Kolejna odsłona popularnej serii rail shooterów. Zajmujemy się masową eksterminacją nieumarłych stworów. Do namierzania wrogów wykorzystujemy widoczny na ekranie celownik.
House of the Dead: Overkill jest kolejną odsłoną popularnej serii rail shooterów. Mamy więc do czynienia ze strzelaniną, w której nie sterujemy bezpośrednio postacią, a jedynie przemieszczamy się po ściśle wyznaczonych ścieżkach. W trakcie gry zajmujemy się wyłącznie masową eliminacją przeciwników, a do ich namierzania wykorzystujemy widoczny na ekranie celownik. House of the Dead: Overkill jest ekskluzywnym tytułem dla konsoli Nintendo Wii.
Najnowsza część cyklu House of the Dead odbiega stylistycznie od swoich poprzedników, wyraźnie nawiązując do klasycznych komiksów grozy oraz filmów klasy B z pogranicza gatunku gore. Overkill pełni funkcję prequela, oferując wybór pomiędzy dwiema grywalnymi postaciami, wśród których nie zabrakło Agenta G. Co ciekawe, w realiach gry jest on jeszcze niedoświadczonym żółtodziobem, który niedawno skończył akademię. Główni bohaterowie Overkill wysłani zostają do miasteczka Bayou City w stanie Louisiana celem zapanowania nad panoszącymi się po tych terenach hordami nieumarłych stworów. Dzielni herosi muszą także ustalić przyczynę przywrócenia nieumarłych do życia oraz zadbać o to żeby podobna sytuacja nigdy więcej się już nie powtórzyła.
Właściwa rozgrywka przebiega w znany sposób. Nasze zadanie polega więc na eksterminowaniu nieumarłych, zanim zdołają zbliżyć się do ekranu, raniąc tym samym sterowaną postać. Ciekawą nowością w Overkill jest funkcja Slow-Mofo Time. Po jej uaktywnieniu przez kilka chwil działamy w trybie spowolnienia czasu, dzięki czemu możemy sobie pozwolić na oddawanie bardziej precyzyjnych strzałów. Oprócz zwykłych zombiaków napotykamy także silniejsze mutanty oraz bossów. Likwidacja tych ostatnich możliwa jest jedynie wtedy, gdy poznamy ich słabe strony.
W Overkill zachowano aspekt interaktywnego otoczenia. Widoczne w okolicy przedmioty możemy więc do woli niszczyć, co jest zresztą wskazane, gdyż niekiedy zawierają w sobie dodatkową amunicję czy apteczki. Ponadto funkcja Evil Eye pozwala nam na wynajdywanie tych obiektów, których zniszczenie doprowadzi do efektownej reakcji łańcuchowej, eliminując tym samym stojące w pobliżu stwory. Znaczącą nowością jest dodanie pełnej obsługi kontrolera konsoli Wii, pełniącego w grze rolę broni. Wii-pilota wykorzystujemy nie tylko do namierzania i likwidacji potworów, ale także do odpędzania się od nieumarłych gdy dojdzie już do bliskiego kontaktu.
Bawić możemy się w pojedynkę lub działać w kooperacji z drugim graczem. Zmagania obserwowane są z perspektywy pierwszej osoby, a na szczególną uwagę zasługuje spore zróżnicowanie odwiedzanych lokacji. W trakcie zabawy badamy nie tylko strefy zurbanizowane, ale i udajemy się między innymi do nawiedzonego wesołego miasteczka