The Haunted: Hell's Reach to koncentrująca się na trybie wieloosobowym gra zręcznościowa opowiadająca o starciach ludzi z istotami piekielnymi. Jest to jednocześnie komercyjna kontynuacja modyfikacji, która zdobyła pierwsze miejsce w zorganizowanym przez Epic Games konkursie „Make Something Unreal”. Całość działa w oparciu o silnik Unreal Engine 3.0.
Gra jest trzecioosobową strzelanką utrzymaną w klimatach horroru i skoncentrowaną na trybie multiplayer. Zadaniem graczy jest wyczyszczenie ze zła przeklętych miejsc oraz przetrwanie ataków sił piekielnych. Twórcy zadbali o dostarczenie szeregu różnorodnych trybów rozgrywki oraz sporego arsenału narzędzi mordu. Poza bronią palną gra oferuje również możliwość walki wręcz. Dużą atrakcją jest też bogaty zestaw potworów, z których każdy stanowi zupełnie inne wyzwanie i wymaga od grających zastosowania odpowiedniej do sytuacji taktyki. The Haunted: Hell's Reach oferuje również tryby dla tych graczy, którzy mają ochotę opowiedzieć się po stronie sił piekielnych. W nich wcielamy się we władców demonów i otrzymujemy moc przyzywania potworów oraz własnoręcznego ich kontrolowania. Ponadto, by pozbawić życia ludzi, możemy zastawiać pułapki i wykorzystywać niebezpieczne elementy otoczenia.
Twórcy zaoferowali graczom łącznie cztery tryby. Pierwszy z nich to tzw. Solo, w którym jeden gracz staje do walki przeciwko kontrolowanym przez komputer hordom potworów. Natomiast w trybie kooperacyjnym maksymalnie czterej użytkownicy łączą siły w starciu z demonicznymi bestiami. Celem jest wysłanie z powrotem do piekła jak największej liczby wrogów. Z kolei w Battle czterech ludzi musi zmierzyć się z czterema demonami. Ostatnim trybem jest, oparty na podobnych do kooperacyjnego zasadach, Demonizer, w którym każdy poległy człowiek zamienia się w potwora.