony serii, czyli ciekawe podziemia, wypełnione zróżnicowanymi bestiami, wymagającymi bossami oraz przede wszystkim wciągającymi łamigłówkami i zagadkami. W ich rozwiązywaniu pomagają przeważnie rozmaite przedmioty zwiększające możliwości dwójki bohaterów. Poszczególne lokacje możemy zwiedzać wcielając się zarówno w Linka jak i Phantoma.
Twórcy ponownie zdecydowali się na zastosowanie ciekawej stylistyki w kwestii oprawy wizualnej produktu. Postacie oraz tła zostały więc stworzone przy użyciu technologii cel-shading, sprawiającej, że całość wygląda bardzo komiksowo i bajkowo. Mimo nieco infantylnej grafiki gra oferuje jednak wiele godzin zabawy oraz sporo sekretów do odkrycia.
Ważnym aspektem tytułu jest także proste i intuicyjne sterowanie, bazujące na rozwiązaniach znanych z Phantom Hourglass. Uzupełnieniem wspomnianych zalet jest czytelny interfejs, wykorzystujący możliwości konsoli na różne sposoby – przykładowo poruszając się lokomotywą po świecie na górnym ekranie wyświetla się mapa okolicy. Przemierzając liczne podziemia również otrzymujemy ciągły podgląd układu pomieszczeń. Wyjątkiem są walki z ogromnymi bossami – wtedy na obu ekranach oglądamy bezpośrednio akcję, ukazaną zza pleców bohatera.