Studio immersionFX Games znane jest przede wszystkim z symulatora jachtowego Days of Sail: Wind over Waters. Korzystając ze zdobytych doświadczeń deweloperzy zdecydowali się przygotować grę, która łączyłaby elementy symulatora statków, symulacji życia oraz strategii typu tycoon.
Akcja The Good Life osadzona została na tropikalnym archipelagu Jo Jo. Główny bohater, którego poczynaniami kieruje gracz, jest spadkobiercą niewielkiej firmy turystycznej „Carpe Diem Boats” specjalizującej się w egzotycznych rejsach statkami. Postanawia on porzucić dotychczasowe, nudne życie w wielkim mieście i udać się do wakacyjnego raju, by poprowadzić odziedziczone przedsiębiorstwo. Zadanie nie jest jednak łatwe. W branży działa bowiem silna konkurencja, a klienci są bardzo wymagający.
W trakcie zabawy gracz ma okazję wziąć w swoje ręce stery sześciu kategorii statków – od nawodnych taksówek, aż po luksusowe jachty, przy czym dostęp do kolejnych modeli możliwy jest po zgromadzeniu odpowiednich środków na zakup oraz uzyskaniu niezbędnego doświadczenia. W przerwach pomiędzy rejsami bohater stara się zdobywać fundusze na rozwój firmy, prowadząc m.in. handel nieruchomościami.
Deweloperzy zadbali, by misje zlecane graczowi odznaczały się sporą różnorodnością. Klienci oczekują więc nie tylko przewiezienia we wskazane miejsce, ale także dodatkowych atrakcji – poszukiwania skarbów, zwiedzania malowniczych zakątków itp. Na przeszkodzie stają z kolei kapryśna pogoda, piraci i nie zawsze uczciwa konkurencja.
W warstwie wizualnej twórcy The Good Life położyli nacisk na realistyczne przedstawienie akwenów wodnych oraz bujnej roślinności tropikalnych wysp. Jakość wykonania modeli postaci i obiektów oraz płynność animacji wyraźnie wskazują jednak na niskobudżetowy charakter produkcji.