OKŁADKA: ANG INSTRUKCJA: ANG GRA: ANG
The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D jest odświeżoną wersją znanej przygodówki traktującej o przygodach Linka – jednej z najsłynniejszych postaci uniwersum Nintendo. Pierwotnie tytuł ten ukazał się na konsolę Nintendo 64 i z miejsca stał się jedną z najlepszych jej wizytówek, otrzymując wśród światowych recenzentów noty bliskie ideałowi. Wersja na 3DS pozwala raz jeszcze wstąpić do znanego świata – tym razem przy wsparciu technologii 3D.
Głównym bohaterem jest Link, chłopiec żyjący w środku lasu Kokili, mający za zadanie odnaleźć trzy Kamienie Dusz. Służą one do ochrony legendarnego źródła mocy zwanego Trójmocą. Sprawę utrudnia fakt, że klątwę na miejsca ukrycia kamieni rzucił zły Ganondorf, który w swych działaniach ma ukryte motywy. Odnalezienie kamieni to tylko początek przygody, gdyż akcja szybko nabiera tempa, a główny bohater przyjmuje nowy cel dla swojej wędrówki.
Rozgrywka w głównej mierze opiera się na schemacie znanym z innych odsłon serii. Zwiedzamy kolejne baśniowe krainy, w których często musimy znaleźć wejście do jakiegoś labiryntu, gdzie pokonujemy przeciwników i rozwiązujemy kolejne zagadki. Łamigłówki wymagają nie tylko pomysłowości, ale i zręczności oraz posiadania odpowiednich przedmiotów, które wcześniej należy odnaleźć.
Poszukiwanych dóbr zazwyczaj bronią bossowie, których trzeba pokonać, co nie jest łatwe ze względu na to, że na każdego trzeba znaleźć odpowiedni sposób. Po zdobyciu określonych przedmiotów otwierają się nowe przejścia prowadzące do kolejnych krain i schemat rozgrywki się powtarza, oferując jednocześnie coraz to nowe, urzekające patenty.
Za sprawą możliwości konsoli 3DS i obsłudze trybu 3D kolejne lokacje nabierają dla nas nowego wymiaru. Także sama oprawa graficzna została poprawiona, a całość działa w podwyższonej rozdzielczości. Twórcy zadbali też o drobne poprawki elementów, które w pierwowzorze były krytykowane. Pewne lokacje zostały zmodyfikowane na tyle, by poziom trudności był odpowiednio wyważony i nie frustrował grającego, jak miało to czasem miejsce w oryginale.
Największym novum – nieobecnym w poprzednich edycjach tytułu - jest obsługa drugiego, dotykowego ekranu konsoli Nintendo 3DS, za pomocą którego korzystamy z mapy, ekwipunku czy komunikujemy się z Navi. Mamy okazję także obserwować świat gry oczami Linka i uaktywnić pierwszoosobowy tryb kamery. Kontrolę nad nią przejmujemy za pomocą żyroskopowego czujnika umieszczonego w konsoli, czyli po prostu poruszając samym sprzętem.